Restoran Web Sitesi Nasıl Olmalı?
Restoran Web Sitesi Nasıl Olmalı?
Marka bilinirliği oluşturmak ve müşterilerle etkili bir şekilde iletişim kurmak önemli hale geldiğinden, pandemi sonrası dönemde bir restoran web sitesi gerekli hale geldi. Bu nedenle bir restoran web sitesi, dijital pazarlama planınızın önemli bir parçasıdır. Gastronomide başarı sadece yemeğin lezzetine ve servis kalitesine bağlı değildir. Çünkü gastronomi aynı zamanda bir reklamcılık işidir. Promosyonlar ise restoranın konumundan menüsüne, atmosferinden hedef kitlesine kadar pek çok faktörü içerir. Günümüzün teknoloji dünyasında kimse tanıtım için el kitaplarına güvenmiyor. İnternetin tüm olanaklarından en iyi şekilde yararlanmak önemlidir. Fiziksel olarak var olmak kadar internette var olmak da bir restoran için en önemli faktörlerden biridir. Peki iyi bir restoran web sitesi nasıl olmalıdır, bu yazımızda buna değineceğiz.
Restoranın Tasarımı
Bir restoran için web sitesi tasarımı dikkatli bir şekilde yapılmalıdır. Kullanıcı dostu arayüze sahip bir platform söz konusu olduğunda, ziyaretçiler sitede gezinmekten ve aradıkları verileri kolayca bulmaktan keyif alacaklardır. Web sitenizin arayüzü ne kadar kullanışlı ve ilgi çekici ise, restoranınız o kadar fazla ilgi görecektir. Bu, kullanıcının mekana ulaşmasını sağlayacaktır. Çevrimiçi itibarını besleyen tasarım kalitesi, ziyaretçilere bu restoranın olağanüstü ve orijinal olduğunu hissettiriyor. Bu, kullanıcıların konumu merak etmeleri için bir teşvik oluşturur.
Bir restoran web sitesi, siz ve müşterileriniz arasındaki en hızlı iletişim kanalıdır. Müşterileriniz web sitenizden 7/24 sizinle iletişime geçebilir. Oraya vardıklarında, aradıkları her şeyi bulmayı umuyorlar. Bu yüzden web sitesi tasarımı önemlidir. Sitenizi ziyaret edenler, sayfanızı incelediklerinde olumlu bir izlenim bırakabilmeli ve ilgi duydukları temel konular hakkında hızlı bir şekilde bilgi alabilmelidir. Ayrıca web sitesi tasarım kalitesi de restoranın aynasıdır. Son olarak, tasarımınızda kullandığınız metnin orijinal ve yeni olduğundan emin olmanız gerekir. Orijinal ve SEO dostu içerik, web sitenize daha fazla trafik çekmenize yardımcı olabilir.
Mobile Uyumluluk
Günümüzde çoğu kişi restoran web sitelerine mobil cihazlardan erişmektedir. Kullanıcılar, mobil tarayıcılarında Google Haritalar gibi şeyleri kullanabilir veya doğrudan restoranınızın web sitesine bağlantı verebilir. Uygulamalarda restoranlara bakma eğilimindedirler. Bu süreçteki ana zorluk, restoranın web sitesine bir mobil cihazdan erişirken daha sınırlı ekran boyutudur. Ziyaretçiler web sitenize geldiğinde, istenen eylemi gerçekleştirmek için tekrar tekrar yakınlaştırma, uzaklaştırma ve kaydırma yapmak zorunda kalmazlar. Restoranınızın zaten bir web sitesi varsa, bunları göz önünde bulundurarak mobil uyumlu bir tasarıma geçebilirsiniz. Ayrıca restoranlara özel tasarlanmış mobil uygulama ile müşterilerinize daha kolay sipariş verme deneyimi sunabilirsiniz.
Web sitenize istediğiniz zaman, istediğiniz yerden erişebilmeniz için mobil uyumlu olduğundan emin olmanız gerekir. Mobil uyumlu bir web siteniz yoksa birçok potansiyel müşteri sitenizi asla görmeyecektir. İnternet artık yalnızca bilgisayarlara dayanmıyor. İşin püf noktası, en iyi restoran web sitelerinin örneklerini incelemek ve hızlı bir şekilde mobil uyumlu bir web sitesi açmaktır. Ek olarak, web sitesi gezinme bağlantılarına kolayca erişilebilir olmalıdır.
Menüyü Öne Çıkarmak
İşletmenizin kalbinde yer alan bir menü, sadece bir restoranda göreceğiniz bir detay olmamalı. Yemeğinizi fotoğraflı ve açıklamalı olarak web sitenize eklemeyi unutmayın. Ziyaretçilerinizin web sitenizin her sayfasından menünüze erişebilmesini sağlayın. Bir fiyat eklemek, müşterilerin öğrenmesi için de çok faydalıdır. Çoğu insan fiyata şaşırmaktan hoşlanmaz. Web sitenizde fiyat bilgilerine yer vererek ziyaretçileriniz en doğru bilgiye karar verme aşamasında sahip olacaktır.
