Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de lokanta ve kafelerin çeşitlenmesi her kesimden insanın dışarda yemek yeme alışkanlığını arttırmış ve böylece tüketiciler için beğeni ve zevkin ön plana çıktığı, insanların dışarıda yemek yeme alışkanlığının gelişmesine neden olmuştur.
Tüketiciler, yemek işletmeleri olan Restoran ve kafe sadece yemek yemek için değil, aynı zamanda rahatlamak ve sosyalleşmek, için de tercih ederler. Bunlara ek olarak tüketicilerin gelirlerinde meydana gelen artış, artan iş yoğunluğu, çalışan kadınların sayısındaki artışlar, zaman tasarrufu, yeni insanlarla tanışarak sosyalleşme, aile ve arkadaşlarla birlikte olma, eğlenmek, kolaylık, statü, saygınlık, yenilik arayışı ve evde yemek hazırlamaktan kaçınma gibi faktörler de insanlara dışarı yemek yeme alışkanlığı kazandırmıştır. Böylece restoran ve kafe gibi yemek işletmeleri popüler olmaya devam etmektedir.
Bu işletmelerin popüler hale gelmesi bu sektöre olan yatırımları arttırdı ve yeme içme sektörü yatırımlarla beraber daha da genişledi. Bunun sonucunda farklı içeriğe sahip birçok türde ve çeşitte restoran ve kafeler hizmet vermeye başladı. İşletmenin marka değerini yükseltmek ve hizmet kalitesini arttırıp büyük bir pazar haline gelen yeme içme sektörde ayakta kalmak için, müşteri memnuniyetini dikkate alarak işletmenize uygun bir biçimde hizmet vermelisiniz.
Yemeğin kalitesi, menü çeşitliliği ve fiyat gibi faktörler müşteri memnuniyetini etkileyen başlıca faktörlerdendir. Bunların dışında yemeğin servis edilmesi ve servis biçimi müşterilerin dikkat ettiği önemli hususlardandır. Restoranın işleyiş biçimine ve atmosferine uymayan, kötü yapılan ve kötü sunulan servisler, müşterileri memnun etmez ve işletmeyi tercih etmesini doğrudan etkiler. Bunun yanında, müşteriler servis konusunda çok hassastır ve genellikle işletmelere gelen şikayetler servis konusundadır. Bu yüzden işletmenizdeki servis seçimi, servis hızı, servis kalitesi ve servis standarttı işletmeye uygun seçilmeli ve düzgün olmalıdır.
Restoran konseptine uygun olarak yapılması gereken servis çeşitlerinin arasında genellikle fast food restoranların tercih ettiği self servis yöntemi günümüzde çok yaygın biçimde kullanılmaktadır. Self servis kendine hizmet etme anlamı taşımaktadır. Restoranlarda müşterilerin, kendi servisini yapma hizmetidir. Self servis çeşidini kullanan restoranlarda yemek alma işlemini ve servisini müşteriler yapar ve self servis kullanan restoran oranı yeme içme sektöründe oldukça fazladır.
Geleneksel restoranlar genelde masa servisine dayalı, farklı servis çeşitleri, zengin menüleri ve menüdeki yemekleri taze hazırlayıp müşterilerine seçme olanağı sunması ve genellikle büyük otellerin bünyesinde ya da şehirlerin belirli çekiciliğe sahip yerlerinde bulunan ticari amaçlı restoranlardır. Geleneksel restoran fiyat, atmosfer, menü, servis usulleri gibi açılardan diğer restoranlardan ayrılırlar.
Hızlı servis sunan restoranlar ise self servis şeklinde servis yapan, hızlı servisin olduğu, servis çalışanlarının sadece boşların toplanması ve masanın temizlenmesi ile ilgilendiği, müşteri devir hızının yüksek olduğu, zincir işletmelere bağlı olarak çalışan ticari amaçlı restoranlardır. Hızlı servis sunan restoranın hedef kitlesi genelde çalışan aileler ve öğle yemeği için kısıtlı zamanı olan öğrenci ve ofis çalışanlarıdır. Bu tip restoranlarda servisin hızı, yemek kalitesi ve fiyat müşteri memnuniyetini etkileyen faktörlerdir. Self servis özellikleri, yemeğin müşteri tarafından bir tezgahtan tepsi île alınıp masaya götürülüp yenmesidir. Bu yöntemle çalışan işletmeler genellikle bir öğünde belirli sayıda yemek verirler. Bazılarında seçme olanağı da vardır. Yemekler genellikle tabaklara birer porsiyon olarak hazırlanmıştır ya da üzeri bölümlü self servis tepsilerdeki bölümlere konur. Yemeğini alan müşteri masaya giderek yemeğini yer. Boş tepsi ve tabaklar müşteriler tarafından veya servis elemanları tarafından yerine götürülür. Bu servise “Kafeterya servisi” de denir.
