Kahve Dükkanınızın Satışlarını Artıracak 5 İpucu | NarPOS Restoran Otomasyonu
Kahve Dükkanınızın Satışlarını Artıracak 5 İpucu

Kahve Dükkanınızın Satışlarını Artıracak 5 İpucu

Kahve Dükkanınızın Satışlarını Artıracak 5 İpucu


Kahve Dükkanınızın Satışlarını Artıracak 5 İpucu

Bir kahve dükkanı açtıktan sonra sadık müşteriler elde etmek zor bir süreçtir. Bu noktada uygulayacağınız bazı stratejiler ile potansiyel müşterilerinizi sadık birer müşteri haline getirebilir, kârınızı arttırabilirsiniz. Peki, bu stratejiler nelerdir? Bu yazımızda kahve dükkanınızın satışlarını arttıracak ipuçlarından bahsedeceğiz.

1) Çapraz Satış Yapın

Mis gibi kokan bir kahve kokusuna kimse hayır diyemez. Yanında bir de lezzetli atıştırmalıklar varsa, sohbetlerin keyfine varılmaz. Kahve dükkanınızın satışlarını arttırmak istiyorsanız, yapacağınız ilk hamle satış stratejisi geliştirmektir. Bu noktada çapraz satış yapabilirsiniz. Örneğin; lezzetli kahvelerinizle beraber tüketilebilecek çikolata, şekerleme, kek gibi ürünleri beraber indirimli bir paket şeklinde müşterilerinize sunabilirsiniz. McKinsey yaptığı bir araştırmada, çapraz satışın bir işletmenin gelirini %20 oranında artırabileceği artırabileceğini öngörmüştür.

2) Wifi Kullanımını Sınırlayın

Müşteriler bir kafeyi genellikle ücretsiz internet için ziyaret eder ve saatlerce o kafede oturur. Özellikle uzaktan veya serbest çalışan kişiler, çalışmak için kahve dükkanlarını tercih eder.  İşletmenizde sunacağınız ücretsiz internet kafenize müşteri çekebilir. Ancak bu durum size uzun vadede pek kâr sağlamaz; çünkü bir müşteri saatlerce bir kafede oturabilir. Bu noktada internet kullanımını sınırlayabilirsiniz. Artık çoğu ülkede bu stratejinin uygulanmaya başlandığının altını çizmekte fayda var. Siz de yoğun saatlerde interneti yalnızca 30 dakika kullanılabilir hale getirebilirsiniz. Bunun yanı sıra kafenize birkaç masaüstü bilgisayar da koyabilirsiniz.

3) Sezonluk Kampanyalar Oluşturun

Sonbahar mevsiminde balkabağı ve halloween ruhu tüm dünyayı sarıyor! Özellikle Starbucks’ın bu sezonda sunduğu Pumpkin Spice Latte’si epey meşhur. Bu gibi sezona özel ürün ve kampanyalar oluşturmak bir işletmenin kârını ciddi oranında artırabilir. Siz de sezonun trendlerini kafenizde yakalayabilirsiniz. Örneğin; Starbucks gibi balkabağı içecekleri hazırlayabilir ya da halloween desenli fincan ve kupa satışları yapabilirsiniz. Böylece müşterilerinizi dükkanınıza çekebilir, satışlarınızı arttırabilirsiniz. Bunun yanı sıra NarPOS’un sadakat uygulamasını kullanarak müşterilerinizi 15 kahve almaları karşılığında 1 kahve hediye ederek ödüllendirebilirsiniz. Ayrıca müşterilerinizin tüm ödemeleri QR kod ile yapmalarını sağlayabilirsiniz.

4) Menünüzü Yenileyin

Müşteri talebi sürekli değişir. Müşteri kaybetmemek için onların taleplerini dinleyin ve yeni ürünleri not edin. Örneğin; yaz aylarında soğuk kahve veya detoks içeceklerini menünüze ekleyin. Ayrıca görsellerin insanlar için her zaman ilk dikkat çekici unsur olduğunu unutmayın! Bu noktada menünüzün temasını mevsime göre güncelleyin ve ürünlerinizin fotoğraflarına mutlaka menünüzde yer verin. Böylece müşterileri görsel ve hizmet konusunda tatmin edebilir, onları sadık birer müşteri haline getirebilirsiniz. Bunun yanı sıra ödeme yöntemleriniz arasına QR kodla ödeme seçeneği ekleyerek müşterilerinizin ödemelerini anında alabilirsiniz.

5) Sosyal Medyayı Etkili Bir Şekilde Kullanın

Müşteriler, kahve dükkanınıza gelmeden önce sizi sosyal medyadan mutlakadan araştıracaklardır. Bu noktada sosyal medya faaliyetlerinize ağırlık vermelisiniz. Kafenizle olan yeni gelişmeleri, düzenlediğiniz kampanyaları veya yeni ürünlerinizi içerik olarak sosyal medya platformlarından paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra menünüzün QR kodunu Instagram’dan paylaşarak müşterilerinizin fiyatlarınız hakkında bilgilenmesini sağlayabilirsiniz.   

NarPOS Sayesinde Daha Güncel Sistemler ile Çalışın!

NarPOS ile kahve dükkanınızın sipariş, ödeme ve rapor idaresini daha kolay bir şekilde yönetebilirsiniz. Patron Ekranı özelliği sayesinde dünyanın her yerinden sisteme erişim sağlayabilir, anlık bilgi ve raporlamaları alabilirsiniz. Detaylı Raporlama özelliği sayesinde ise müşterilerinize anında hatasız adisyon verebilirsiniz. Daha fazla bilgi için hemen bugün iletişime geçiniz!

İlginizi Çekebilir: Restoran Ürün Kategorileri Nelerdir?