Michelin, günümüzde de faaliyetlerini gösteren bir lastik markası. Michelin Rehberi de yalnızca gastronomi alanında değil, reklam alanında da ele alınması gereken bir rehberdir. Michelin kardeşler, araç lastiği satışının düşmesi ile birlikte bu satışı nasıl artıracaklarını düşünürken akıllarına rehber hazırlamak geliyor. Bu rehber, Fransa’daki saygın araba sahiplerine en iyi restoranları önermesi gereken bir rehber türü. Michelin kardeşlerin amacı aslında insanları yola çıkmaya teşvik etmek.
Michelin yıldızları, bir restoranın sağlamış olduğu yemek kalitesini, servis modellerini ve restoranın atmosferini anlatır. Her bir yıldızın farklı farklı anlamları vardır. Üç yıldız, dünyanın en iyi restoranlarına verilen bir yıldızdır. İki yıldız, yine yüksek standartlarda çalışan ve böyle kabul görmüş restoranlara verilir. Bir yıldız ise kaliteli ve özel deneyimlerini müşterilerine sunan restoranlar olarak değerlendirilir.
Bir restoranın başarısı ve sonraki günlerde edineceği prestiji açısından michelin yıldızları önemli bir yer taşır. Restoranlar bu sayede daha fazla müşteri çekme şansını yakalayabilirler. Michelin yıldızlarına sahip olmak çok da kolay olmasa gerek. Bununla birlikte bu yıldızlara sahip olan restoran sahiplerini daha fazla çaba ve masraf beklemektedir. Müşteriler artık daha fazla beklentiye girecektir.
Michelin öncelikle bu alana kendini adamış, başarılı ve uzman bir müfettiş seçimi yapıyor. Müfettişler araştırmalarını herkesten gizli yapıyorlar, öyle ki ailelerine bile söylemiyorlar. Değerlendirecekleri mekana da gizli müşteri olarak giriyorlar ve kriterlere göre tüm değerlendirmelerini gerçekleştiriyorlar.
Genel anlamda michelin kriterlerinde 3 önemli madde bulunmaktadır:
Yemeklerin kalitesi ve lezzeti, malzemelerin tazeliği, lezzet bileşenleri, pişirme teknikleri ve sunum da dahil olmak üzere tüm yemek deneyimleri ele alınır.
Şefin tarzındaki ve yemeklerinin yaratıcılığındaki süreklilik değerlendirilir. Restoranlar sıradan olmaktan öteye geçerek kendilerini farklılaştırmak zorundadırlar.
Bu maddeler haricinde michelin yıldızları verilirken servis, atmosfer, restoranın konumu bile göz önünde bulundurulur. Hizmetin kalitesi, garsonların deneyimi gibi maddeler de değerlendirilen diğer faktörler arasındadır. Görüldüğü üzere michelin yıldızını kazanmak aslında hiç de kolay değildir. Restoranların sürekli olarak yüksek kalitede yemekler sunması ve kaliteyi her daim koruması gerekmektedir.
Bu restoran da üç michelin yıldızına sahiptir. Yüksek kaliteli yemekleri ve özenli hizmeti ile öne çıkar. Şef Daniel Humm, modern Amerikan yemeklerinde yenileyici teknikler kullanarak aynı zamanda yemeklerinde yerel malzemelere sıkça yer verir.
Bu restoranlar michelin yıldızı almaya hak kazanan restoranlardan sadece birkaçıdır. Michelin yıldızları, yemek kalitesi, servis, yaratıcılık, sürekli kalite ve diğer faktörlere dayanarak verilir ve dünya çapında bulunan birçok restoran bu yıldızları kazanmak için ayrı bir çaba sarf eder.
Michelin yıldızları, dünya çapında yüksek kaliteli yemekler sunan restoranları ödüllendiren bir sistemdir. Michelin rehberine dahil olan toplamda 39 ülke vardır ve Türkiye de bu ülkeler içerisindedir. Michelin yıldızlarına sahip ülkeler arasında ilk sırada Fransa bulunuyor. Çünkü michelin rehberi zaten ilk olarak Fransa’da yayımlanmıştır. İşte michelin yıldızlarına sahip en başarılı ülkeler şu şekildedir:
Michelin yıldızları konusunda dünya lideri olarak kabul edilir. Fransa’da michelin yıldızına sahip 632 adet restoran bulunuyor.
Japon mutfak kültürü, Michelin tarafından takdir görmüş bir kültürdür. Tokyo, en fazla michelin yıldızına sahip şehirlerden birisi olarak öne çıkar. Japonya’da michelin yıldızına sahip restoran sayısı 413 adettir.
İtalyan mutfağı, michelin rehberi tarafından her zaman övgüyle bahsedilmiştir. Toplamda İtalya’da 371 adet michelin yıldızlı restoran bulunur.
İspanya’da toplamda 210 adet michelin yıldızlı restoran bulunur.
Almanya’da toplamda 327 adet michelin yıldızlı restoran bulunuyor.
Çin’de yine toplamda 168 adet michelin yıldızına sahip restoran var.
Bu restoranlar yalnızca birkaç örnek olsa bile dünya çapında michelin yıldızını kazanmayı hak etmiş çok fazla restoran bulunuyor.
Michelin yıldızları, Michelin rehberinin ilk olarak yayımlanan sonuçlarına göre, restoranların kalitesine, yemek servislerine verilen özene ve sunuma bakılarak verilir. Bir michelin yıldızı restoranın çok iyi olduğunu gösterirken iki michelin yıldızı olağanüstü olduğunu gösterir. Üç michelin yıldızına sahip restoranlar ise dünya çapında eşsiz bir yemek deneyimi sunan restoranlar olarak değerlendirilir.
Michelin rehberinin yıldız verme süresi oldukça detaylı ve ayrıntılıdır. Tek tek tüm maddelere bakılarak titiz bir çalışma gerçekleştirilir. Çok sayıda kriter değerlendirilirken gizli bir şekilde çalışmalar gerçekleştirilir. Tek tek değerlendirmeler sonucunda restoranın toplam değerlendirmesi belli olur. Michelin rehberi de merkeze raporlamaları ve değerlendirme sonuçlarını gönderir. Michelin rehberi her yıl yayımlanır ve yıldızlar her yıl yenilenir.
Yıldızların her yıl yenilenmesinin en büyük sebebi restoranlarda görülmek istenen sürekli kaliteliliktir. Restoranlara ansızın bir rehber yeniden gelebilir ve aniden michelin yıldızını düşürebilir. Bu nedenle restoranların sürekli olarak kalitelerine devam etmeleri gerekmektedir.