Neden Müşterilerinize Her Zaman Teşekkür Etmelisiniz? | NarPOS Restoran Otomasyonu
Neden Müşterilerinize Her Zaman Teşekkür Etmelisiniz?

Neden Müşterilerinize Her Zaman Teşekkür Etmelisiniz?

Neden Müşterilerinize Her Zaman Teşekkür Etmelisiniz?


Küreselleşmenin hızla genişlediği, rekabetin günden güne arttığı bugünün ekonomisinde, işletmelerin karları günden güne azalmakta, varlıklarını sürdürebilmek ve piyasada ayakta durabilmek gittikçe daha zor hale gelmektedir. Üretim ve arza oranla, ürünlere olan talep ve dolayısıyla müşteri oranı azalmaktadır. Bu yüzden, işletmelerin piyasada tutunabilmeleri sağlayan en büyük faktörlerin başında müşteri gelmektedir. Müşteri ilişkileri yoluyla müşteri elde etmek, onları hoşnut etmek ve elde tutmak önemli bir hale evrilmiştir. Dolayısıyla, müşterilerin beklenti, arzu ve istekleri günden güne artarken, diğer bir taraftan da farklılıklar göstermektedir. Modern pazarlama içinde, müşteriye ürettiğini satmak yerine, müşteri arzu ve isteklerine uygun, onların gereksinimlerini giderecek bir anlayış benimsemek gerekir. Bu yüzden, müşteri ilişkileri bu noktada daha da önemli bir hal almakta, bir satıcı ile bireysel müşteri ile olan ilişkisi haricinde, işletmedeki tüm çalışanların bir anlayışı, kültürü haline gelmektedir. Bu özellikleri sergileyen işletmeler, piyasada kolayca taklit edilemeyeceğinden, bu durum onlara büyük bir rekabet avantajı veya üstünlüğü sağlamaktadır. Müşteri ilişkilerinin işletmeler için bir yaşam tarzı olması için, bu anlayışın önce en üst birimden başlayarak organizasyonun tüm kademelerinde kabul görmesi gerekir. Bu perspektiften bakıldığında, müşteri ilişkileri yalnızca yapılmayacak yapılacak veya yapılmayacak iş yükü değildir. Müşteri ilişkilerini bilmek kadar onu başarılı bir şekilde uygulamak gerekmektedir. Bu anlayış belli başlı güçlükler içermektedir ve bunu başarı ile yerine getirmek gerekir. Müşteri ile olan ilişkilerde başarıyı elde etmenin en önemli yollarından biri iletişimdir. Müşteri ile olan iletişim başarının en önemli anahtarı olarak tanımlanmaktadır.

 

Müşteri ile İletişim

İletişim sosyolojik hayatın ve kültürün en önemli unsurlarından biridir. İletişim teknolojisi ile birlikte ortaya çıkan hızlı gelişmeler ve gelişen teknoloji insanların hayatını oldukça değiştirdi. Bu özelliği ile iletişim sosyolojik olarak önem kazandı. Özellikle kitle iletişim araçları günlük hayatta insanların vazgeçilmezleri haline geldi. Pazarlama alanında oldukça önemli olan iletişim, özellikle müşteri nezdinde belirleyici bir rol oynamaktadır. İletişim kısaca, bireyler ve kurumlar arası bilgi, düşünce ve duygu alışverişi olarak tanımlanır. İletişimin en önemli özelliği iki yönlü ya da karşılıklı olmasıdır. Detaylı anlamda iletişim kavramı, farklı alanlarda ve birbirinden çok ayrı anlamlarda kullanılabilir. İletişimde alışverişin sağlanabilmesi için aktarım yapmak isteyen bir kaynak, aktarmak istenilen mesajı iletmek üzere bir iletişim kanalı ve mesajın aktarılacağı bir alıcı bulunmalıdır. İletişim ancak bu unsurlara bağlı olarak gerçekleşir.

Müşteri ilişkilerinde iletişimin önemi, müşterilerin belli aralıklarla mal ve hizmetleri tekrar satın alınmasıyla, işletmeyle iletişim kurmasından dolayı ortaya çıkar. Müşterinin kurduğu iletişim kanalları ve çeşitli boyutlarda gerçekleşebilir. Buna örnek olarak, müşteri işletme içinde herhangi bir çalışanla iletişim kurabilir. Bu yüzden, bu iletişimde sağlıklı bir şekilde iletişim kurmak, iletişim kazalarına mahal vermemek için son derece önem teşkil etmektedir. Sağlıklı bir iletişim, müşteri ilişkilerinin en önemli etmenleri olarak öne çıkar. Öte yandan sağlıklı bir iletişim, uzun dönemli müşteri anlamına da gelmektedir. Yüksek düzeyde yapılan bir iletişim, güçlü bir varlığın habercisidir. Müşteriler işletmeye şikayette bulunabilir, ürün hakkında bilgi almak isteyebilir veya yapılan ticaretin ardından teşekkür bekleyebilir. Müşteriyle olan alışverişin teşekkür etmek bunların içinde önemli bir yer tutar.

