Konsept Restaurant Nedir? | NarPOS Restoran Otomasyonu
Konsept Restaurant Nedir?

Konsept Restaurant Nedir?

Konsept Restaurant Nedir?


Konsept Nedir?

Konsept kelimesi dilimize Fransızcadan geçmiştir. Konseptin dilimizdeki sözlük anlamı kavramdır. Bununla birlikte; tarz, anlayış, görüş düşünce anlamında da gelmektedir. Ancak ‘’tarz’’ kelimesi konsept için daha uygundur. Konsept sadece restoranlarda değil aynı zamanda, diğer meslek ve iş kollarında kullanılan tarz yani, ‘’yenilikler’’ anlamına da gelmektedir. Günümüzde bu yenilikler çok farklı şekillerde karşımıza çıkıyor ve bunların bir standardı bulunmuyor. Hayatımızın büyük bir kısmına görgün tanıklığı eden restoranlar ile insanoğlu, 1700’lü yıllarda Paris’te Boulanger tarafından kurulan modern restoran sayesinde tanıştı. Dünyanın bu ilk restoranında, çorbalar ve sıcak yemeklerle hasta insanlar ayakta tutulmaya çalışıldı. Gelişmekte olan bu kavramla birlikte Paris’te, aşçılık mesleği yaygınlaşmaya başladı. Diğer bir deyişle, aşçılık bir meslek olmaya başladı ve gittikçe artan aşçı sayılarıyla birlikte bu meslek kolunda bir patlama yaşadı. Bu patlamadan sonra Fransız Devrimi ile birlikte birçok meslekte olduğu gibi aşçılık mesleğinde de işsizlik yaşandı. Çünkü bir göç dalgası başladı ve bu göç dalgasına aşçılarda katıldı ve başka ülkelerde bu mesleği icraa etmeye başladılar. Başta Amerika olmak üzere tüm dünyaya yayılan aşçılık mesleği ile doğru orantıda, restoranlar da açılmaya başladı. Bununla birlikte farklı kültürlerle bütünleşen restoran kavramı ile insanlar farklı yemekler ve menülerle tanıştı. Günümüzde de büyük şehirlerde daha çok hızlı yemek restoranları tercih edilirken daha dingin yerlerde modern restoranlar kalıcılığını ilk günden bu yana sürdürmektedir. Gideceğiniz restoranı seçme kısmı tamamen sizin tercihinize, yiyeceğiniz yemeğe bağlıdır. Fakat iş Restoran açmaya geldiğinde, bu kriterlerin hepsi değişiyor. Bu noktada canınızın ne istediğinden çok, bütçenize bağlı hareket etmek, yapabileceğinizin en iyisini yapmak daha önemli olacaktır. Restoranınızın konumu ile birlikte restoran seçiminizi de nokta atışı yapmak önem arz ediyor. Örneğin; iş yerinizi açacağınız yerin hedef kitlesine göre hızlı yemek satan bir restoran mı, orta ölçekli mi yoksa lüks bir restoran mı olacağına karar vermeniz gerekiyor. Eğer bir AVM içinde restoran açmayı düşünüyorsanız hızlı yemek satan bir restoran açmak mantıklı olur. Ama orta ölçekli bir restoran açmayı düşünüyorsanız, aile restoranı açmanız müşteri potansiyelinizi arttıracaktır. Müşterilerinizin ne istediği işletme sahipleri için çok önemlidir. Müşteriler ödediği ücret karşılığı hem almış olduğu hizmet kalitesinden hem de hijyenik bir ortamda bulunmaktan memnun kalmak ister. Beklentiye girdikleri hizmetin dışında tutarsız bir durumla karşılaşmak, müşterilerin hoşuna gitmez. Bu durumda müşteri memnuniyeti ve potansiyeli azalır. Örneğin; Çin restoranına giden bir kişinin menüde Hint mutfağı ile karşılaşması restoran ve menü uyumunu bozar ve müşteri tarafından hoş karşılanmaz. Eğer restoranınızda menü karışık olacak ve farklı mutfaklardan ilham alınarak hazırlanacaksa konsept de buna göre seçilmelidir. Yani, Restoran ismi ve menüsü birbiri içerisinde uyumlu olmalı ve verilecek hizmette buna göre belirlenmelidir.

