Steakhouse Restoranı Nasıl Açılır? | NarPOS Restoran Otomasyonu

Bloglar


Steakhouse Restoranı Nasıl Açılır?

Steakhouse Restoranı Nasıl Açılır?

Steakhouse Nedir?

Birçok girişimci bir et lokantası açmakla ilgilenir, ancak başlamadan önce verilmesi gereken birçok karar ve dikkate alınması gereken önemli ayrıntılar vardır. Hayalinizdeki et lokantasına sahip olarak müşterilerinizi ağırlamak, planlı bir yaklaşım izlerseniz göründüğünden daha kolaydır. Bu yazıda, Steakhouse'un ne olduğu ve nereden geldiği hakkında bilgiler içeren bir et lokantası açma rehberi sunuyoruz.

Türkçe'de biftek kelimesi "steak" olarak bilinir ve genellikle "biftek" kelimesiyle birlikte "et evi" veya "steak restaurant" anlamında kullanılır. Ancak biftek kelimesi, Birleşik Krallık'ta ortaya çıkan İngilizce bir deyim olduğu için farklı toplumlarda farklı şekillerde kullanılmaktadır. Et lokantalarının tarihi yüzyıllar öncesine dayanır ve Amerika'nın ilk keşfedildiği zamana kadar izlenebilir. Ülkenin keşfi ile gelen et yeme kültürü günümüze kadar devam etmiştir. İlk et lokantası 18. yüzyılda New York'ta açıldı.

Son zamanlarda, bir et lokantası ve et lokantası açmak popüler hale geldi. Steakhouse konusunda ülkemizi iyi temsil eden birçok isim var. Bunlardan biri de Nusret'tir. Başarısını sadece Türkiye'de değil dünyanın farklı yerlerine de taşımıştır. Harika bir başarı örneği sergileyen Türk et lokantası, kelimenin tam anlamıyla bir ilke imza attı. Nusret büyüdükten sonra dünyanın birçok yerinde şubeler açarak marka oldu. Neredeyse sıfırdan zirveye çıkan Nusret, emeğinin karşılığını başarısıyla almıştır.

Günümüz pazarında Nusret gibi birçok et lokantası var ve gelişmeye devam ediyorlar. Et restoranları, özellikle büyük şehirlerdeki tüketiciler arasında popülerdir ve burada çok ilgi görürler.

Steakhouse Restoranı Nasıl Açılır?

Gerekli Belgeler

İlk olarak, bir et lokantası dükkanı açmak için ilgili devlet makamları tarafından belirlenen gereksinimleri karşılamanız gerekir. Ayrıca en önemli unsurlardan biri olan restoran ruhsatı için başvurmanız gerekecektir. Lütfen aşağıdaki belgeleri toplayın.

  • TC kimlik belgesi fotokopisi
  • Adres bildirimi
  • Tapu fotokopisi veya kira sözleşmesi
  • Vergi koruma belgesi
  • Ustalık sertifikası
  • İmzalı genelge
  • Elektrik, su ve doğal gaz gibi hizmetler için abonelik belgeleri
  • Sabıka kaydı
  • Ticaret Odası Sicil Belgesi
  • SGK belgesi
  • Çöp konteyneri için istek mektubu

Bütçe

Bir et lokantası açmak iyi bir yatırım gerektirir. Steakhouse konsepti sıradan bir restorandan farklıdır. İç ve dış tasarım ve kapsamlı menüler büyük miktarda fon gerektirir. Bir franchise şirketi ile sözleşme yapmak da mümkündür. Bu konuda adından söz ettirmiş kişilerin beyliklerini alabilirsiniz. Bir bankadan biraz kredi alarak iş kurmak mümkündür. İade sistemimiz sayesinde kendinize ekstra bir bütçe oluşturabilirsiniz. Bir steakhouse açmanın maliyetinin 300 bin lira ile 2 milyon lira arasında olduğunu varsayalım. İyi bir mağaza açmak istiyorsanız bu bütçeden fedakarlık yapmalısınız. Unutmayın, tüm sermayenizi et lokantası açma sürecine koyamazsınız. Bu, her tür ve büyüklükteki işletme için çok önemli bir kuraldır. Bir işletme açmak için ne kadar harcama yapacağınıza karar verirken, bütçenizi iç ve dış tasarım, dekor, mutfak eşyaları, envanter ve işçilik maliyetleri gibi şeyleri göz önünde bulundurarak yönetmelisiniz. Ayrıca kaynaklarımızın bir kısmını beklenmedik harcamalara ve akla gelen yeni fikirlere ayırmamız gerekiyor. Bütçenizi belirlerken et lokantasının konumunu, dekorunu ve hizmet kalitesini de göz önünde bulundurmalısınız.

