Her işletmede olduğu gibi yiyecek içecek işletmelerinde de temel amaç faaliyetini sağlamaktır. İşletmelerin faaliyetlerini sürdürmesi ise müşteri memnuniyeti ile gerçekleşir. İşletmeler müşteri memnuniyeti sağladığı ölçüde devamlılık elde edebilir. Yiyecek içecek sektöründe birçok sebepten kaynaklı olarak bu memnuniyeti sağlamak diğer sektörlere göre oldukça zor olabiliyor. Müşteri yaşamış olduğu memnuniyetsizliklerin sonucunda şikayetlerde bulunabiliyor. Korona virüs tıpkı diğer işletmelerde olduğu gibi yiyecek içecek işletmelerini de olumsuz yönde etkilenmiştir. Salgının yayılmasını önlemek amacıyla alınan tedbirler sektörün büyük bir kriz yaşamasına sebep olmuştur.
Türkiye 21 Mart 2020 tarihi itibariyle Covid-19’dan vatandaşları korumak için tüketicilerin işletmede oturması yasakladı ve gel-al ve paket servis hizmeti verecek şekilde yiyecek içecek işletmelerinin faaliyetlerine devam etmesini istedi. Bunun sonucunda dışarıda yemek yeme ihtiyacını karşılamak isteyen bireyler paket servis hizmetini tercih etti. Bu süreçte almış olduğu hizmetten memnun olmayan müşteriler gerek sözlü gerekse online olarak şikayetlerini dile getirdi. Yiyecek içecek işletmelerinin yapılan bu şikâyetlere hızlı dönüş yapması ve çözüme kavuşturması hem müşteri hem de işletme açısından oldukça önemlidir. Yiyecek içecek işletmeleri müşteri şikâyetleri konusunda daha özenli ve dikkatli olmaları durumunda sadık müşteri profili yaratabilmekte ve müşteri potansiyelini arttırmaktadır. Bu yüzden, paket servis yaparken bazı noktalar özen göstermesi gerekiyor.
Paket servis ifadesi ilk kez 1962 yılında sarf edilmiştir. Paket servisi; yiyecek içecek işletmelerinin bilgilerini ve menülerini internet e-aracılar ya da internet aracıları ile çevrimiçi ortamda akıllı iletişim araçlarıyla satıcı ve alıcı arasında iletişim kuran internet ağındaki iş bölümü olarak kayıtlarda geçer. İşletmeler telefon aracılığıyla da müşterilerine paket servis hizmeti verebiliyor. Türkiye’nin ilk ve en büyük paket servis portalı 2001’de kurulan ve %99’luk pazar payına sahip olan yemeksepeti’dir. Yiyecek içecek işletmeleri satışlarını arttırabilmek için müşterilere paket servis imkânı sunar. Bunun dışında, işletmenin tanıtım ve reklamını yaparak müşteri beklenti ve taleplerine karşılık verme, yeni müşteri kazanma, rekabet ortamında varolabilime, işletme imajını güçlendirme, teknolojik gelişmelere ayak uydurma gibi faktörler de yine işletmenin paket servis imkânı sağlama nedenleri arasında yer alır.
Paket Servisin Sağladığı Avantajlar
Paket servisin avantajları vardır. Bunlar şu şekilde maddelendirilebilir:
Sonuç olarak, paket servisi işletmeler için birçok avantaj sağlar. Geniş müşteri tabanı, gelir artışı, müşteri memnuniyeti, rekabet avantajı ve marka bilinirliği gibi faktörler, paket servisin işletmeye sağladığı önemli avantajlardır. İşletmeler, paket servisi stratejilerini doğru bir şekilde uygulayarak bu avantajlardan yararlanabilirler.
Paket servis veren işletmeler, müşterilerin yiyecek, içecek veya diğer ürünleri kolaylıkla alıp teslim edebilmeleri için hizmet sunan işletmelerdir. Bu işletmelere örnek olarak, restoranlar, kafeler, marketler veya özel kurye şirketler gösterilebilir. Paket servis işletmeleri, müşterilerin istedikleri ürünleri telefonla veya internet üzerinden sipariş etmelerini sağlar. Sipariş alındıktan sonra, işletme personeli ürünleri hazırlar ve özel ambalajlar içerisinde paketler. Sonra, hızlı ve güvenli bir şekilde müşteriye ulaştırılması için kuryeler görevlendirilir. Paket servis işletmeleri, yiyecek endüstrisi için de oldukça önemlidir. Restoranlar, paket servis hizmeti sunarak daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşabilirler. Öte yandan, paket servis hizmeti, pandemi gibi olağanüstü durumlarda da önemli bir role sahip olabilir, çünkü müşterilerin dışarıda yemek yemek yerine evlerinde kalması teşvik edilir.
Peki, paket servis yaparken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Restoran işletmecileri, rekabetin bol olduğu bu ortamda paket servis hizmetlerini devreye sokup karlarını arttırmak ister. Bu yüzden işletmeler paket servis yaparken dikkat etmesi gereken hususları göz ardı etmemesi gerekiyor. Paket servisin bazı önemli püf noktaları varıdır. Öncelikle, işletmeler şu sorulara cevap vermelidir:
Paket servis yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar ise şu şekildedir:
İlginizi Çekebilir: Restoranların Daha Fazla Satış Yapmasını Engelleyen Faktörler