Bir restorana sahip olmak, personeli yönetmekten ve müşterilerinizin keyif alacağı lezzetli yemekler yaratmaktan çok daha fazlasıdır. Aynı zamanda strateji ve tutarlı öz değerlendirme gerektirir. Restoran raporlaması, sürekli değişen restoran endüstrisi manzarasına rağmen işletmenizin sağlıklı kalmasını sağlamanın en iyi yoludur. Restoran raporları, işletmenizin nasıl performans gösterdiğine ilişkin ayrıntıları vurgular. Ayrıca maaş bordrosu ve envanter gibi karmaşık verileri alıp restoranınız hakkında bilinçli kararlar vermek için kullanabileceğiniz sindirilebilir anlık görüntülere bölerler.
Verilere daldıkça, hangi raporların sahip olması gereken bilgilere sahip olduğunu ve hangilerini göz ardı edebileceğinizi bilmek zor olabilir. Aşağıda, restoran raporlarını yürütürken nelere dikkat etmeniz gerektiğine dair bazı ipuçları veriyoruz.
Sürekli veri izleme ve rapor oluşturma fikri göz korkutucu görünebilir, ancak restoranınız için gerçekten faydalıdır. Raporlamadan elde edilen içgörüler, işletmenizdeki sorunları ve iyileştirme alanlarını belirlemenize ve hedeflerinize ulaşma yolunda ilerlemenizi sağlamanıza yardımcı olabilir.
Neyse ki, raporlama göründüğü kadar zor olmak zorunda değil. Verileri derleme ve bunları manuel olarak elektronik tablolara ekleme kabusu hayal ediyor olabilirsiniz, ancak bu geçmişte kaldı. Bunun yerine, kapsamlı bir restoran yönetim aracı, sizin için çok hayati olan bu sayıları sizin için hesaplayabilir ve kendi işinizi daha iyi öğrenmenizi sağlar. Önemli analitik ve raporlama sayesinde içgörüler elde edebilir ve bunlara göre hareket edebilirsiniz. Hatta mevcut POS sisteminizle sorunsuz bir şekilde bütünleşir, siparişleri otomatikleştirir ve insan hatasını azaltır.
Ancak, benzersiz işletmeniz için kişiselleştirilmiş bir şey istiyorsanız ne olur? Çoğu araç, restoranınızın özel ihtiyaçlarına uygun raporlar oluşturmak için derinlemesine ve özelleştirilebilir veriler sunar. Bu, restoranınızın başarısı için hangi verilerin en önemli olduğunu seçebileceğiniz ve hatta bunları haftalık, aylık veya üç aylık olarak ne sıklıkta ölçmek istediğinize karar verebileceğiniz anlamına gelir.
Bunu göz önünde bulundurarak, en çok hangi raporlara dikkat etmelisiniz?
Bir restoran için işçilik giderlerinden sonra en önemli giderlerden biri yemek giderleridir. Bu nedenle, envanterinizi izlemek çok önemlidir. Yiyeceklerinizin (ve paranızın) boşa gitmesini önlemek için bu olmazsa olmaz restoran raporunu düzenli olarak yapmalısınız.
Envanter raporunun sağladığı bilgilerle, en çok hangi ürünleri kullandığınız ve bunları ne sıklıkta yeniden stoklamanız gerektiği konusunda güncel bir analiz elde edebilirsiniz. Bu bilgi, toplu satın alma, daha ucuz bir muadili ürüne geçme, hatta bir ortaklık kurma veya sık sık çalıştığınız belirli bir satıcıyla anlaşma yapma gibi bilinçli, uygun maliyetli kararlar vermenize olanak tanır.
Her tür lokantaya hitap eden veya belirli bir mutfağın ruhunu mükemmel şekilde yakalayan bir menü oluşturmak isteyebilirsiniz, ancak bu tek başına restoranınızın başarısını garanti etmez. Çoğu zaman, restoran sahipleri ve yöneticileri bir menü taslağı hazırlarken, özel bir yemeğin mali yükünü dikkate almazlar. Ne yazık ki, yüksek bir fiyat etiketi her zaman yüksek bir yatırım getirisi anlamına gelmez, bu nedenle bazen Şili levreğini tercih etmek yarardan çok zarar verebilir.
Menünüzün nasıl performans gösterdiğini ve müşterilerinizin en çok hangi yemekleri tercih ettiğini bilmeniz gerektiğinde, bir menü öğesi raporu yürütmek size çok ihtiyaç duyduğunuz sevgiyi verebilir.
Menü raporlama, hem müşterilerinizi hem de restoranınızın finansal sağlığını tatmin eden menüler oluşturmanıza yardımcı olabilir. Bu hayati restoran raporu, sunduğunuz her ürünün popülaritesini ve karlılığını ayrıntılarıyla anlatıyor. Analizi ayrıca, hangi öğelerin size paraya mal olduğunu ve kar elde etmenize yardımcı olduğunu ana hatlarıyla belirterek, malzemelerin mevcut satış fiyatını ve maliyetini de gösterir. Elinizdeki bu raporlarla, müşterilerinizin sipariş vermeyeceği menü öğelerine para dökmeyi bırakabilir ve en karlı yemeklerinizi mükemmelleştirmeye odaklanabilirsiniz.