Teşekkür Kavramı

Teşekkür etmek, bir kişiye veya bir gruba minnettarlık, şükran ve takdir ifade etmek anlamına gelir. İyi niyetli bir davranışı veya yardımı karşı tarafta bir memnuniyet duygusu uyandırmak amacıyla bu kavram kullanılır. Teşekkür etmek, hem toplumsal ilişkilerdeki saygı ve nezaketin bir ifadesi olarak hem de duygusal bağları güçlendiren bir iletişim aracı olarak öne çıkar. Teşekkür etmek, bir başkasının fedakarlığına, yardımına, desteklerine veya iyi niyetine karşılık olarak duyulan minnettarlık ve şükran duygusunu ifade eder. Bu ifade, kişinin içtenlikle ve samimiyetle yapıldığında, karşı tarafta olumlu bir etki bırakır ve ilişkilerin daha sıcak hale gelmesine ve güçlenmesine yol açar. Teşekkür etmenin çeşitli yolları vardır. Bunlar, sözlü ifadelerle yapılabileceği gibi, yazılı olarak da gerçekleştirilebilir. Örneğin, bir kişiye yüz yüze teşekkür etmek, onunla göz teması kurmak ve içten bir şekilde minnettarlık ifade etmek etkili bir yöntemdir. Aynı şekilde, bir teşekkür notu veya mektubu yazmak da duyguları aktarmanın güzel bir yoludur. Teşekkür etmek, pozitif bir iletişim ortamı oluşturur ve karşılıklı saygıyı arttırır. Bununla birlikte, karşılıklı teşekkürler, insanları birbirine bağlayan bir köprü kurar ve ilişkilerin daha derin ve anlamlı olmasını sağlar. Teşekkür etmek, bir toplumda ve insanlar arasında dayanışma, şefkat ve sevgi duygularını güçlendirir. Kısacası, teşekkür etmek, minnettarlık, şükran ve takdir duygularını ifade eden bir eylemdir. İyi niyetli davranışlar ve yardımlar karşısında teşekkür etmek, insan ilişkilerini güçlendirir, toplumsal bağları kuvvetlendirir ve daha sevgi dolu bir dünya yaratmada önemli bir rol oynar. Bu basit ama anlamlı eylem, insanlar arasında mutluluk ve huzurun yayılmasına katkıda bulunur. Müşteri ilişkileri için de olmaksa olmaz ifadelerden biri olan teşekkür etmek, gerçekleşen alışverişi güzel bir şekilde sonlandırmanın ve müşteriyle olan ilişkileri kuvvetlendirmenin yollarından biridir.

Müşteriye Teşekkür Etmek

Bir işletmenin var olabilmesi ve varlığını sürdürebilmesi için müşterilerin devamlılığın sağlanması en önemli etmenlerden birisidir. Müşteriye özel hissettirmek her zaman işletme için artı getirisi olan bir davranıştır. Bir mal veya hizmet sağlanır ancak mutlu müşteri olduğu sürece işletme kazanmaya devam eder. İşletmelerin müşteri anlayışları mal veya hizmeti satın alan kişi olarak literatüre girmiştir. Fakat, bu bakış açısının sürekli hale gelmesi çok önemlidir. Mutlu müşteri kavramı artık evrensel dünyada kabul görmüş sadık müşteri potansiyelini artırma çalışmalarına önem artmıştır. Mutlaka yanıtlanması gereken önemli sorular arasında yer alan müşteriye teşekkür etme yolları, aslında işletmeler için küçük jestler anlamına gelse de oldukça önemli etkiler bırakan önemli bir ifadedir. Örnek vermek gerekirse doğum günlerinde mail göndermek ya da küçük ama ürünleri hatırlatıcı ihtiyaçları belirleyen bilgilendirmeler bu uygulamayı öne çıkarabilir.  Özellikle online satışın yaygın olduğu son günlerde müşterilerin memnun olması ayrı bir önem teşkil etmektedir. Gönderilen bir ürünün arasına konan " teşekkür ederiz ziyaretiniz bizi çok mutlu etti" gibi yazılan notlar mutlu müşteri profilini ortaya çıkarır.

Müşteriye Teşekkür Etme Yolları

İşletmelerin kendi müşteri portföylerinin sık sık güncellenmesi firma için önemli bir uygulamadır. Mevcut müşteri potansiyelini kontrol edilerek hangi müşterinin en son ne zaman hangi ürünü aldığı, herhangi bir şikayet söz konusu olup olmadığı sürekli bir biçimde kontrol edilmelidir. Böylece müşteri talep etmeden ona ihtiyacı olan bir ürün hakkında bilgilendirme gönderilebilir ve bu sayede hem müşteri kendini özel hisseder hem de alışveriş kendiliğinden tamamlanmış olacaktır. Teşekkür etmek nezaket kuralının başında gelir. Unutulmamalıdır ki mutlu müşteri sadık müşteri profilini oluşturur.  İnternet üzerinden satış rekabetin oldukça sıkı ve sıcak yaşandığı bir alandır. Bu yüzden, müşterilere sürekli olarak firmaların kendilerini hatırlatmaları çok fayda sağlayacaktır. Sosyal medya artık insanların ayrılmaz bir parçasıdır. Her işletme veya şirketin mutlaka sosyal medya profili vardır. Asıl olarak, bu durum şirketlerin müşterilerine ulaşmaları için oldukça kolaylaştıran bir yoldur. Küçük kampanyalar, çekilişler, promosyonlar ve hediyeler ile mutlu müşteri sadakati devam ettirilebilir. Buna ilave olarak, kişiye özel müşterilere dijital platform üzerinden ulaşmak kendisini iyi hissettirecek ve firmanın kurumsallığından çok daha emin olacaktır.

İlginizi Çekebilir: Öğrencilerin Restoran ve Kafelerde Aradıkları