Dünyamızda git gide artan rekabet savaşlarında yeni müşteriler kazanmak çok ama çok önemli. Özellikle de bir e-ticaret sitesine sahip iseniz bu noktada tutarlı ve istikrarlı satış stratejileri yürütmek gerekiyor. Bu satış stratejileri içerisinde ise en etkili olanlardan biri sadakat programı olarak dikkat çekiyor. Sadakat programları ile müşterilerinizle aranızdaki iletişimi kuvvetlendirebilir ve satışlarınızı yükseltebilirsiniz. “Sadakat programı nedir?” dediğinizi duyuyor gibiyiz. Endişe etmeyin, bu yazımızda sadakat programı ile alakalı tüm bilgilere size aktaracağız.
Sadakat programı, var olan müşterilerinizin markanızla daha sık iletişim kurmalarına yardım eden ve bunun neticesinde de satışlarınızı yükselten bir strateji çeşididir. Bu stratejiyi benimseyerek müşterileriniz ile daha sağlam bir iletişime geçebilir, onları ürün ve hizmetlerinizi daha fazla satın almaları için teşvik edebilirsiniz. Mağazanızdan bir ürün ya da hizmet satın alan bir müşterinizin sonraki satın alma deneyiminde onu ödüllendirmek güzel bir sadakat programı stratejisi olacaktır. “Sadakat programı ne demek” sorusunun cevabını verdiğimize göre dijital sadakat programları hakkında bilgilere geçiş yapabiliriz.
Sadakat programları e-ticaret sitelerinin istikrarlı şekilde satış stratejisi yürütebilmeleri için çok önemli programlardır. E-ticaret yaparken sadakat programı uygulamanın e-ticaret sitelerine sağladığı pek çok yararı olduğu görülmektedir.
Sadakat Programı Nedir? Yönetebileceğiniz bir e-ticaret sadakat programı, var olan müşterilerinizi istikrarlı şekilde yeniden satın almaları, daha sık aralıklarla alışveriş yapmaları veya markanız ile daha sık etkileşim kurmaları için yapılan bir takim müşteri tutma aracı olarak tanımlanabilir. Sadakat planı nedir sorusunu yanıtlamak gerekirse bir müşteri sadakat programı uygulayarak online mağazada yinelenen satın alma işlemleri durumunda müşterileri ödüllendirir. Bu ödüllerden bazıları indirimler, kuponlar veya geri ödeme olarak örneklendirilebilir.
E-ticaret günümüzde giderek popüler hale gelen bir satış dünyası ve genellikle yüksek satın alma sıklığına ve eşit derecede yüksek kayıp oranları ile tanımlanan bir ticaret biçimi. Birçok şirket müşterileri kaybetmemek için müşteri sadakatini test etmeye ve arttırmaya ihtiyaç duyar. Diğer yandan e-ticaret sitelerinin arasında yer alan rekabet de bu programların uygulanmasını mecbur kılmıştır.
Var olan fiyat rekabetleri, müşterileri en iyi indirimleri aramaya şartlandırmıştır. Bu durum da marka sadakatini elde etmeyi daha da zor bir hale getirdi. Yeni nesil e-ticaret sadakat programları ile ilgili olarak aşağıda birkaç bilgiyi sizlerle paylaşaağız;
Müşteri sadakat programı ile ilgili örnekleri günümüzde Starbucks benzeri pek çok büyük şirkette görülmektedir. Şirketler genellikle puanlama sistemi, kargo kampanyaları, ödeme yöntemi, indirim kuponu gibi şeyler ile müşteri sadakat programları hazırlamaktır. Bir e-ticaret sadakat programı, e-ticaret mağazasına önemli getiriler sağlayabilir.
Var olan müşteriler, daha fazla satın aldıkları için ödüllendirilmek isterler. Aslında, alışveriş yapanların yüzde 81'i bir sadakat programı yürüten işletmelere sadık kalmayı tercih ediyorlar. Müşteriler puan kazandıkça ya da daha yüksek bir seviyeye ulaşınca, işletmede kalmaları ve rakip firmaya geçmekten kaçınmaları mümkün olmaktadır. Bu da sadakat programları arasında ödül sisteminin ilk sıralarda geldiği görülmektedir. Sadık müşteriler işletmelerin satışlarında istikrarlı şekilde karlılık görülmesi için etkili olmaktadır. Sitede yapılacak sadakat programları ile satışları yükseltmek ve satışların devamını garanti altına almak mümkündür.
Yeni müşteri edinmek sahip olunan müşterileri elde tutmaktan daha zor ve maliyetli bir şeydir. Bir sadakat programı uygulayarak e-ticaret işletmeleri mevcut müşterilerine hemen hitap edebilir. Doğru sadakat ödülleri doğru şekilde uyumlandırıldığında başarısız olma oranı oldukça az olmaktadır.
Tüketicilerin; farklı marka çeşitleri arasından yaptıkları tercihlerde, zaman içinde sadece bir markayı seçmesi marka sadakati olarak anılır. Genel olarak marka sadakati, tüketicilerin bir markaya tekrar yönelmesi, tekrar tercih etmesi ve markaya duyduğu bağlılıktır.
Şirketlerin marka farkındalığı yaratmak amaçlı seçebileceği pek çok alternatif yol vardır. En yaygın şekilde kullanılan yollardan birisi doğrudan reklam ile farkındalık yaratmaktır. Bunun için Televizyon ya da dergi yoluyla outbound metotlar ya da sosyal medya ya da email pazarlama gibi inbound metot çeşitleri seçilebilir.
Davranışsal sadakat, müşterinin aynı ürünü satın alması gerektiği durumda tekrar tercih etmesidir. Bu durumda müşterinin aynı ürünü ne sıklıkla satın aldığı değerlendirilmektedir. Davranışsal yaklaşım da bir ürünün bir müşteri tarafından ne sıklıkla ve ne oranda satın aldığını incelenir.
Marka Sadakati Neden Önemli? sorusu şu şekilde yanıtlanabilir. Rakip markaların ve şirketlerin önüne geçmek ve bunun yanı sıra pazarda başarı elde etmek amacıyla önemli bir avantaj sunan marka sadakati, bunun haricinde güçlü ve sağlam bir müşteri tabanı oluşturulmasına da yardımcı olur.
Sadakat programı, müşterileri belirli bir markanın ürünlerini satın almak, onlarla etkileşim kurmak veya hizmetlerini kullanmak amaçlı teşvik eder. Müşteriler, gerçekleşen harcamalara veya markanızla kurdukları diğer bağlara dayalı olarak, tüm kanallar tarafından tanınır ve ödüllendirilir.
Müşteri sadakati, bir işletmenin gidişayının temel göstergelerinden birisidir. Müşterilerle olumlu ve kalıcı bir bağ kurduğunuzda müşterilerinizin sadakatini kazanabilirsiniz. Basit şekilde söylemek gerekirse, müşteriler sizden alışverişlerini pek çok kez tekrarlarsa ve başka kişileri sizden satın almaya teşvik ederlerse, onları size sadık olarak tanımlayabilirsiniz.
Sadakat, marka ve işletmeyle ilgili yapılan birkaç olumlu etkileşimin sonucudur ve belirli bir zaman sonucunda bir güven duygusu meydana getirir.
Tüm deneyimler tamamen olumlu olmasa dahi , bir markanın müşterileri pek çok sebepten dolayı ona sadık olabilir, fakat çok güçlü bir destek, markanın değerleri ve idealleri ile bağlantı hissetme duygusu ya da devam eden ürün kalitesi müşteri sadakatine yardımı olabilir.