Müşteriler restoran tercihlerinde iyi servisin yanı sıra kendileriyle kurulan iletişimi de göz önünde bulundururlar. Kaliteli iletişim müşterileri restorana çekerken iletişimin yetersiz olması ise müşterilerin o restoranı bir daha tercih etmemesine neden olur. Peki, restoran yönetiminde etkili iletişim neden önemlidir? Nasıl kaliteli iletişim kurulur?
İletişimin her sektörde olduğu gibi restoran yönetiminde de önemi yadsınamaz. Müşteriler her zaman kendileriyle ilgilenen nazik personellerin olduğu mekanları tercih ederler. Saygı ve nezaket içerisinde bir iletişim tutumu gören müşterilerin memnuniyet oranı artar. Böylece o restoranı yakın çevrelerine de tavsiye ederler. Bu nedenle iletişim, mevcut müşterileri elde tutmaktan yeni müşteriler kazanmaya kadarki süreçte oldukça önemli bir role sahiptir.
Restoranınızda iyi bir iletişim ortamı sağlamak istiyorsanız, öncelikle personellerinizi eğitmelisiniz. Bu noktada aşağıdaki yöntemlerden faydalanabilirsiniz.
‘‘Tatlı dil yılanı bile deliğinden çıkarır’’ lafını daha önce duymuş muydunuz? Bu sözden de anlaşılacağı üzere kibar bir dil kullanmanın açamayacağı kapı yoktur. Müşteriler siparişin geç gelmesi, hatalı sipariş veya yanlış adisyon işlemleri gibi konulara sinirlenebilir. Bu gibi durumlarda onlara anlayışla yaklaşmak, olumlu bir dil kullanmak sorunların büyümesinin önüne geçecek ve çözümü kolaylaştıracaktır.
Bu noktada olası bir gerginlik durumunda sorunların daha çok büyümemesi için personellerinize iletişim dersleri verebilir, müşterilerle nasıl iletişim kurmayacakları konusunda onları eğitebilirsiniz. Ancak, müşterilerinizin memnuniyetini önemserken onların da personellerinize sizden gördükleri nezaket çevçevesinde davranması gerektiğini unutmayın.
Müşteriniz yemeği beğenmedi mi? Ya da müşterinize yanlış sipariş mi teslim edildi? Bu gibi durumlarda haklı çıkmaya çalışmak yerine durumu analiz edin ve gerekli müdahalelerde bulunun. Örneğin; müşteriniz yemeği beğenmediyse, tam olarak neyi beğenmediklerini onlara sorun ve yemeği değiştirebileceğinizi söyleyin. Bunun yanı sıra masaya yanlış sipariş getirildiyse, karışıklık için onlardan özür dileyin ve doğru siparişi hemen teslim edeceğinizi belirtin. Bu gibi sorunların çıkmasını önlemek istiyorsanız, NarPOS’un Masa Takip Modülü’nden faydalanabilirsiniz.
Her insan hata yapar, ancak önemli olan bu hatalardan ders çıkarmaktır. Müşteriye karşı bir hatanız olduysa, haklı çıkmaya çalışmak yerine durumu nasıl çözeceğinize odaklanın. Örneğin; müşterinizin yemeği istediği gibi gelmediyse hemen istediği şekilde tekrar servis edin ya da ikramlarda bulunmak gibi alternatif çözümler sunun. Restoranınızda çocuklu bir masa mı var? Onlar için eğlenceli atıştırmalıklar ikram edebilirsiniz. Bu gibi küçük ikramlar müşteriyi memnun ederken işletmenizi daha çok tercih etmelerini sağlayacaktır. Unutmayın, davranışlarımız gelecekteki ilişkilerimizi şekillendirir. Bu gibi düşünceli hareketler bazen sözlü iletişimden bile daha etkili olabilir.
İletişim, bir restoran yönetiminde en çok dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. NarPOS'un kolay arayüz sunan NarPOS Terminal uygulamasıyla farklı ürün gruplarına erişebilir, menüden ürün seçebilir ve verilen siparişleri ekrandan hızlı ve kolayca takip edebilirsiniz. Böylelikle hatalı sipariş ve adisyonların sayısı minimuma indirgeyebilir; müşterilerinizin memnuniyetini artırabilirsiniz. Daha fazla bilgi için hemen bugün iletişime geçin!
İlginizi Çekebilir: Yeni bir Restoranı Başarılı Yapan 8 İpucu