Bu bir iş, pasif bir yatırım değil. En azından erken aşamalarda. Barınızı başarılı kılmak için zaman ayırmanız gerekecek. Ve bu, bir sürü bar, restoran temizliği ve bar envanteri çalışması anlamına gelir.
Giriş için zorlu bir engel olabilen büyük bir ön yatırım gerektirir.
İşletme maliyetleri yüksektir. Para kazanmak için para harcamak zorundasın!
Restoran SEO'su da dahil olmak üzere bir restoran pazarlama planı tutarlı bir çaba gerektirir.
Bar sahipleri ve işletmecileri için şu anda strateji oluşturmak, bar kar marjınızı artırmanın harika bir yoludur. Bar kazancınızı artırmanın en iyi adımlarından biri, servis edebileceğiniz en karlı bar yemeğine bakmaktır. Hamburger ve patates kızartması gibi klasiklerin modası asla geçmeyecek olsa da denemek için bazı harika seçenekler şunlardır:
Gösterişli yiyecek trendleri - müşteriler sosyal medyada paylaşabilecekleri yiyecekler arıyor olacak.
Konforlu yemek seçenekleri - hepimizin son birkaç yıldan sonra biraz peynir kızartmasına ve bir shake'e ihtiyacı var.
İyi süslenmiş kokteyller - teknik olarak atıştırmalık değil, ancak daha büyük, daha cesur kokteyller bu yıl biraz ün kazanıyor.
Menünüzü bu atıştırmalıkları ve ikramları içerecek şekilde genişletmek, bu yıl bar kârınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.
Yine de karmaşık olmayan bir şey var. Barınızı açtığınızda, barın kar marjlarını artırmanın en iyi yolu, likör envanter kontrolünü ele geçirmektir. Bu nedenle, ciddi bir iş yürütmek isteyen herhangi bir bar yöneticisi veya sahibi, likör envanter yazılımı kullanmalıdır.
İçki satın alımınızı ve dökme başına fiyatı yönetebilirseniz, alkol satışlarındaki kar marjını büyük ölçüde lehinize çalıştırabilirsiniz. Likör maliyetinizi yenilemek sabit bir masraf olsa da, toptan satın alırsanız ve envanterinizi düzenli tutarsanız, uygun olabilir. İçki maliyetlerinizi düşük tutabilirseniz, alkol satışlarında zaten iyi bir kar marjına giden yolda olacaksınız. İçecek maliyetlerinizi planlarken, içerik maliyeti (alkol dahil) ve sattığınız içecek sayısı gibi şeyleri aklınızda bulundurun. İçki maliyeti formülünü anlayarak, alkol satışlarındaki kar marjınız üzerinde daha fazla bilgi edinebilir ve kontrol sahibi olabilirsiniz:
İçki Maliyeti = (Stok Kullanımı ÷ Toplam Satış) x 100
Bu formülü kullanmak, bar işinizi nasıl yöneteceğiniz konusunda size iyi bir fikir verecektir.
Bir bar için ortalama brüt kar marjı %70 ila %80 arasındadır. Genel perakende ve otomotiv gibi işletmelerin %25 civarında olduğu düşünülürse bu çok büyük.
Ve bu çoğunlukla likör maliyetinden kaynaklanıyor. Düşük dökme maliyeti olan bir içecek, karlı bir bar veya restoranın atan kalbidir.
Bir bar için ortalama net kar marjı %10 ila %15 arasındadır. Brüt kar marjı, toplam restoran satış geliri ile satılan malın maliyeti (COGS) arasındaki farktır. Net kar marjı, tüm işletme giderleri halledildikten sonra brüt kar marjından geriye kalandır. Bu sayı, çalıştırdığınız barın türüne bağlıdır.
Bir şarap barı için yaklaşık %7-10 net kar marjı bekleyebilirsiniz - standart bir bardan biraz daha az. Ancak bir şarap barı ve şarap dükkanı açarsanız, bu önemli ölçüde artabilir. Alanın bir tarafında konuklar şarap içebilir. Alanın diğer tarafında ise şişe şarap satın alabilirler.
Bir şarap dükkanındaki brüt kar marjı, bir şarap barından daha küçük olacaktır, ancak net kar marjı biraz daha yüksek olacaktır. Bunun nedeni, muhtemelen perakende satış yoluyla barda servis edeceğinizden daha fazla şarap şişesi satıyor olmanızdır.
