Özel günlerde, toplantılarda veya yoğun saatlerde önceden masa bulabilmek için müşterilerin bir restoranı seçmelerindeki en önemli unsurlardan biri, iyi bir rezervasyon sistemine sahip olup olunmamasıdır. Bu noktada zayıf rezervasyon sistemine sahip olan işletmeler birkaç strateji ile sistemlerini iyileştirebilir. Peki, restoran rezervasyon sistemini iyileştirmek için işletme sahipleri neler yapmalı?
Bir restoranın sadık müşterilerini kaybetmelerinin temel nedenlerinden biri de rezervasyon sistemine sahip olmamasından dolayıdır. Müşteriler iş yemeklerinde, aile veya yakın çevresiyle yemek yemek istediklerinde her zaman gittikleri restoranda kolayca yer bulabilmek ister. Bu nedenle, restoran önünde oluşan bir sıraya girip bekleyerek vakit kaybetmek istemezler. Böyle bir durumda rakip başka bir işletmeyi tercih etmeleri daha olasıdır. Bu noktada, işletmelerin hem var olan müşterilerini elde tutmaları hem de potansiyel müşterileri restoranlarına çekmeleri için iyi bir rezervasyon sistemine sahip olmaları gerekir. Bu sayede işletmeler rakiplerinden bir adım öne geçebilir, daha çok müşteri kazanabilir.
Restoran rezervasyon sisteminizde aksaklıklar olduğunu tespit etmeniz durumunda bazı yöntemler sayesinde bunun üstesinden gelebilirsiniz. Bu noktada uygulayabileceğiniz stratejiler şunlardır:
Sorunsuz bir rezervasyon sistemi için yapılacakların başında personeli eğitmek gelir. Uygun bilgi veya eğitim olmadan, süreciniz hatalara ve kötü müşteri deneyimlerine yol açabilir. Bu noktada restoranınızın işleyişi, vizyonu, müşteri tabanı, en yoğun olunan saatler hakkında personelinizi eğitebilirsiniz. Böylece, personelleriniz hangi saatlerde rezervasyon alıp almayacaklarını veya hangi büyüklükteki gruplara hangi masayı ayarlayacaklarını bilirler. Bu sayede gelen müşteriler masalarına rahatça yerleşebilir, memnuniyet oranları artabilir. Müşteri memnuniyetinin artması işletmenin tercih edilebilirliğini arttıracaktır.
Oldukça yoğun bir günde önceden rezerve edilen masaların boş kalması, hem işletme hem de sırada bekleyen diğer müşteriler için sinir bozucu olabilir. Bu noktada rezervasyon alırken müşterilerinize hangi saatte geleceklerinin notunu almalısınız. Ayrıca rezerve yapılan günün başında veya bir gün öncesinde müşterilerinizi arayabilir, onlara hatırlatma yapabilirsiniz. Böylece, hem müşterileriniz bu ilgiden memnun olur hem de müşterileriniz o gün gelmeyecekse bundan haberdar olarak ona göre bir aksiyon alabilirsiniz.
Restoran rezervasyon sisteminizi geliştirmek için yapabileceğiniz hamlelerin başında öncelikle saatleri gözden geçirmek gelmelidir. Eğer restoranınız saat 12:00 ve 13:00 arasında yoğunluk yaşıyorsa, bu saatlerde rezervasyon almamaya dikkat etmelisiniz. Bu saatlerde yine de rezervasyon alacaksanız, daha fazla kişilik gruplar için yapılan rezervasyonları kabul etmemeye çalışın. Bu noktada personellerinizi eğitebilirsiniz. Personelleriniz, bu saat aralıklarında neden rezervasyon alamayacaklarını müşterilerinize doğru bir iletişim dili ile aktardığı takdirde sorun olmayacaktır.
Yoğun geçen bir günde rezervasyon almak, siparişlere yetişmek, müşterilerle ilgilenmek personeller için oldukça zor olabilir. Bu noktada restoran yönetimini kolaylaştıracak araçlar ve yazılımlardan destek alınabilir. Örneğin; QR kod ile ödeme almayı restoran sisteminize entegre ederek müşterilerin siparişlerini ve ödemelerini hızlı bir şekilde alabilirsiniz. Böylece personelinizin iş yükünü azaltırken, müşterilerinizin de sipariş ve ödeme için bekleme süresini kısaltabilirsiniz.
Restoran yönetiminde dikkat edilecek noktalardan biri de iyi bir rezervasyon sistemine sahip olmaktır. Bu noktada NarPOS ‘Patron Modulü’ sayesinde işletme sahipleri, tamamen dünyanın her noktasından sadece cep telefonları ile tek bir tıkla tüm yönetim paneline erişim sağlayabilir. ‘Mutfak Ekranı Modülü’ sayesinde ise personeller müşterilerin siparişlerini aldıktan sonra bu siparişler anında mutfağa iletilir. Hem personellerin hem de işletmelerin iş akışlarını kolaylaştıran NarPOS’un hizmetleri hakkında detaylı bilgi almak için hemen bugün iletişime geçin!
İlginizi Çekebilir: Restoran Otomasyon Sistemi Nasıl Kullanılır?