Verimli Stok ve Maliyet Yönetimi için 5 Tavsiye | NarPOS Restoran Otomasyonu
Verimli Stok ve Maliyet Yönetimi için 5 Tavsiye

Verimli Stok ve Maliyet Yönetimi için 5 Tavsiye

Verimli Stok ve Maliyet Yönetimi için 5 Tavsiye


Verimli Stok ve Maliyet Yönetimi için 5 Tavsiye

Tutarlı büyüme arayan küçük işletmeler için her kazanç önemlidir. Bir işletmenin başarısı veya başarısızlığı, ürün veya hizmetlerinin kalitesinden ödün vermeden maliyet tasarrufu sağlayan teknikler bulma becerisine bağlıdır. Sabit ve değişken maliyetleri azaltma yeteneği, bu hedefe ulaşmada uzun bir yol kat eder. Envanter yönetiminin bir rol oynadığı yer burasıdır.

Envanter yönetimi, bir şirketin envanterini izleme, takip etme ve sürdürme sürecidir.

Envanter Yönetimi, envanter satın almayı, envanteri depolamayı ve envanterden kar elde etmeyi içerir.

Günümüzün acımasız, aşırı rekabetçi dünyasında envanter, işletmelerin kendilerini daha iyi organize etmelerine yardımcı olur.

Ancak, işletmeler genellikle yetersiz Envanter Yönetimi nedeniyle para kaybederler. Eldeki en iyi pazarlama stratejileri, kalite kontrollü hammaddeler, kaliteli mamuller ve uygun fiyatlar olsa bile, bir işletme, temel envanter kontrol sistemi kusurluysa yeterince kar elde edemez. Bu nedenle işletmeler, envanter yönetiminin verimli olmasını sağlamak için doğru adımları atmalıdır.

Neye Sahip Olduğunu Bil

Envanter Yönetimi, başarılı bir perakende işinin bel kemiğidir. Envanter yönetim sistemi, işletmenize girip çıkarken envanterinizin ve stoğunuzun yaşam döngüsünü izler. Elinizde ne kadar envanter olduğunu bilmiyorsanız, satın alma ve satışla ilgili akıllıca kararlar vermek imkansız hale gelir.

Birincisi, sahip olduğunuz envanter miktarına ilişkin çok az veya hiç görünürlüğünüz olmayacağından ürünlerinizi doğru bir şekilde listeleyemezsiniz. Bu envanteri e-Ticaret veya gerçek mekanda faaliyet gösteren mağazalar gibi farklı kanallara tahsis etmek zorlaşacaktır. Daha da kötüsü, çok fazla envanter veya tamamen yanlış bir ürünle de karşılaşabilirsiniz.

Envanter Yönetimi uzmanları, envanteri kategorize etmenin en iyi yolunun onu A, B ve C olmak üzere üç gruba ayırmak olduğunu uzun süredir tartışıyorlar. A grubundaki öğeler, daha azına ihtiyaç duyduğunuz yüksek fiyatlı öğelerdir. C kategorisi ürünleri düşük maliyetli, yüksek cirolu ürünlerdir. B grubu, C ürünlerinden daha yavaş ama A ürünlerinden daha hızlı hareket eden orta fiyatlı ürünler arasındadır.

Sipariş Yönetimi Verimliliğiniz Üzerinde Çalışın

Küçük bir işletme için sipariş yönetimi genellikle basittir. Bununla birlikte, büyük ölçekli işletmeler, satış sonrası verimli teslimat ve müşteri hizmetleri sağlamak için genellikle ek destek katmanlarına ihtiyaç duyar.

Büyüyen işletmeler için daha fazla sipariş, daha fazla kafa karışıklığı ve kaos anlamına gelebilir. Çevrimiçi alışverişin yükselişte olduğu bir çağda, artan satışlar ve envanter kontrolünün iyileştirilmesi için sürekli bir talep vardır. İşletmelerin, sipariş yönetimi süreçlerini optimize etmek için önemli alanlara dikkat etmesi gerekir - kolaylaştırılmış teslimat, müşteri hizmetleri derecelendirmeleri ve insan hatasını azaltma gibi.

Örneğin, Ekonomik Sipariş Miktarı (EOQ) yöntemi, sipariş yönetimi verimliliğinizi artırmak için işe yarayabilir. EOQ, sipariş vermenin ve envanter taşımanın toplam net faydalarını maksimize etmek için bir defada sipariş edilen stok miktarıdır. Ekonomik sipariş miktarı formülü, sipariş verme ve stok depolama maliyetlerini göz önünde bulundurur ve ardından her iki maliyetin de en düşük olduğu sipariş miktarını belirler.

Sipariş yönetimini optimize etmenin bir başka yolu da, tedarik süresini azaltacak stratejileri dikkate almaktır. Tedarik süresi, bir ürünü yenilemek için bir satınalma siparişinin verilmesi ile siparişin depoya alınması arasındaki süreyi ifade eder. Stok zincirine dahil olan daha fazla tedarikçi olduğunda, teslim süresi artar.

Stok Kayıtları Yap

Birçok işletme stoklarını düzenli olarak sayar. Bazı işletmeler stok sayımını yılda bir kez, diğerleri aylık veya haftalık olarak ve bazıları üçünü birden yapar. Ne sıklıkta sayarsanız sayın, envanterinizi mali kayıtlarınıza yansıyanlarla fiziksel olarak eşleştirdiğinizden emin olun.