Gelişen teknoloji ile birlikte birçok self servis veren restoranlar akıllı pos sistemi sayesinde dijital dünyaya merhaba dedi ve restoranlarını modern bir havaya büründürüp bu şekilde hizmet veremeye başladı. Siz de bu yeni masa sistemi ile self servis hizmetinizi elektronik ortama dökün, masalarınızı yönetin, siparişleri takip edin ve raporları anlık olarak inceleyin. Restoranınızı bu akıllı post sistemi ile kolay ve hızlı bir şekilde yönetin. İşletmenizi bu son teknoloji ile çalıştırın ve müşteri memnuniyetini bir kat daha arttırın. Servis yönünden müşterilerinizin takdirini toplayın.
Yiyecek içecek sektöründe hizmet kalitesini etkileyen başlıca sebepler arasında olan servis seçimi, servis biçimi ve servis kalitesi restorana uygun şekilde belirlenmelidir. Restoran konseptine ve dizaynına uygun servis çeşidi, hizmet kalitesini etkilediği gibi personeli de etkileyen bir faktördür. Self servis avantajları bunlara bağlı olarak restoranınızı etkiler. Eğer self servis konseptine uygun bi restoranınız varsa, bu servis çeşidinin birçok avantajı hizmet kalitenizi arttıracaktır. Öncelikle self servis müşterilerinize ve personalinize birçok kolaylık sağlar. Fast food yani hızlı yemek sektöründe sıkça rastlanılan self servis yöntemi ile birçok kafa karışıklığı ortadan kalkar, personelinizin iş yükü azalır ve size zaman kazandırır. Öte yandan, kalıplaşmış bu servis yöntemi müşterilere göre de daha kullanışlı gelmektedir. Garsonla muhattaplığı tamamen ortadan kaldıran bu yöntem ile müşteriler daha rahat hareket etmekte ve restoranda bulunan yiyecek ve içecekleri görüp seçebilmekte.
İşletme sahibine ve personelinize gün içinde zaman kazandıran ve iş yükünü azaltan bu servis yöntemi ile işletmeniz performans yönünden pozitif yönde etkilenir. Çünkü, garsonlar tarafından servis yapılmayan bu konsept ile servis yapan personeliniz sadece yemek bitiminde görev yapar ve boşları toplar. Böylece iş yükünden kurtulmuş olan garsonlarınızın iş yükü azalır ve performansı artar. Müşteri ile personalinizin muhattaplığı azalır ve kafa karışıklılığı ortadan kalkar. İşletmeniz ve müşteriler zamandan tasarruf etmiş olur. Eğer işletmenizin konsepti bu servis yöntemine uygunsa siz de bu servis yönteminin tüm avantajlarından yararlanabilirsiniz.
Gelişen teknoloji ile birlikte ilk olarak otellerde uygulanılan cost control sistemi yazılımları günümüzde yiyecek içecek sektöründe de kendine yer buldu. Bu son teknoloji sistem ile dijital olarak restoranınızdaki birçok hizmete erişebilir, bu sistem üzerinden işletmenizin birçok kolunu kontrol edebilirsiniz. Self servis veren restoranlar için de entegre şekilde çalışan bu masa kontrolü ile QR kodlar sayesinde müşteriler dijital olarak menülere erişebilir ve standarlaşan self servis yöntemi ile ürünlere erişebilir. Sipariş takibi ile müşterilerin hangi ürünü tercih ettiğini detaylı bir şekilde görebileceğiniz bu sistem ile, en çok tercih edilen ürünlerin de analizini yapabilirsiniz. Edineceğiniz bu raporlar ile birlikte planlar oluşturup, restoran hizmetinizi daha ileri seviyeye taşıyın. Restoranınızı teknoloji ile birleştirin ve modern hizmet vermeye başlayın.
Self servis restoranınız ile sistematik bir şekilde entegre çalışabilen bu Dijital self servis sistemi ile müşteri memnuniyetini üst seviyelere taşıyın. Basit ve kullanışlı bu son teknoloji cost control sistemi ile işletmenizin tüm gelir giderlerini hesaplamak ile kalmayıp tüm verilere ulaşıp analizler yapın. Maliyet ve hizmet bölümlerinin her aşamalarını takip edip yeni yörüngeler oluşturup, müşterilerinize modern bir şekilde hizmet verin. Personelinizin iş yükünü en alt seviyeye indiren self servis restoranınızı modern çağa uygun şekilde yönetin.