Yeni Bir Restoranı Başarılı Yapan 8 İpucu | NarPOS Restoran Otomasyonu
Yeni Bir Restoranı Başarılı Yapan 8 İpucu

Yeni Bir Restoranı Başarılı Yapan 8 İpucu

Yeni Bir Restoranı Başarılı Yapan 8 İpucu


Restoranların, meyhanelerin, büfelerin ve diğer tüm yeme-içme mekanlarının sahipleri değiştikçe, restoran mutfağına ve mekanda yaratılan atmosfere olan bakış açısı da değişiyor. Fakat, her zaman geçerli olan bir yeme-içme mekanı kuralı var ki; her şeyden önce bir işletme yönetiyorsunuz.

1. Yeni Bir Restoran Açmanın Ticari Boyutlarının Araştırılması

Kapılarınızı konuklarınıza açmadan önce planlanması gereken bir çok ticari detay vardır ve maalesef hepsini tek bir yazıda toplamak mümkün değil—özellikle de bunlar dünyanın herhangi bir yerinde geçerli olabilecek nitelikteyse. Ancak, giderler ve lokasyon neresi olursa olsun en kritik noktalardır. Bu tür bir işletmeyi operasyona açabilmek için hukuki gereklilikleri araştırarak işe başlayabilirsiniz. Araştırmanızda atlamamanız gereken temel noktalar şunlardır:

2. Bir Tema ve Mutfak Seçme

Restoranınız için tanınmış bir tema, konsept ve misyon belirlemeniz oluşacak müşteri kitleniz için önemlidir, günlük bir yemek, klüp tarzında bir yemek, sporla ilgili bir konsept, bulunduğunuz bölgedeki müşterilere yönelik bir restoran, aile yemekleri, gurme restoran veya iş yemeklerine yönelik bir bir temadan bağımsız olarak düşünebilirsiniz burada.

3. İşletmenizi Sosyal Medyada Duyurma

Uzun soluklu bir işletme kurabilmek için yeme-içme sektördeki işletmelerin müşteri deneyimlerini paylaşmasını sağlama gibi emek harcamaları gereken alanlar vardır. Bu deneyimler bugün artık çoğunlukla dijital ortamlarda paylaşılır ve müşterileriniz yeme-içme üzerine kurulmuş web siteleri, sosyal medya ve diğer 3. parti platformalardan nerede yemek yiyeceklerine karar verebilmek için faydalanırlar. İşletmenizin dijital dünyadaki varlığının çok sağlam olması gerekmektedir.

4. Kullanıcı Dostu Sipariş Verme Opsiyonları Sunma

Kullanıcıların artık akıllı telefonlar üzerinden yemek seçenekleri üzerinde araştırmalarını yapması, menünüzü online dünyada yayınlamanın da önemini gösteriyor. Paket siparişleriniz için özel bir alan oluşturmanız daha operasyon ve hızlı servis için de size yeni bir kanal açıyor.

Artık daha fazla işletmeci sipariş verme opsiyonlarını internet, telefon veya masadaki değişik kanallar aracılığıyla yapmaya özen gösteriyor. Müşterinizin size daha çok kanaldan ulaşabilmesi demek, cironuzu daha hızlı büyütmeniz anlamına da geliyor.

5. Mevcut Mutfak ve Pazarlama Trendlerini Takip Etmek

Bir çok restoran sahibinin kafasında belirli bir mutfak fikri olsa da, ilk kuralı tekrar ediyoruz ve bu mutfak operasyonunun da aslında özünde bir işletme olduğunu vurgulamak istiyoruz. En basit şekilde yorumlamamız gerekirse, işletmenizin başarısının yolu farklı damak tadına sahip geniş bir müşteri kitlesini mutlu edebilmekten geçiyor.

Bilinçli bir işletmeci farklı fiyatlardaki ürünleri, sağlıklı yemek alternatiflerini ve daimi müşterileri için sunacağı özel öğünleri de hesaba katmalıdır.

Yeme-içme trendleri çok hızlı bir şekilde değişiyor, bugüne geldiğimizde daha sağlıklı ürünlerin menüde yer alması, yemekler için özel hazırlama ve pişirme yöntemleri ve yediğiniz yemeğin nereden geldiğinin anlatılması talep edilen bir trend haline geldi. “Çiftlikten masanıza” trendi o kadar yaygın hale geldi ki, size mümkünse yerel tedarikçilerle çalışmanızı öneriyoruz. Konseptiniz, sahip olduğunuz mekan ve müşteri profiliniz doğrultusunda uluslararası, ulusal ve yerel yeme-içme trendlerini araştırmanızı öneriyoruz.