Tüketicilerin %93'ü bir restoran seçmeden önce restoran menülerini kontrol ediyor. Bu nedenle restoran menünüzü web sitenizde yayınlamak çok önemlidir. Ancak, misafirler için erişilebilir hale getirmenin belirli yolları vardır. Web sitesi ziyaretçileri genellikle menüleri akıllı telefonlarından hızlı ve kolay bir şekilde görüntülemek ister. Menünüz hem sitenizin ana sayfasında hem de Google arama sonuçlarının en keşfedilebilir (ve paylaşılabilir) sayfalarında görünmelidir. Ayrıca menü, PDF'ler veya resimler yerine kolayca aranabilir hale getirmek için HTML kullanmalıdır.
Flaş İçerik Kullanmamak
Flash içeriğinin birçok mobil cihazda görüntülenmeyeceğini unutmayın. Buna örnek İphone ve İpadleri gösterebiliriz. Bu bile tasarımınızda neden flaş kullanmamanız gerektiğini açıklıyor. İkincisi, bu yeterli değilse, flaşın SEO dostu olmadığını ekleyebilirim. Web sitenizin Google ve Bing benzeri arama motorlarında görünür olması içeriğinizin SEO uyumluluğu ile doğrudan alakalıdır, flaş yazılar arama motorlarında görünmez. Bir de flaş web sitelerinin pahalı olduğunu da eklememiz gerekir. Her değişiklik için tasarımcıyla iletişime geçilmesi gerekir, bu da site yönetiminin maliyetini artırır. Bir süre sonra bu maliyetler birikerek sizi sıkıntıya sokabilir. Bu nedenle, flaş web sitelerini seçeneklerinizden hariç tutabilirsiniz.
Resim Kullanmak
Web sitesinin çeşitli sayfalarında restoranın birden fazla fotoğrafı olabilir. Ancak tüm işletme görselleri ayrı bir sayfada görüntülenerek, kullanıcılar restoranın atmosferini o lokasyondan deneyimleyebilmelidir. Yeni müşteriler ön kapıdan girdiklerinde ne hissettiklerini bilmek isterler. İster doğum günü, ister evlilik teklifi olsun, onun özel gününün ev sahibi siz olabilirsiniz. İyi seçilmiş bir görsel birçok sorunun cevabı ve kararsızlığın çözümü olabilir. Bunu çok koymadan 10, 20 kare şeklinde yapmalısınız.
Online Siparişler
Bir web sitesi sadece bir bilgi platformu olmamalıdır. Ayrıca ziyaretçilerin çevrimiçi rezervasyon yapma veya doku isteme olanağına sahip olmalıdır. Bu sayede web sitenizin etkinliğini artırabilirsiniz. Çevrimiçi rezervasyonlar ve diğer sorgulamalar da web sitesi aracılığıyla sağlanarak planlamayı kolaylaştırır. İyi bir web sitesinin yanı sıra, restoranlar için birçok seçenek mevcuttur. Başka bir araştırmaya göre, müşterilerin web sitenizi ziyaret ettiklerinde sipariş verme olasılıkları da daha yüksektir. Bu talebi karşılamak için müşterilerin web sitenizi ziyaret ettiklerinde kolayca sipariş verebilmeleri gerekir. Web sitenizi çevrimiçi sipariş yazılımınızla entegre etmek, müşterilerinizin menünüze kolayca erişmesini sağlar. Menü öğelerinize fotoğraf eklemek, müşterinin ödeme sürecini kolaylaştırmada önemli bir faktördür. Menü öğelerine açıklama eklemek, ayrıntılı menüleri olan ve müşteri tabanı oluşturan restoranlar için de önemlidir.
Ne tür bir restoran işletiyor olursanız olun, bir web sitesi yiyecek ve içecek endüstrisinin önemli bir parçasıdır. Müşterilerinizin sizi, yemeklerinizi ve çevrenizi online olarak tanımasını sağlayarak müşteri sadakatini artırabilirsiniz. Belirttiğiniz her şeyi doğru yaptığınızdan emin olmanın en kesin yolu, doğru yazılım kullanmaktır.
Restoranlar için Web Sitesi Neden Önemlidir?
Şirket web siteleri; şirketlerin ürettikleri mal ve hizmetlere yönelik ilk algıyı ve tutumu kendileri oluşturabilmektedir. Oluşturulan tutumlara bağlı olarak, tüketicilerin bir şirketin mal ve hizmetlerini sevme olasılığı daha yüksek olabilir. Firmanın internet sitesinden tüketici memnuniyetini belirleyen en önemli unsur internet sitesinin içeriği ve bu içeriğin sunumudur.
Bugün günümüzde birçok restoran ve birçok restoran konsepti var. Rekabetin yoğun olduğu bu alanda restoranların hedef kitlelerine en kısa sürede ulaşmasını sağlayan bir web sitesi başarılarına katkıda bulunur. Çünkü müşterilerine kendilerini en iyi şekilde tanıtabilecekleri en iyi ve kapsamlı ortam web sitesidir. Web siteleri sayesinde bilinirliği artan restoranlar, dijital ortamda ziyaretçileri hizmetleri hakkında detaylı bir şekilde bilgilendirmektedir. Özellikle restoran arayan kişiler, en sevdikleri restoranların tavsiye edilen lezzetlerini internette aramak istiyor. Günümüz internet dünyasında, çoğu müşteri restoranları ziyaret etmek için dijital dünyayı kullanıyor. Sitelerine üye olan kullanıcıları müşteriye dönüştürmek için çeşitli faaliyetlerde bulunan firmalar, çeşitli kampanyalarla da kullanıcıları teşvik etmektedir.