Paket Servis Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken 5 Şey | NarPOS Restoran Otomasyonu
Paket Servis Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken 5 Şey

Paket Servis Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken 5 Şey

Paket Servis Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken 5 Şey


Her işletmede olduğu gibi yiyecek içecek işletmelerinde de temel amaç faaliyetini sağlamaktır. İşletmelerin faaliyetlerini sürdürmesi ise müşteri memnuniyeti ile gerçekleşir. İşletmeler müşteri memnuniyeti sağladığı ölçüde devamlılık elde edebilir. Yiyecek içecek sektöründe birçok sebepten kaynaklı olarak bu memnuniyeti sağlamak diğer sektörlere göre oldukça zor olabiliyor. Müşteri yaşamış olduğu memnuniyetsizliklerin sonucunda şikayetlerde bulunabiliyor. Korona virüs tıpkı diğer işletmelerde olduğu gibi yiyecek içecek işletmelerini de olumsuz yönde etkilenmiştir. Salgının yayılmasını önlemek amacıyla alınan tedbirler sektörün büyük bir kriz yaşamasına sebep olmuştur.

Türkiye 21 Mart 2020 tarihi itibariyle Covid-19’dan vatandaşları korumak için tüketicilerin işletmede oturması yasakladı ve gel-al ve paket servis hizmeti verecek şekilde yiyecek içecek işletmelerinin faaliyetlerine devam etmesini istedi. Bunun sonucunda dışarıda yemek yeme ihtiyacını karşılamak isteyen bireyler paket servis hizmetini tercih etti. Bu süreçte almış olduğu hizmetten memnun olmayan müşteriler gerek sözlü gerekse online olarak şikayetlerini dile getirdi. Yiyecek içecek işletmelerinin yapılan bu şikâyetlere hızlı dönüş yapması ve çözüme kavuşturması hem müşteri hem de işletme açısından oldukça önemlidir. Yiyecek içecek işletmeleri müşteri şikâyetleri konusunda daha özenli ve dikkatli olmaları durumunda sadık müşteri profili yaratabilmekte ve müşteri potansiyelini arttırmaktadır. Bu yüzden, paket servis yaparken bazı noktalar özen göstermesi gerekiyor.

Paket Servis Hizmetleri

Paket servis ifadesi ilk kez 1962 yılında sarf edilmiştir. Paket servisi; yiyecek içecek işletmelerinin bilgilerini ve menülerini internet e-aracılar ya da internet aracıları ile çevrimiçi ortamda akıllı iletişim araçlarıyla satıcı ve alıcı arasında iletişim kuran internet ağındaki iş bölümü olarak kayıtlarda geçer. İşletmeler telefon aracılığıyla da müşterilerine paket servis hizmeti verebiliyor. Türkiye’nin ilk ve en büyük paket servis portalı 2001’de kurulan ve %99’luk pazar payına sahip olan yemeksepeti’dir. Yiyecek içecek işletmeleri satışlarını arttırabilmek için müşterilere paket servis imkânı sunar. Bunun dışında, işletmenin tanıtım ve reklamını yaparak müşteri beklenti ve taleplerine karşılık verme, yeni müşteri kazanma, rekabet ortamında varolabilime, işletme imajını güçlendirme, teknolojik gelişmelere ayak uydurma gibi faktörler de yine işletmenin paket servis imkânı sağlama nedenleri arasında yer alır.

Paket Servisin Sağladığı Avantajlar

Paket servisin avantajları vardır. Bunlar şu şekilde maddelendirilebilir:

Sonuç olarak, paket servisi işletmeler için birçok avantaj sağlar. Geniş müşteri tabanı, gelir artışı, müşteri memnuniyeti, rekabet avantajı ve marka bilinirliği gibi faktörler, paket servisin işletmeye sağladığı önemli avantajlardır. İşletmeler, paket servisi stratejilerini doğru bir şekilde uygulayarak bu avantajlardan yararlanabilirler.

