Restoranınızda Müşteri Memnuniyetini ve Satışlarınızı Artıracak Personel Seçimi İçin 4 Öneri | NarPOS Restoran Otomasyonu
Restoranınızda Müşteri Memnuniyetini ve Satışlarınızı Artıracak Personel Seçimi İçin 4 Öneri

Restoranınızda Müşteri Memnuniyetini ve Satışlarınızı Artıracak Personel Seçimi İçin 4 Öneri

Restoranınızda Müşteri Memnuniyetini ve Satışlarınızı Artıracak Personel Seçimi İçin 4 Öneri


İyi, sabırlı, yetkin bir personele sahip olmak, bir restoranın rakip işletmelerden öne çıkmasını sağlayan en önemli özelliklerden biridir. Bu noktada işletmelerin, ekiplerini mutfak personelinden garsonuna kadar her alanda özenle seçmeleri gerekir. Peki, iyi bir ekibe sahip olmak için personel seçimi nasıl yapılmalıdır? Nelere dikkat edilmelidir?

Müşteri Memnuniyeti Neden Önemli?

Her restoranın başarılı olmasının ardında müşteri memnuniyeti yer alır. Müşterilerin memnun olmadığı bir hizmeti veren ve kendini geri bildirimlere göre güncellemeyen işletmeler zamanla müşteri kaybeder. Bu nedenle müşteri memnuniyeti bir işletmenin başarılı olması, müşteri kazanması için oldukça önemlidir. Doğru personel işe almak, müşteri memnuniyetini doğrudan etkiler. İyi eğitilmiş bir personel, müşterilerin taleplerini anlar ve yerine getirir, müşterilere rahat ve keyifli bir deneyim yaşatır ve müşterilerin restoranınızı tekrar ziyaret etme ihtimalini artırır. Buradan yola çıkarak bir müşterinin bir restoranı tercih etme ve tekrar ziyaret etme ihtimalinin direkt olarak personel performansına bağlı olduğunu söyleyebiliriz. Personel seçiminde işletmecilere önerebileceğimiz 4 öneri şöyledir:

1) İletişimlerine Dikkat Edin

Restoranınız için personel alacaksanız adaylarda iletişim becerilerinin üst düzey olmasına dikkat etmelisiniz. Çünkü bir restoranın müşteriler tarafından tercih edilme nedenlerinin başında iyi hizmet ve iyi iletişim gelir. Kötü bir iletişim, var olan müşterileri elden kaçıracağı gibi yeni müşterilerin de restorana gelmesinin önünü keser. Bu noktada restoranınız için personel seçerken onun pozitif iletişim kurma becerisine dikkat etmeli, üslubunu incelemelisiniz.

2) Sorumluluk Sahibi Olup Olmadıklarını Gözlemleyin

İyi bir restoran yönetiminin temeli, çalışanların görev ve sorumluluklarının bilincinde olup bunları en iyi şekilde yerine getirmelerine dayanır. Kimsenin sorumluluk almadığı bir işletmede krizler ortaya çıkabilir. Bu noktada işletmeniz için personel seçerken sorumluluk sahibi olup olmadıklarına bakın. Örneğin iş görüşmesine tam vaktinde geldi mi, işini özenle yapıyor mu, hatalardan kaçmak yerine bunları üstlenip çözüm sunuyor mu? Bu noktalara dikkat edip personeli gözlemlemeye çalışın.

3) Satış ve Sunum Becerilerini Gözden Geçirin

Günümüzde müşteriler görselliğe oldukça dikkat ediyor. Restoranlarda servis edilen yemeklerin çeşitli baharatlar ya da sebzelerle güzelleştirilerek, renklendirilerek sunulması daha uygun görülüyor. Bu noktada, personellerin sunum konusunda bilgili olması gerekiyor. Personel seçerken iyi bir sunum gözüne sahip mi, bu noktaya dikkat edin. Böylece yemek şeflerinin gözünden bir şey kaçsa dahi iyi bir sunum gözüne sahip garson bu durumu fark edebilir.

Müşteriler kimi zaman yemek seçiminde kararsız kalabilir. Bu noktada personeller müşteriye ısrarcı davranmamalı, onları rahatsız edecek davranışlardan kaçınmalıdır. İyi bir personel bu tarz hatalı davranışlarda bulunmaz, müşterilerin karar vermesine yardımcı olur. “Kararsız kaldıysanız size yardımcı olabilirim.” şeklinde nazikçe yaklaşarak müşteriye en çok tercih edilen yemeği önerebilir. Personelleri işe alırken onlara bu gibi senaryoları sunarak nasıl davranacaklarını sorabilir, eleme yapabilirsiniz.

4) Müşteriyle Nasıl İlgilendiklerini Test Edin

Bir servis personeli yemeği servis edip etrafı toparlamakla yetinmemeli, daha fazla beceriye sahip olmalıdır. Bu becerilerden en önemlisi ise müşteriyle kurduğu iletişim becerisidir. Örneğin, bir müşteri yemeği beğenmedi ve yemediyse servis personeli önce müşteriye kibarca yemeği neden beğenmediğini sorabilir.. Ardından olumsuz durumu telafi etmek için sorunu yönetime ve mutfağa ileteceğini söyleyebilir. Bu sayede müşteriler kendileriyle ilgilenilmesinden mutlu olacak, sorunun bir kez daha yaşanmayacağı konusunda ikna olacaklardır. Personelinizin müşterilerinize nasıl davrandığını inceleyerek onu bu açıdan gözlemleyebilirsiniz.

NarPOS ile Personel Yönetiminizi İyileştirin!

NarPOS restoran yönetiminde işletmelere çeşitli avantajlar sunar. Bunlardan biri de personel satış raporudur. Bu özellik sayesinde işletme sahipleri dilediği zaman servis personelinin gün, hafta ve ay bazında satış raporlarına ulaşabilir, performans analizi yapabilir. Böylece işletme sahipleri personel performansındaki eksiklikleri fark edebilir, duruma göre aksiyon alabilir. Daha fazla bilgi için web sitemizi ziyaret etmeyi unutmayın!

İlginizi Çekebilir: Sadakat Programı Nedir?