Restoran Yönetiminizi İyileştirecek 4 Strateji | NarPOS Restoran Otomasyonu
Restoran Yönetiminizi İyileştirecek 4 Strateji

Restoran Yönetiminizi İyileştirecek 4 Strateji

Restoran Yönetiminizi İyileştirecek 4 Strateji


Restoran yönetimi işletmenin düzenli hizmet verebilmesi için önemlidir. Bu nedenle restoran yönetiminizi iyileştirmeniz için güncel stratejiler uygulamanız gerekir. Peki, uygulamanız gereken bu stratejiler nelerdir? Nasıl uygulayabilirsiniz? 

Restoran Yönetimi Nedir? 

Restoran yönetimi, işletmelerin düzenli işlemesini sağlamak için birçok farklı işi organize etmenize yarayan gerekli bir süreç yönetimidir. Bu süreç içerisinde self servis, paket servis, masa idaresi, personel takibi ve entegrasyonlar gibi farklı işlemler mevcuttur. Bu gibi işlemler hem büyük hem de küçük işletmelerde manuel yapılamayacak kadar hızlı ve etkili işlenmelidir. Bu nedenle restoranların çoğu bu işlem süreçlerini doğru yönetmek ve hatasız işlem yapmak için dijital yönetim araçlarından yararlanmaktadır.  

Restoran Yönetimi Neden Önemlidir?

Restoran yönetimi, işletmelerde bulunan birçok farklı işin detaylı takibini yaparak hız ve verimlilik kazanmanıza yardımcı olur. Doğru bir yönetim sayesinde müşteri deneyiminizi iyileştirebilir ve işletmenizin bilinirliğini arttırabilirsiniz. Dijital sistemler, menü optimizasyonu, ortam ambiyansı ve doğru fiyatlandırmalar restoran yönetiminin kapsamına girer. Bu işleyişlere dikkat ederek müşteri memnuniyetini arttırabilirsiniz. 

Restoran Yönetimi Nasıl İyileştirilir? 

Restoran yönetimi işletmenizin gelişiminde en önemli paya sahip olan bir süreç olduğundan, mevcut yönetim süreçlerinizi sürekli olarak güncellemek işletme yönetiminizi geliştirmenize yardımcı olur. 

1) Hedeflerinizi Belirleyin

Restoran yönetiminizi iyileştirmenin en kolay yolu hedeflerinizi belirledikten sonra işlemlerinizi gerçekleştirmektir. Müşteri elde tutma oranınızı, günlük satış artış miktarınızı ve kar oranlarınızı artıracak spesifik hedefler ile restoran idaresini yönetebilirsiniz. Aynı zamanda hedef oluşturarak ilerlemek, istek ve ihtiyaçlarınızdan daha net çıkarımlar elde etmenizi sağlar. Bu şekilde hangi alanlarda iyileştirme yapmanız gerektiği ortaya çıkar. 

2) Bütçenizi Oluşturun

Müşteri deneyimini iyileştirmek ve hizmetinizi ön plana çıkarmak için birçok kategori için farklı bütçeler ayırmanız gerekir. Gelir ve gider dengenizi koruyarak ayıracağınız harcama bütçesi, hizmetinizin ve yönetiminizin daha kolay gelişmesini sağlar. Harcamaları doğru yönetmek adına belirli bütçeler ayırmak işinizi daha çok büyütmenize yardımcı olur.  

3) Finans Raporlarınızı Denetleyin

Restoran finansınızı analiz etmek için ilgili raporlar oluşturarak harcamalarınızı kontrol edebilir, gelişiminiz için ihtiyacınız olan birikimleri öğrenebilirsiniz. Detaylı finans raporları sayesinde günlük, aylık ve yıllık maliyetlerinizi ve karınızı, satış verilerinizi ve birikimlerinizi denetleyerek hangi konularda gelişim sağlamanız gerektiğini görebilirsiniz. Bu şekilde restoran yönetiminin finans bölümünün idaresini de kolayca yapabilirsiniz. 

4) Müşteri ve Personel Deneyiminizi İyileştirin

Müşteri memnuniyetinin sağlanması ve müşteri deneyiminin iyileştirilmesi, işletmenin bilinirliğini ve satışlarını artırabilmesi açısından k önemlidir. Restoran yönetimi içerisinde yer alan sipariş takibi, masa yönetimi, personel verimliliği, hizmet ortamı ve POS sistem hızı gibi süreçler daha iyi bir hizmet ve çalışma ortamı sağlamanıza yardımcı olur. Bu noktalarda eksikliklerinizi kapatarak memnuniyeti arttırabilir, yeni müşteriler de kazanabilirsiniz.

NarPOS Restoran Yönetimini Nasıl Kolaylaştırıyor?

Restoranların en önemli problemlerinden biri pazarlamadır. Pazarlama yapamayan restoranlar kendi web sitelerinden veya uygulamalarından sipariş alamadıkları için sürekli Yemeksepeti, Getir ve Trendyol Yemek gibi platformlar üzerinden ilerlemek zorunda kalmaktadırlar. NarPOS, pazarlama noktasında ve restoran yönetimi noktasında çeşitli avantajlar sunmaktadır. Bu noktada Sanal Santral özelliği ile işletmelerin 0212 gibi bir numaraya sahip olur ve müşteri bu numarayı aradığında telesekreter restoran kampanyalarını iletebilir. 

Bunun yanı sıra Qr Menü özelliği sayesinde işletmeler, paketlerinin üstüne bu menüleri yapıştırarak müşterilerin bu menüden kolayca sipariş vermelerini sağlar. Kurye Takip Sistem özelliğinde ise; kurye siparişe çıkarken ‘git’ butonuna bastığında müşteriye otomatik olarak "Siparişiniz yola çıktı" şeklinde bilgilendirme mesajı gider. İşletmeler, mesajın altına da ‘‘Kampanyalarımızdan faydalanmak için ilgili linke tıklayın’’ gibi bir link koyabilirler. ‘Mobil Uygulama’ özelliği ile de işletmeler, NarPOS’un müşterilere özel yaptığı paket sipariş için Apple Store ve Play Store’da yayınlanan kendi isimlerinde uygulamalara sahip olabilirler. Bu sayede her işletme kendi müşterisine uygulama üzerinden kampanya bildirimi atabilir. Siz de bütün bu ayrıcalıklardan yararlanmak ve detaylı bilgi alabilmek için hemen bugün NarPOS’la iletişime geçin!

İlginizi Çekebilir: Cafe İşletmenin ve İşletmeciliğin 6 Püf Noktası