Türkçe'de biftek kelimesi "steak" olarak bilinir ve genellikle "biftek" kelimesiyle birlikte "et evi" veya "steak restaurant" anlamında kullanılır. Ancak biftek kelimesi, Birleşik Krallık'ta ortaya çıkan İngilizce bir deyim olduğu için farklı toplumlarda farklı şekillerde kullanılmaktadır. Et lokantalarının tarihi yüzyıllar öncesine dayanır ve Amerika'nın ilk keşfedildiği zamana kadar izlenebilir. Ülkenin keşfi ile gelen et yeme kültürü günümüze kadar devam etmiştir. İlk et lokantası 18. yüzyılda New York'ta açıldı.
Son zamanlarda, bir et lokantası ve et lokantası açmak popüler hale geldi. Steakhouse konusunda ülkemizi iyi temsil eden birçok isim var. Bunlardan biri de Nusret'tir. Başarısını sadece Türkiye'de değil dünyanın farklı yerlerine de taşımıştır. Harika bir başarı örneği sergileyen Türk et lokantası, kelimenin tam anlamıyla bir ilke imza attı. Nusret büyüdükten sonra dünyanın birçok yerinde şubeler açarak marka oldu. Neredeyse sıfırdan zirveye çıkan Nusret, emeğinin karşılığını başarısıyla almıştır.
Günümüz pazarında Nusret gibi birçok et lokantası var ve gelişmeye devam ediyorlar. Et restoranları, özellikle büyük şehirlerdeki tüketiciler arasında popülerdir ve burada çok ilgi görürler.
Bir et lokantası açmak iyi bir yatırım gerektirir. Steakhouse konsepti sıradan bir restorandan farklıdır. İç ve dış tasarım ve kapsamlı menüler büyük miktarda fon gerektirir. Bir franchise şirketi ile sözleşme yapmak da mümkündür. Bu konuda adından söz ettirmiş kişilerin beyliklerini alabilirsiniz. Bir bankadan biraz kredi alarak iş kurmak mümkündür. İade sistemimiz sayesinde kendinize ekstra bir bütçe oluşturabilirsiniz. Bir steakhouse açmanın maliyetinin 300 bin lira ile 2 milyon lira arasında olduğunu varsayalım. İyi bir mağaza açmak istiyorsanız bu bütçeden fedakarlık yapmalısınız. Unutmayın, tüm sermayenizi et lokantası açma sürecine koyamazsınız. Bu, her tür ve büyüklükteki işletme için çok önemli bir kuraldır. Bir işletme açmak için ne kadar harcama yapacağınıza karar verirken, bütçenizi iç ve dış tasarım, dekor, mutfak eşyaları, envanter ve işçilik maliyetleri gibi şeyleri göz önünde bulundurarak yönetmelisiniz. Ayrıca kaynaklarımızın bir kısmını beklenmedik harcamalara ve akla gelen yeni fikirlere ayırmamız gerekiyor. Bütçenizi belirlerken et lokantasının konumunu, dekorunu ve hizmet kalitesini de göz önünde bulundurmalısınız.
Mağaza ve et lokantası konumlarını seçmek için başka bir parantez açmanız gerekiyor. Mağaza kiralama veya satın alma maliyetinden, hizmet verdiğiniz müşteri gruplarına kadar pek çok önemli faktör nerede iş yaptığınızı doğrudan etkiler. Bütçeniz, steakhouse'unuzun yansıtmasını istediğiniz profil ve işletmenizin lokasyonu göz önünde bulundurulduğunda diğer soruların cevapları oldukça kolay. Lokasyon, steakhouse restoran açarken dikkat edilmesi gereken en önemli faktördür. Çünkü sadece belirli yerlerde açılır. Tabii ki, bu daha yüksek kiralar anlamına gelir. 50-70 metrekarelik bir dükkanda et lokantası olmaz. Geniş bir alanda insanların kendilerini rahat hissedecekleri bir yer seçmelisiniz. Bir steakhouse için 200-400 metrekarelik bir alan yeterlidir. Otopark, çocuk alanları, güvenlik vb. konulardaki tartışmaların kalitesini artırır. Mağaza seçerken insanların geceleri sık sık dışarı çıktığı bir bölge seçebilirsiniz. Çoğu insan akşamları et lokantası gibi yerlere gider ve daha azı pazar, market ve iş merkezi gibi yerlere gider. Daha çok özel ve gece hayatı seçenekleri tercih edilmektedir. Mağazanın kolay erişilebilir bir yerde olması da çok önemlidir.
İnsanlara verdiğiniz değer ve hizmet size fayda olarak geri dönecektir. Steakhouse açma konusundan sıkılsanız bile geliriniz varsa yorgunluğunuz geçecektir. Steakhouse tarzı bir restorana giderseniz ortalama 100-2.000.000 lira harcarsınız. İşletme sahibine yansıyan bu aylık 30.000 ile 400.000 arasında değişmektedir.
Bir balıkçı temelde bir kasaptan farklıdır. Müşteri tabanları ve konumları da değişkenlik göstermekte ve ikisi arasında kadrodan müzik seçimine kadar ciddi farklar olabilmektedir. Bir et lokantası açmak iyi bir yatırım gerektirir. Steakhouse konsepti sıradan bir restorandan farklıdır. İç ve dış tasarım ve zengin bir menü, büyük miktarda fon gerektirir. Bir franchise şirketi ile sözleşme yapmak da mümkündür. Ünlülerin ayak izlerini takip edebilirsiniz bu size yön gösterecektir.
İşletmeler, hızlı bir paket sipariş sürecini aracı bir platform veya kendi web siteleri aracılığıyla yönetebilirler. Paket sipariş sürecini doğrudan yürütmek için gerekli iş akışlarının hazırlanması ve yürütülmesi, hizmet kalitesini artıracak ve böylece steakhouseların tercih edilme olasılığını artıracaktır. Bu da yeni müşterilere ulaşmayı kolaylaştırır. Öte yandan aracı platformlarla çalışmanın yanı sıra kendi web sitenizden de sipariş alabilirsiniz. Bu sadece müşterilerinize Stekhouse'u tanıtmanıza izin vermekle kalmayacak, aynı zamanda erişilebilirliğinizi artıracak ve aracıların herhangi bir ücret ödemeden sipariş almanızı sağlayacaktır.