Yiyecek satışınız yoksa restoran da yok! Bu rapor, işinizin ne kadar sağlıklı olduğunu bilmenizi sağladığı için sahip olunması gereken bir rapordur. Mevcut operasyonlarınızda bir şeyin düzeltilmesi veya yeniden tasarlanması gerekiyorsa, cevap satış raporunuzda olabilir.
Şimdi, satış raporu ve menü raporu aynı şeymiş gibi görünebilir. Nasıl farklı oldukları, neyi kapsadığına kadar kaynar. Bir menü raporu, olaylara yiyecek ve müşteri deneyimi açısından, yani hangi yemeklerin en popüler olduğu ve işletmenizi finansal olarak nasıl etkilediği gibi bir bakış açısıyla yaklaşır. Oysa bir satış raporu, operasyonlarınızı ve iş modelinizin verimliliğini değerlendirerek perde arkasına bakar.
Satış raporları, zaman içinde satış hacmindeki eğilimleri analiz etmenize, masa dönüş sürelerini izlemenize ve hatta sunucularınızın bir patronun yemeğine uyguladığı indirimleri izlemenize yardımcı olabilir. Bu raporların gücünü kullandığınızda, satışla ilgili sorunlu noktaları tanımlamanın ve çözmenin birdenbire çok daha net olduğunu göreceksiniz. Ve iyi yapılırsa, bir satış raporu, müşterilerinizin ziyaret ettiği en popüler günleriniz ve günün hangi saatleri hakkında size fikir verebilir.
Personeliniz işletmeniz için en değerli varlıktır. Müşterilerin deneyimini oluşturan veya bozan, operasyonun kalbi ve ruhudurlar. Ancak, aynı zamanda en pahalı varlığınızdır.
Çalışanlar sürekli olarak çok erken işe başladığında veya programlarına uymadığında, hizmet akışını bozabilir ve bütçe dışı fonlara mal olabilir. Bu trendlere göz kulak olmak için, gerekli tüm verilerin önünüze serilmiş olması yardımcı olur. Maaş bordronuzla ilgili bir restoran raporu yürüterek katılım, işçilik maliyetleri, maaş bordroları, planlanan saatler ve daha fazlası gibi önemli çalışan ölçümlerini takip edebilirsiniz.
Bu ölçümleri izlemek ve karşılaştırmak, mali durumunuza kapsamlı bir bakış atmanıza ve ele almanız gereken planlama sorunlarınız olup olmadığını anlamanıza yardımcı olabilir. Ne de olsa, herhangi bir işletmenin nihai hedefi geliri artırmaktır ve bu, kârınız verimsiz planlama ve süreçlere dönüştüğünde gerçekleşmeyecek.
Kısmen pandemi nedeniyle, çevrimiçi sipariş raporları son zamanlarda bir restoranın başarısı için giderek daha fazla etkili oldu. Restoranlar artık her zamankinden daha fazla çevrimiçi sipariş ve teslimat sunuyor ve bunların her ikisi de doğru restoran yönetim yazılımıyla izlenebiliyor.
Çevrimiçi sipariş raporları, müşterilerinizin sitenizi nasıl kullandıkları ve bu süreçteki kullanıcı deneyimleri hakkında size fikir verir. Örneğin, müşteriler sürekli olarak sipariş sayfasına gider ve sepetlerini terk ederse, verginiz, fiyatlandırmanız veya geri dönüş süreniz araştırılacak bir şey olabilir.
Ek olarak, çevrimiçi raporlar, müşterilerinizin hangi platformları sık kullandığı konusunda size değerli bilgiler verebilir, bu da sosyal medya pazarlama stratejilerinizi etkiler ve müşterilerinizin kim olduğunu öğrenmenize yardımcı olur. Ayrıca, siparişlerin günün hangi saatlerinde geleceğini de bildirerek, taleplere yetişecek kadar personel planlamanıza olanak tanır.
İşinizi büyütmeye ve gelirinizi artırmaya çalışırken hangi restoran raporlarının kullanılacağını bilmek çok önemlidir. Raporlamanızdan en iyi şekilde yararlanmak için, bir restoran yönetim yazılımına yatırım yapmanızı önemle tavsiye ederiz. Mevcut POS sisteminizle sorunsuz bir şekilde bağlanan, insan hatasını azaltan, FOH ve BOH süreçlerinizi kolaylaştıran ve mükemmel bir müşteri deneyimi sunmanıza yardımcı olan çok kanallı yazılımlar vardır.
Restoran raporları, restoran işinizi ayrıntılı bir şekilde anlamanızı sağlar ve verilere dayalı kararlar vermenizi sağlar. Tüm bu raporlar size gerçek zamanlı veriler sunabilmelidir. Ve herhangi bir cihazı kullanarak bu verileri dünyanın herhangi bir yerinden getirebileceksiniz. Bu teknoloji, tüm restoran operasyonlarını uzaktan da kontrol etmenize yardımcı olacaktır.
İlginizi Çekebilir: Steakhouse Restoranı Nasıl Açılır?