2022 yılını geride bırakırken işletmeler yeni yılda çalışanların iş performansını arttıracak stratejiler aramaya başladı. Peki, bu stratejiler nelerdir? İşletmeler yeni yılda çalışanların iş performanslarını nasıl arttırabilir? Bu yazımızda çalışanların iş performanslarını etkileyen unsurlardan ve performanslarının nasıl arttırılacağından bahsedeceğiz.
Çoğu işletme sahibinin personel değişikliğine gitmesindeki en büyük sebeplerden biri, mevcut personelinin performansını beğenmemesidir. Çalışanların kimi zaman performansı yükselebilir, kimi zaman ise düşebilir. Bunun altında yatan sebepleri araştırmak yerine direkt personel değişikliğine giden işletmeler ise kardan çok zarara girer. Çünkü yeni bir personeli işe almak, işletme kültürünü ona aşılamak, onu eğitmek hem vakit hem de para kaybıdır. Bunun yerine işletmeler çalışanların iş performansını etkileyen unsurları araştırmalıdır. Bu noktada çalışanların iş performanslarını etkileyen unsurlar şu şekilde sıralanabilir:
- Maaşların düzenli yatmaması,
- Restoran yönetiminin iyi olmaması,
- Her şeyin manuel olarak yürütülmesi,
- İşe gidiş-geliş saatlerinin belirsizliği,
- işletme sahibinin personellere karşı tavrı ve vb.
Çalışanların performansının artması demek, restoranın da başarısının artması demektir. Bu noktada yeni yıla güzel başlangıç yapmak isteyen işletmelerin iş performanslarını arttırabilecek stratejiler şu şekilde sıralanabilir:
Çalışanlar her zaman emeklerinin görülmesini ve karşılığının verilmesini ister. Bu noktada çalışanlarınızın bir birey olduğunu unutmamalı, onların performanslarını ödüllendirmeyi ihmal etmemelisiniz. Bu primleri aylık veya yıllık olarak verebilirsiniz. Burada primleri neye göre verdiğinizi çalışanlarınıza anlatırken net olmaya özen göstermelisiniz. Aksi halde çalışanlar neye göre prim aldıklarını bilmeyecek, bir sonraki prim gününe kadar kendilerinde eksik olan noktaları iyileştirme eğilimie gitmeyeceklerdir.
Bir restoranın başarıya ulaşmasında en büyük etken iyi bir yönetime sahip olmasıdır. Kötü bir restoran yönetimi çalışanların performansını kötü etkiler. Bu da zamanla çalışanların işten ayrılmasına, restoranın zarara uğramasına yol açar. Bu noktada restoranınızda nelerin iyi gidip nelerin iyi gitmediğini tespit etmeli, ona göre strateji izlemelisiniz. Örneğin; bir çalışanın birden fazla görev tanımı varsa, bunu en aza düşürmeyi deneyin. Böylece çalışan asıl odaklanması gereken göreve odaklanabilir, performansı artabilir.
Yeni yılda iş performansında düzenlemeler yaparken çalışma saatleri ve mola saatlerini es geçmemeye özen gösterin. Bir çalışanın hangi saatte işe başlayacağı veya hangi saatte işten ayrılacağının belirsiz olması, iş performansını düşüren başlıca sebeplerden biridir. Örneğin; bir çalışan günde 8 saat çalışıyorsa, her saat başı 10 dakika veya her iki saatte bir yarım saat mola vermesine izin verin. Sürekli tempolu bir halde çalışmak çalışanın enerjisini düşüreceği için ara ara mola verilmesi en iyi tercih olacaktır.
Yeni yılda çalışanlarınız nelerin değişmesini istiyor? Restoranınızda iyi giden veya iyi gitmeyen şeyler neler? Tüm bunların cevabını en iyi şekilde alacağınız kişiler çalışanlarınızdır. Bu noktada anketler dağıtabilir veya çalışanlarınızla toplantı yapabilirsiniz. Böylece onların nelerden memnun olup olmadıklarını öğrenebilir, ona göre aksiyon alabilirsiniz. Ayrıca bu sayede çalışanlar kendilerini daha değerli hissedebilir, restoranın bir parçası olarak görebilirler. Bu da onların performansını ve motivasyonunu daha çok artırır.
Çalışanların iş performansını etkileyen en önemli unsurlardan biri restoran yönetimidir. Bu noktada NarPOS’un ‘Mutfak Ekranı Modülü’ sayesinde personeller müşterilerin siparişlerini anında alabilir, bu siparişler anında mutfağa iletilebilir. Patron Ekranı özelliği sayesinde ise dünyanın her yerinden sisteme erişim sağlayabilir, anlık bilgi ve raporlamaları alabilirsiniz. Detaylı Raporlama özelliği sayesinde ise müşterilerinize anında hatasız adisyon verebilirsiniz. Daha fazla bilgi için hemen bugün iletişime geçiniz!
İlginizi Çekebilir: Restoran Yönetiminizi İyileştirecek 4 Strateji