Paket Servis Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Paket servis veren işletmeler, müşterilerin yiyecek, içecek veya diğer ürünleri kolaylıkla alıp teslim edebilmeleri için hizmet sunan işletmelerdir. Bu işletmelere örnek olarak, restoranlar, kafeler, marketler veya özel kurye şirketler gösterilebilir. Paket servis işletmeleri, müşterilerin istedikleri ürünleri telefonla veya internet üzerinden sipariş etmelerini sağlar. Sipariş alındıktan sonra, işletme personeli ürünleri hazırlar ve özel ambalajlar içerisinde paketler. Sonra, hızlı ve güvenli bir şekilde müşteriye ulaştırılması için kuryeler görevlendirilir. Paket servis işletmeleri, yiyecek endüstrisi için de oldukça önemlidir. Restoranlar, paket servis hizmeti sunarak daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşabilirler. Öte yandan, paket servis hizmeti, pandemi gibi olağanüstü durumlarda da önemli bir role sahip olabilir, çünkü müşterilerin dışarıda yemek yemek yerine evlerinde kalması teşvik edilir.

Peki, paket servis yaparken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Restoran işletmecileri, rekabetin bol olduğu bu ortamda paket servis hizmetlerini devreye sokup karlarını arttırmak ister. Bu yüzden işletmeler paket servis yaparken dikkat etmesi gereken hususları göz ardı etmemesi gerekiyor. Paket servisin bazı önemli püf noktaları varıdır. Öncelikle, işletmeler şu sorulara cevap vermelidir:

Paket servis yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar ise şu şekildedir:

  1. Kaliteli ve Hızlı Servis: Bir siparişin yanlış ve eksik gelmesi ya da yiyeceğin soğuk gelmesi müşterilerin paket servis konusunda istemediği en önemli durumlardandır. Eğer müşteri memnuniyeti sağlamak istiyorsanız buna çok dikkat etmeniz gerek. Özellikle, kendi bölgelerinden uzak restoranların yaşadığı bu problemi gidermenin en önemli yolu bölgenizin uzağında sipariş almamanızdan geçiyor.
  2. Güler Yüz ve Güven: Paket servis yaparken müşteri memnuniyetini sağlamanın bir başka yolu ise servisin güzel bir şekilde sunulması. Yani güler yüzlü ve samimi bir şekilde paket görevlinizin hareket etmesi gerekiyor. Yanlış ya da soğuk bir davranış müşteri kaybetmenize yol açabilir. Bu yüzden bu davranışlara dikkat edilmesi gerekiyor. Öte yandan, paket görevlinizin sürekli trafikte olması ve onun güvenliğini sağlamakta çok önemli. Kasksız ya da trafik kurallarına uymadan yapılan servis, güven duygusunu tamamen ortadan kaldırır.
  3. Paketleme ve Ambalaj: Müşterilerin bir diğer yakındığı durumlardan biri de paket servisin sunulduğu kötü ambalajlamadır. Ezilmiş ve zor bir şekilde açılan paketler müşteri memnuniyetini etkileyen küçük ama önemli etmenlerdendir. Bu yüzden paketleme ve ambalajlama yapılırken düzgün, hijyenik ve kolay açılabilen servis yöntemleri tercih edilmelidir.
  4. Kampanyaların Önemi: Müşterilerinizi kaybetmemek adına onlara küçük ama etkili kampanyalar sunabilirsiniz. Böylece, kampanyalarla müşterilerinizin sizden vazgeçmemesini sağlayabilirsiniz. Paket serviste inşa edilen müşteri memnuniyeti, işletmelere sadık müşteriler elde etmenizi sağlar. Örneğin, bir kebap restoranınız var. Müşterilerinize bunu sunarken, kebabın yanında ezme, içecek ve başka küçük ürünler ekleyip müşteri memnuniyetinizi arttırabilirsiniz. Öte yandan, restoranınızın sitesini güncellemeyi unutmayın. İletişim bilgileriniz her zaman doğru olmalı ve müşteriler size kolayca ulaşmalı. Web sitesiniz ve sosyal medya hesaplarınız dışında broşürler, buzdolabı magnetleri hazırlayabilirsiniz. Reklam bütçeniz kapsamında, dijital ya da yazılı/ görsel basına ilan da verebilirsiniz.

İlginizi Çekebilir: Restoranların Daha Fazla Satış Yapmasını Engelleyen Faktörler