Cafenizin menüsü işletmenizin vizyonunu ve temasını yansıtmalıdır. Yemek seçeneklerinden tasarıma, renk ve yazı tiplerine, ilgi çekici açıklamalara, resimlere ve fiyatlandırmaya kadar her şeyin dikkate alınması gerekir. Kafe sahiplerinin yaptığı en yaygın hatalardan biri herkese uyacak bir menü tasarlamaya çalışmaktır. Bu durum, işletmelerde hiç sipariş verilmeyen bir sürü menü kalemine sebep olur. Bu yüzden her bir menü kaleminin maliyetlerini ve marjını hesaplayın.
Kafenizin bilinirliğini artırmak ve daha popüler hale getirmek için Instagram’ı kullanmaktan korkmayın. Sosyal medyayı itibarınızı artırmak için kullanın. Ayrıca yerel aramalarda görünmek için Google Haritalar’ı güncellediğinizden emin olun ve Google’dan gelen yorumlara cevap vermeyi unutmayın. Bu mecralarda etkileşime teşvik etmek için resimler ve videolar yükleyin.
Ürünlerinizi ve stok yönetimini sürekli olarak gözden geçirin ve raporları inceleyin. Böylece israfı azaltarak satışları artırabilir ve daha çok tasarruf edebilirsiniz. Menünüz çok çeşitli ise popüler olmayan ürünleri menüden çıkarmayı ve en çok satanlara bağlı kalmayı tercih edin
Deneyimli herhangi bir kafe sahibinin en çok yaşadığı sorunlardan biri doğru personeli bulmak ve devamlılık sağlamaktır. Çoğu işletmeci deneyimli personel arayarak işe başlar. Ancak deneyimden daha önemli olan, doğru “tutuma” sahip insanlar işe almaktır.
Müşteri merkezli bir deneyim özellikle yeme-içme sektöründe, başarılı bir işletme için çok önemlidir. Kafede yoğun bir günün koşuşturmacasında, “robot moduna” geçebilirsiniz. Böyle zamanlarda müşterilerinizle kişisel olarak ilgilenmeyi unutursunuz.
İyi bir işletmeci olmanın en önemli kurallarından biri daima yeniliklere ve esnekliğe açık olmaktır. Örneğin, şu anda bir paket servis hizmetiniz yoksa Simpra paket servis programı ile hemen paket servis sipariş gönderimine başlayabilir veya müşterileriniz oturmayı daha çok tercih ediyorsa masa sayısını artırabilirsiniz. İşletmenizin şu anki çalışma şekli ne olursa olsun, biraz değişim her zaman iyidir
İlginizi Çekebilir: Restoranınızda Müşteri Memnuniyetini ve Satışlarınızı Artıracak Personel Seçimi İçin 4 Öneri