İşletmelerin başarıya ulaşmalarında kilit rol oynayan unsurlardan biri de iyi bir ekibe sahip olmaktır. Bu noktada işletme sahiplerinin öncelik vereceği konulardan biri personel yönetimi olmalıdır. Peki, restoranlarda personel yönetimi nasıl olmalı? Nelere dikkat edilmelidir? Çalışanların verimliliği nasıl arttırılır?
Restoran endüstrisindeki yoğun çalışma temposu kimi zaman çalışanları yıpratabilir, işten ayrılmalarına neden olabilir. Bu da işletme sahiplerinin yeni bir personel arayışına girmesine, bunun için yeniden bir bütçe oluşturmasına neden olur. Bu noktada personellerin ihtiyaçlarının iyi anlaşılması ve verimliliklerini yükseltebilecek stratejilerin izlenmesi onların elde tutulma oranını arttırır. Böylece, çalışanlar kendilerini ait hissettikleri iş yerlerinde daha verimli bir şekilde çalışabilir, restoran başarısını arttırabilir.
Restoran yönetiminde başarısızlığın ana sebeplerinden biri personele yeterince değer vermemekten geçer. Bu noktada işletme sahiplerinin mevcut elemanlarını elde tutmaları için belli bir strateji izlemeleri gerekir. Bu süreçte personel yönetimini kolaylaştıracak unsurlar şu şekilde sıralanabilir:
Personel arayışında yapılan yaygın hatalardan biri de, alınacak kişide beklenilen kriterlerin net bir şekilde açıklanmamasıdır. Bu noktada restoran sahiplerinin işletme bünyesinde bir insan kaynakları departmanı oluşturmaları ve onları eğitmeleri gerekir. Bu aşamada aranılacak kriterlerin başında bütçe değil, elemanın sahip olması gereken nitelikler gelmelidir. Böylece restoran sahipleri işletme yapısına uygun doğru elemanı bulabilir, sürekli eleman değiştirmeden aynı kişilerle uzun vadede çalışabilir.
İyi planlanmış bir restoran personeli eğitim programı, personelinizi daha verimli ve yetenekli hale getirecek ve ayrıca restoran operasyonlarına yardımcı olacaktır. Bu noktada işe yeni başlayan personellerinize Uymaları gereken kuralları, eğitilecekleri konuları, görev ve sorumluluklarını nasıl yerine getirmeleri hakkında önceden bir el kitabı hazırlayıp verebilirsiniz. Yazılı bir şekilde vermeniz, sözlü olarak söylemekten daha etkili olacaktır; çünkü personelleriniz unuttuğu bir konuda tekrar o el kitabına bakarak ne yapıp ne yapmayacağını hatırlayabilir.
Bunun yanı sıra özellikle yeni işe başlayan personelleriniz için haftada birkaç gün eğitimler düzenleyebilirsiniz. Bu eğitimlerde; geçmiş ve şimdiki müşteri tabanınızdan, işletme geçmişinizden, izlediğiniz stratejilerden, restoran menünüzden, ideal olarak ne tür müşteriler bekleyebileceğinizden, yoğun saatlerden veya günlerden bahsedebilirsiniz. Böylece, hem yeni personelleriniz sürece daha çabuk adapte olurken hem de mevcut personelleriniz önceden öğrendiği bilgileri pekiştirebilir.
Çoğu zaman restoran işletmecileri, personeli işe almak ve eğitmekle o kadar meşgul olurlar ki onların performanslarını ölçmeyi gözden kaçırırlar. Oysa, performansı izlemek, işgücü maliyetlerinin analiz edilmesine yardımcı olduğu gibi personellerin güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesine de yardımcı olur. Bu da, onları daha fazla eğitmenize ve aynı zamanda daha iyi bir kariyer gelişimi sağlamanıza olanak tanır. Performans takibi yaparken sadece çalışanların işe giriş çıkış saatlerine değil; aynı zamanda ilgilendikleri masa sayısına, müşteri sayısına, ekip içi iletişimine de bakılmalıdır. Böylece personellerin eksik veya güçlü olduğu noktalar daha net görebilir, onları ödüllendirebilir veya zayıf olduğu noktalarda yeniden eğitebilirsiniz.
Bir işletmede personellerin performansını azaltan, enerjilerini çabuk tüketen unsurların başında eski sistemlerle çalışmak gelir. Örneğin; personelleriniz siparişleri yazarak alıyorsa ve mutfağa iletmek durumunda kalıyorsa, bir süre sonra gelen siparişlere yetişemeyebilir ve performanslarının düştüğünü hissedebilir. Oysa günümüzde restoran yönetimini kolaylaştıracak araçlar ve yazılımlar gelişmiştir. Örneğin, QR kod menü sayesinde müşteriler dijital olarak menülere erişebilir ve standartlaşan self servis yöntemi ile ürünlere erişebilir. Böylece personelinizin iş yükünü en alt seviyeye indiren self servis restoranınızı modern çağa uygun şekilde yönetebilirsiniz.
NarPOS restoran otomasyon sistemi, her yaş ve kültürden, her dil ve ırktan kullanıcı için hazırlanmış kolayca öğrenilebilen bir sipariş sistemidir. NarPos ile sipariş, ödeme ve rapor idaresini daha kolay bir şekilde yönetebilirsiniz. Patron Ekranı özelliği sayesinde dünyanın her yerinden sisteme erişim sağlayabilir, anlık bilgi ve raporlamaları alabilirsiniz. Detaylı Raporlama özelliği sayesinde ise müşterilerinize anında hatasız adisyon verebilirsiniz. Daha fazla bilgi için hemen bugün iletişime geçiniz!
İlginizi Çekebilir: Kadınların Yarattığı ve Yaşattığı En Sevilen Restorantlar