Bir stok kaydı, envanter sisteminizi etkileyebilecek sorunlara ilişkin içgörüler sunar. Size sahip olduğunuz envanter türlerinin net bir resmini verir ve bunları verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Güvenilir olmayan bir tedarikçiniz varsa envanteriniz zarar görebilir. Stok kaydı, üçüncü taraf satıcınızın veya tedarikçinizin olması gerektiği gibi teslimat yapıp yapmadığını belirlemenize yardımcı olur. Bir tedarikçi teslimatlarda alışkanlık olarak geride kalıyorsa veya sık sık eksik gemi veriyorsa, harekete geçmeniz gerekebilir. Böyle bir senaryoda, belirsiz stok seviyeleri nedeniyle tedarikçi değiştirmeniz veya stok sıkıntısı çekmeniz gerekebilir.

Verimli bir stok kaydı, ürününüzü hızlı bir şekilde ve sağlıklı bir kar marjıyla satmanıza da yardımcı olur. Mağazanıza veya deponuza gelen ilk ürünlerin ilk satılan ürünler olmasını sağlar. İlk Giren İlk Çıkar (FIFO), eski ama etkili bir Depo Yönetimi kuralıdır. Ancak o zaman neden önce en yeni envanteri satmıyorsunuz? Bazen eski stokların kalitesi güvenilir değildir. Bazen bazı şeylerin de modası geçer. Ne kadar uzun süre oturursa, modası geçme ve yıpranma olasılığı o kadar artar. Sizi çok fazla ölü stokla bırakabilir. Eski stoğu verimli bir şekilde sevk etmek için, öğeleri depoya varış sırasına göre yerleştirmeyi hedefleyin; burada eski öğeler önde ve nispeten daha yeni öğeler arkada kalır.

Kestirimci Bakımı Ayarlayın

Kestirimci bakım, kuruluş genelinde uygulandığı takdirde kuruluşların verimliliği artırmasına ve beklenmeyen arızaları önlemesine yardımcı olabilir. Ancak birçok şirket, süreçlerini optimize etmek için veri analizi sonuçlarını hâlâ çapraz referans olarak kullanmıyor. Stok yönetiminin önemi abartılamaz.

Bir işletmenin envanter, siparişler ve sipariş karşılama ile ilgili tüm süreçleri yönetmesi, izlemesi, optimize etmesi ve uyarlaması için yönetimin zaman zaman verileri analiz etmesi gerekir. Siparişleri hızlı bir şekilde yerine getirmeye ve müşterilere teslimatla ilgili zamanında güncellemeler vermeye yardımcı olur. Bu, uzun vadede işletmenize sadık kalmalarını sağlar.

Örneğin, bir Sipariş Yönetim Yazılımı veya Nakliye Yönetim Sistemi zamanında teslimatı sağlayabilir. Tek sorun, herhangi bir sistemin doğru çalışması için önce onu diğer lojistik süreçlerle ilgili doğru verilerle beslemeniz gerektiğidir. Bir işletmenin tüm Tedarik Zinciri bilgilerini entegre eden ve birleştiren envanter yönetimi, konumlar, yerine getirme süreçleri ve müşteriler hakkında net içgörüler sağlayacak şekilde sunan çözümler vardır. Doğru zamanda doğru düzeltici önlemi alması için bir işletmeye rehberlik edebilir.

Kaldıraç Teknolojisi

Yeni teknolojilere uyum sağlama ve bu teknolojilere geçiş yapma yeteneği, işletmelerin günümüz pazarında başarılı olması için çok önemlidir. Otomasyon, işletmelerin verimliliği artırmasına, değişen pazar koşullarına uyum sağlamasına ve sürdürülebilir bir sisteme sahip olmasına olanak tanır.

İyi bir envanter yazılımıyla, stok seviyelerini verimli bir şekilde yönetmek, satılan malların maliyetini hesaplamak ve envanteri takip etmek mümkündür. Verimli envanter yönetimi yazılımı ile hammadde, mamul mallar ve envanter devri hakkında gerçek zamanlı güncellemeler alırsınız.

Bir yazılım çözümü seçmeden önce işletmenizin neye ihtiyacı olduğunu anladığınızdan emin olun. İşletmeniz için önemli olan analitiği sağlayan yazılımı seçin. Kullanımının kolay olduğundan ve diğer yönetim yazılımınızla iyi entegre olduğundan emin olun.

Ancak, stoklarınızı yalnızca envanter yönetimi yazılımıyla değil, diğer teknoloji türleriyle de yönetebileceğinizi bilin. Örneğin, bir POS sistemi envanter takibi ve planlamasında yardımcı olabilir. Ancak hem envanter yönetimi yazılımına hem de POS sistemine meraklıysanız, bu teknolojilerin birbiriyle uyumlu olduğundan emin olun.

Doğru sistem, sürekli envanter yönetiminizin zirvesinde kalmanıza da yardımcı olacaktır. Sürekli bir envanter sistemi, bilgisayarlı satış noktası sistemlerinin kullanımı yoluyla envanterin satışını ve alımını anında kaydeder. Bu yöntem, işlemleri fiziksel olarak sayma ve kaydetme ihtiyacını ortadan kaldırır ve gerçek zamanlı veri analizine izin verir.

Manuel sayımlarla ilişkili işçilik maliyetlerini azaltarak para tasarrufu sağlar ve işletmelerin stok kalemlerini fiziksel olarak yeniden saymak zorunda kalmadan talep veya arzdaki değişikliklere kolayca uyum sağlamasına olanak tanır.

İlginizi Çekebilir: Restorantlarda Kar Marjı Nasıl Hesaplanmalıdır?