Restoranlar gün boyunca hayatımızın çoğuna tanık olur. Rahat bir restoran genellikle günümüzü daha konforlu hale getirir. Gelişen yemek kültürü, nerede olursanız olun dünyanın dört bir yanından mutfakları deneyimleyebilmek ve ufkunuzu ikiye katlamak restoranların güçlü yönleridir. Paris modernizminden de anlayacağımız üzere, dünyamız restoran kavramıyla ilk kez 17. yüzyılda Boulanger tarafından kurulan modern restoran sayesinde tanıştı. Tüm dünyaya yayılmış olan restoranın konsepti farklı kültürlere uyum sağlamakta, farklı kültürlerle harmanlanmakta ve her kültürün yapısına ve mutfağına göre farklılık göstermektedir. Gelin bunlara daha detaylı bir bakış atalım.
Bu tarz et lokantaları, fiyatları daha yüksek olan ve misafirlerine kendilerini özel hissettiren daha seçkin mekanlardır ve hedef kitleleri ağırlıklı olarak üst düzey misafirlerdir. Steakhouse restoranları son yıllarda gerek görsel zevkleri gerekse restoranlarının şıklığı ile ön plana çıkmaktadır. Bütçeniz hedef kitlenize uygunsa et lokantası seçmek mantıklıdır. Hafif bir müzik seçimi mükemmel bir seçim sunar ve şık restorana özel bir estetik katar. Genellikle grupların uğrak yeri olan bu restoran, iş toplantıları için de tercih ediliyor. Bu konsepte sahip bir restoranda garsonlar bir adım önde oluyor. Müşteriler bu restoran tarzlarında servis edilmekten hoşlanırlar ve lezzet kadar lezzeti de öne çıkarırlar.
Farklı kültürlerin yoğun nüfuslu olduğu bölgelerde bu tür kavramların açılması mantıklı ve faydalıdır. Bu tür restoranlarda dünya mutfağına hakimiyet düzeyinizin yüksek olması hem sizin için hem de konsept için önemlidir. Örneğin, dünya mutfağından yemekler sunan bir İtalyan restoranı açıyorsanız, mutfağa uygun iç mekanlar seçmek iyi bir fikirdir. Aynı zamanda en önemlisi seçilen mutfak personelinin bu mutfak hakkında bilgi sahibi olmasıdır. Bir İtalyan restoranını ziyaret eden bir müşteri, o yemeğin mezelerinin menüde olmasını istiyor. Aynı zamanda, ekipman seçilen mutfağa uygun olmalıdır. Örneğin, Meksika yemekleri sunan konsept bir restoran açmayı planlıyorsanız, yüksek yanan bir sobanın olması mutfağınız için önemlidir. Bu nedenle ocak tercihi yaparak kaliteli bir seçim yaparak mutfağınızı dizayn edebilirsiniz.
Ekşi mayalı ekmeğin bu kadar yaygınlaştığı, sağlıklı beslenmenin önem kazandığı ve insanların beyaz ekmek dışında ekmek almak istediği günümüzde fırın açmak çok iyi bir tercih tabii ki bu fırınlar sadece ekmek satmıyor, müşteri çekebiliyor adım adım. unlu mamulleri ve kurabiyeleri ile dükkana güzel bir aroma getirerek adım adım ilerlemektedir.Ancak mutfakta ekmek yoğurmak veya diğer pastacılık ürünlerini hazırlamak için bir KitchenAid stand mikseri kullanılabilir. Unlu mamüllerin alışveriş merkezleri ve süpermarketlerde satılmasıyla ortaya çıkan mağaza içi fırıncılık, klasik fırıncılığı adeta yok etti. servis edildi. Tüketiciler taze pişmiş ürünlerle ilgileniyor, ancak pazardaki rekabet ortamı göz önüne alındığında, fırıncılık konseptlerinin gelişmesi ve kendilerini farklılaştırmanın yollarını bulması gerekiyor.
Son olarak ülkemizde yeni yeni ortaya çıkan ve yerleşen 2 restoran türü daha vardır bunlar: Fine dining ve Casual dining.
Fine dining 19. yüzyılda efsanevi iş adamları César Ritz ve Auguste Escoffier önderliğinde başladı. Eski dinamiklerle ilişkilendirilen bir fine dining restoranı bodrum katında birçok alkollü içecek çeşidini barındırır, ancak bunları yüksek standartlarda sunma işindedir. Alkol servisi için de özel ekipman kullanan bu işletmelerin yatırım ve işletme maliyetleri yüksektir.
Ülkemizde uzun bir süredir “artisan restaurant” konsepti altında uygulanan casual dining konsepti ise son dönemde aranan bir diğer kavramdır ve yükselişiyle birlikte en iyi uluslararası restoranlardan biri olduğu söylenebilir. Ayrıca Amerikan servisi olarak bilinen masada servis edilebilme imkanı ile de diğer alternatiflerden sıyrılmaktadır. Rahat restoranların kapsamlı menüleri olmayabilir, ancak menüleri popüler klasik yemekleri ve içecekleri içerir.
Kalite kavramı insanlar arasında yaygın kullanılan bir kavramdır. Ama günümüzde bu kavramı az sayıda insan tahlil eder ve değerlendirir. Öte yandan k...
Kahve Dükkanınızın Satışlarını Artıracak 5 İpucu Bir kahve dükkanı açtıktan sonra sadık müşteriler elde etmek zor bir süreçtir. Bu noktada uygulaya...
Cafe Nedir? Bir kahve dükkanı veya orijinal Fransızca yazımıyla kafe, müşterilere yiyecek ve içecek servisi yapan küçük bir işletmedir. Genellikle ...
Satış hunisi (Sales funnel) potansiyel bir müşterinin bir ürün veya hizmetin tespit etmesinden satın alma işlemini gerçekleştirmesine kadar geçen süre...