Şarabın kendisi, bira ve likör dökme maliyetinden daha yüksek bir dökme maliyetine sahiptir.
Bir birahanedeki kar marjları, %10 ila 15 net kar marjı olan barlar için endüstri ortalamalarına oldukça yakındır.
Bira fiyatlandırması ve alkol fiyatlandırması, pub kârlarının çoğunun kaynağıdır. Bu, barınızın yemek servisi yapmadığını varsayar. Barınız yemek servisi yapıyorsa, bu sizi bir bar ve ızgaranın kar marjlarına yaklaştırır.
Ayrıca, yemek servisi yapıyorsanız, çekebileceğiniz başka bir kâr kolu, farklı türde menüler denemek ve yiyecek maliyetini sınırlamaktır.
Bir bar açmanın tüm yönlerini bilmek, karlı bir bar işletmenize yardımcı olacaktır. Ancak, dikkate almak isteyeceğiniz birkaç fikir daha var:
Diğer tüm işlerde olduğu gibi, en iyi iş ve finansal kararları aldığınızdan emin olmak için finansmanı izlemeniz gerekir. Aşağıdaki gibi raporları göz önünde bulundurun:
Yiyecek ve İçecek Satış Raporları: Bu raporlar günlük, haftalık ve aylık olarak oluşturulmalıdır.
Birincil Maliyet Raporu: Birincil maliyet, satmış olduğunuz ürünlerin (yiyecek ve içki) toplam maliyeti artı herhangi bir ilave işçilik maliyetidir.
Envanter Raporları: Envanter raporlarını haftalık olarak çalıştırın. Size yardımcı olması için envanter yönetimi yazılımı kullanmanız en iyisidir. Ancak, günlük olarak alkol raporları almayı unutmayın.
Nakit Akış Tabloları: Nakit akış tabloları, belirli dönemler için nakit giriş ve çıkışlarını tanımlar.
Kâr ve Zarar Tablosu: Kâr (veya zarar), gelirden giderlerin çıkarılmasıyla hesaplanır.
Sunduğunuzun popüler bir bira olduğunu biliyorsanız, her zaman stokta ihtiyaçları karşılamaya yetecek kadar yüksek talep gören ürün bulunduğundan emin olun. İşinizi zirvede tutmak için talep planlaması çok önemlidir.
Aşırı doldurma yüzlerce, bazen binlerce doları boşa harcar. Geliriniz ve kârınız aşırı doldurmadan kolayca etkilenir. Size yardımcı olması için ölçülü dökücüler ve bir likör maliyeti hesaplayıcısı kullanın.
Ayrıca, bar personelinin eğitimine zaman ayırmayı düşünün. Barmenleriniz her seferinde tutarlı kokteyller hazırlamak için jigger kullanıyor olmalıdır.
Restoran menülerinizi optimize etmek için en iyi uygulamadır. Örneğin, en çok hangi ürünlerin satıldığını hesaplamak için menü öğesi satışlarınızı takip edebilirsiniz. Bu şekilde onlara göre fiyat verebilirsiniz.
İndirimli içki saati gibi bar promosyonları düzenlemek, içecekleri indirimli fiyatlarla sunmanıza olanak tanır. Buradaki fikir, satın alma işlemi yapmak için müşterileri barınıza çekmektir.
Ayrıca özel tatil etkinliklerine veya quiz gecelerine ev sahipliği yapabilirsiniz. Bu, müşterilerin daha uzun süre kalmalarını sağlar ve bu da daha fazla satın alma sağlar.
Genel olarak, "Bar sahibi olmak karlı mı?" “Bar nasıl daha kazançlı olur?” gibi soruların cevapları birbirine yakındır. Bu cevap büyük ölçüde barı nasıl yönetmeye karar verdiğinize bağlıdır. Ayrıca net kar marjı değişkendir; borsadaki bir yatırımın temel çizgisiyle karşılaştırmanız gerekir.
Bir bara sahip olmak, bir işletme sahibi olarak sizin için heyecan verici bir zaman olabilir. Kendi işinizin patronu olmak sadece özgürleştirici değil, aynı zamanda ağ kurmak ve para kazanmak için mükemmel bir fırsattır.
Bir bara sahip olmak, kişinin yapabileceği en karlı yatırım olma potansiyeline sahiptir. Doğru çalıştırıldığında, genellikle iyi kazançlar sağlar.
İlginizi Çekebilir: Café Nedir?