Konum

Mağaza ve et lokantası konumlarını seçmek için başka bir parantez açmanız gerekiyor. Mağaza kiralama veya satın alma maliyetinden, hizmet verdiğiniz müşteri gruplarına kadar pek çok önemli faktör nerede iş yaptığınızı doğrudan etkiler. Bütçeniz, steakhouse'unuzun yansıtmasını istediğiniz profil ve işletmenizin lokasyonu göz önünde bulundurulduğunda diğer soruların cevapları oldukça kolay. Lokasyon, steakhouse restoran açarken dikkat edilmesi gereken en önemli faktördür. Çünkü sadece belirli yerlerde açılır. Tabii ki, bu daha yüksek kiralar anlamına gelir. 50-70 metrekarelik bir dükkanda et lokantası olmaz. Geniş bir alanda insanların kendilerini rahat hissedecekleri bir yer seçmelisiniz. Bir steakhouse için 200-400 metrekarelik bir alan yeterlidir. Otopark, çocuk alanları, güvenlik vb. konulardaki tartışmaların kalitesini artırır. Mağaza seçerken insanların geceleri sık sık dışarı çıktığı bir bölge seçebilirsiniz. Çoğu insan akşamları et lokantası gibi yerlere gider ve daha azı pazar, market ve iş merkezi gibi yerlere gider. Daha çok özel ve gece hayatı seçenekleri tercih edilmektedir. Mağazanın kolay erişilebilir bir yerde olması da çok önemlidir.

Kar Marjı

Bir et lokantasında yemek yemek lüks tüketim olarak kabul edilir. Gerçeği söylemek gerekirse, herkes için kolay bir seçim olan bir et lokantası da var. Steakhouse ziyaretçilerini iki farklı müşteri profili ile değerlendirebilirsiniz. Birincisi düzenli bir müşteri profili, ikincisi ise ara sıra oluşan bir müşteri profilidir. Ne kadar müşteri gelirse gelsin lezzetli eti reddedemem. Bu yüzden sadece bir ısırıkla ülkenin bir numaralı et lokantası olabilirsiniz.

İnsanlara verdiğiniz değer ve hizmet size fayda olarak geri dönecektir. Steakhouse açma konusundan sıkılsanız bile geliriniz varsa yorgunluğunuz geçecektir. Steakhouse tarzı bir restorana giderseniz ortalama 100-2.000.000 lira harcarsınız. İşletme sahibine yansıyan bu aylık 30.000 ile 400.000 arasında değişmektedir.

Konsept

Bir balıkçı temelde bir kasaptan farklıdır. Müşteri tabanları ve konumları da değişkenlik göstermekte ve ikisi arasında kadrodan müzik seçimine kadar ciddi farklar olabilmektedir. Bir et lokantası açmak iyi bir yatırım gerektirir. Steakhouse konsepti sıradan bir restorandan farklıdır. İç ve dış tasarım ve zengin bir menü, büyük miktarda fon gerektirir. Bir franchise şirketi ile sözleşme yapmak da mümkündür. Ünlülerin ayak izlerini takip edebilirsiniz bu size yön gösterecektir.

Açtıktan Sonra Yapılacaklar

Paket Servisi

Paket servisi, günümüz işletmeleri için vazgeçilmez bir hizmet haline geldi. Her işletme, farklı yöntemler ve farklı kanallardan paket sipariş kabul ederek yeni müşterilere ulaşmakta ve satışlarını artırmaktadır. Telefon paketi siparişlerinden çevrimiçi paket siparişlerine ve gel-al hizmetlerine kadar, müşteriler mağazada yemek yemediğinde bile tüm hizmetleri kabul edebilmeli ve ürünleri teslim edebilmelisiniz.

Online Sipariş

Telefon siparişleri son günlerde fark edeceğiniz üzere gözden düştü. Günümüzde online sipariş vermek, telefonla sipariş vermekten çok daha fazlasıdır. Pazar yeri siparişlerinin çoğu çevrimiçi hizmetler aracılığıyla verilir.

İşletmeler, hızlı bir paket sipariş sürecini aracı bir platform veya kendi web siteleri aracılığıyla yönetebilirler. Paket sipariş sürecini doğrudan yürütmek için gerekli iş akışlarının hazırlanması ve yürütülmesi, hizmet kalitesini artıracak ve böylece steakhouseların tercih edilme olasılığını artıracaktır. Bu da yeni müşterilere ulaşmayı kolaylaştırır. Öte yandan aracı platformlarla çalışmanın yanı sıra kendi web sitenizden de sipariş alabilirsiniz. Bu sadece müşterilerinize Stekhouse'u tanıtmanıza izin vermekle kalmayacak, aynı zamanda erişilebilirliğinizi artıracak ve aracıların herhangi bir ücret ödemeden sipariş almanızı sağlayacaktır.

Temassız Ödeme

Temassız sipariş ve ödeme, aşağıdakiler gibi birçok müşteriye hizmet veren işletmelerin müşterileri tarafından en çok talep edilen hizmetlerden biridir özellikle et lokantasında. Temassız sipariş için tasarlanmış QR menüler ve tablet menüler gibi teknolojileri kullanarak müşterilerinize güvenli, hızlı ve temassız hizmet sunabilirsiniz. Temassız ödeme teknolojisi, ödeme seçeneklerinin de yeni döneme uyum sağlamasına olanak tanıyor. Bu yönde müşterilerin sizi daha çok tercih etmeleri olasıdır.

İletişim Formu


Bu formu doldurarak, NarPos Gizlilik Politikası ve Veri İşleme İlkeleri’ni okuyup anladığımı kabul ediyor ve kişisel verilerimin işlenmesine izin veriyorum.

x
Narpos Hızlı İletişim
Bizi Arayın
Whatsap'tan Yazın
Mail Gönderin
İletişim Formu
Narpos Logo