Lokasyonunuzdaki yeme-içme opsiyonlarını araştırıp, bulunduğunuz bölgenin dokusuna uygun bir menü tasarlamanızı ama bunu yaparken de rakiplerinizin sunamayacağı veya sunmayacağı size özel öğeler katmanızı öneriyoruz.

6. Organize Bir Operasyon Yaratmak

Seçtiğiniz mutfak türü veya konsepten bağımsız olarak işletmenizin kar marjı her zaman bıçak sırtında olacaktır. Bu nedenle envanteri kontrol etmek, atıkları hesaplamak, hırsızlık, porsiyon büyüklükleri ve verimsiz yönetim biçimleri konusunda çok dikkatli olmalısınız. Menüdeki her yemek her bir malzemeye kadar indirgenip, malzeme fiyatlarına göre fiyatlandırılmalıdır. Eğer fiyatlarınızı sürekli güncellemezseniz, daha önceden size kar getiren ürünler sizi zarara uğratmaya başlarlar. Ayrıca müşterileriniz için de küçük fiyat artışlarını kabul etmek, bir anda dikkat çeken artışları kabul etmekten çok daha kolaydır.

Her bir artık direkt olarak karlılığınızı etkileyeceği için artıkların yönetimini yapmak da oldukça önemlidir. Bunu sıfıra indirmek neredeyse imkansızdır ancak durumu sürekli kontrol etmek, artıkların nereden geldiğini görüyor olmak sizin için önemli olacaktır. Eğer aşçılarınız, mutfak personeliniz porsiyonları servis ederken çok fazla hata yapıyorlarsa, bunu iyileştirmeniz zorunlu bir aksiyondur.

Operasyonunuzu organize etmek sürekli büyüyen ve karlı bir işletme kurmanızı sağlar. Süreklilik gösteren bir organizayon neredeyse şarttır çünkü mutfak trendleri çok hızlı değişir. Bu yüzden doğru muhasebe, verimli envanter yönetimi, porsiyon ve artıkların kontrolü ve hırsızlıkların tespiti çok önemlidir.

Proaktif bir yönetim tekniği ise aynı zamanda maaş giderini de azaltabilir, bu şekilde çalışanlarınızdan daha fazla verim alırsınız. Buna ek olarak çalışanlarınızı farklı yetkinlikler için eğiterek daha az çalışana ihtiyaç duyarsınız.

7. Servis ve Mutfak Personelini Yönetmek

Personeli yönetmek her işletmenin karşılaştığı en zorlu konulardan biridir. Bu yüzden hem mutfaktaki personel hem de servisteki personel için bir emir komuta zinciri kurmak önemlidir.Başarılı işletmeciler personel seçiminin öneminin farkındadır çünkü bu personel hem yemekleri hazırlar, hem de müşterinizle ilişkileri yönetir.

Çalışanlarınızın ihtiyaçları sezon, özel günler, hava durumu, yerel festivaller, bölgenizdeki turist sayısı ve diğer faktörlere göre dalgalanmalar gösterecektir. Başarılı bir yeme-içme işletmesi için doğru çalışanları bulup eğitmek, sezonsal çalışan işe almak, acil durumlarda geçici olarak elaman çalıştırmak gerekli olabilir.

Bunlara ek olarak, maaşlar, yan haklar, sağlık sigortası ve vardiya gibi konuların teknik detayları olacağını unutmayın. Yerel restoranlar birliğinize ulaşıp vardiyalar, bordro düzenlemeleri ve işveren yükümlülükleri konusunda bilgiler alın.

8. Alternatif Getiri Yaratmak

Sahip olduğunuz sandalye sayısı, restorandaki müşteri sirkülasyonu ve bunun hızı her zaman yemek servisi operasyonunu sınırlayan ve geliri limitleyen etkenler olmuşlardır. Bu yüzden bir çok girişimci diğer gelir kalemlerine de odaklanmıştır; bazılarına bir göz atalım:

Bu anlatıklarımız yeni bir restoran açmayı düşünürken dikkate almanız gereken noktalardan sadece bazıları. Her şeyi kendi başınıza yapamayacağınızı kabullenmeniz gerekiyor, bazı muhasebesel kayıtların oluşması için yazılımlardan destek alabilirsiniz, böylece işletmenizin durumunu daha sistemetik bir şekilde takip edersiniz.