Konsept Restoran Özellikleri

Konsept restoran özellikleri, mutfak tarzıyla bağlantılıdır. Örneğin; Fast food, hızlı, rahat, kaliteli yemek, Gastropub, Füzyon mutfaklar, yakın çevrede ve spor severler için konseptler gibi. Diğer yaygın konseptler arasında, Aile restoranları, Bistrolar, Kafeler, Açık büfeler, orta ölçekli yeme-içme ve mobil yiyecek kamyonetleri sayılabilir. Ancak bunların içinde dünya genelinde en yaygın olanları Pizza restoranı, Burger restoranı ve farklı franchise restoranlardır. Bunun en büyük nedeni rekabettir. Bu yüzden restoranınızın konseptini daha iyi tanımlamak çok önemlidir. Bu organik aramalar için anahtar kelimeleri kullanmaya benzer. Müşteriler, yiyecek tercihlerini "pizza" yerine "organik vejeteryan pizza" olarak belirtebilirler. Konseptinizi belirli yiyecek, servis ve atmosfer standartlarını kullanarak belirlemeniz gerekiyor. Öncelikle konseptinizi tanımlamak çok önemli. Eğer konseptinizi sonradan değiştirirseniz, planlama sürecine yeniden başlayıp menü, dekor, hizmet standartları ve reklam stratejisinde önemli değişiklikler yapmanız gerekebilir. Bunun üzerinde çalışırken, konseptinizi ve temanızı tamamlayacak öğeleri seçmelisiniz. Örneğin, konseptinizi yansıtacak yemek ve içecek isimleri, dekor, elektronik tabelalar ve restoran ismi seçmelisiniz. Öte yandan menülerde bununla bağlantılı olarak belirlenmelidir. Menüyü temel belgeniz olarak belirleyip, menü üzerinden bu konuda karar alabilirsiniz. Genelde restoranlar farklı bölümlerinde ayrı yemek deneyimleri sunar ve barlar genellikle yemek salonlarından daha farklı bir konsept sunar. Ancak bu farklılıkları ‘’uygun fiyatlar, çiftlikten masaya ve katkısız sağlıklı gıdalar’’ gibi diğer konseptler ile uyumlu hale getirmelisiniz. Restoran konseptinizi belirlemek, temel olarak restoranınızın nasıl çalıştığı ile bağlantılıdır. Menü, iç tasarım, oturma stili, servis ve atmosfer gibi konular da bunun içindedir. Başarılı konseptler rahat bir ortamda yemek yeme, pişirme ve sipariş verme, daha hızlı bir menü ve daha düşük fiyatlar, geleneksel restoranlar dışında düşük fiyatları birleştiren kaliteli restoranlar, otobüs, tren vagonu veya tramvay olarak tasarlanan benzersiz restoranlar, sokak yemekleri, Pizza restoranları, sosis dükkanları, kebap yerleri, burger restoranları, açık büfeler, hazır yiyecekler ve kahvaltı yerleri gibi etmenleri içeriyor. Bu bağlamda konsept restoran özellikleri, yeni ve modern fikirleri kapsıyor. Yaratıcı işler her zaman dikkat çekiyor ve çağa uygun şekilde restoran atmosferleri ve menüler ile uyumlu şekilde hareket etmek gerekiyor.

Konsept Restoran Avantajları

Eşsiz ve benzersiz bir konsept restoranınızın öne çıkmasını sağlar ve potansiyel iş ortaklarına kapı aralayıp işletmenizin daha kolay bulunmasını ve göze çarpmasını sağlar. Konseptiniz hedef kitlenize ulaşmanızı sağlar. Bu yüzden Konsept restoran avantajlarından yararlanmış olursunuz. Bu avantajları sağlamak için restoran isminiz, menüleriniz ve servisiniz uyumlu bir şekilde ilerlemeli. Bunun sonucunda müşterileriniz bu uyumun farkında olur ve işletmenize karşı pozitif duygular besler. Öte yandan bir konsept belirlemek sizi direkt bir hedef kitle ile buluşturur. Örneğin, Amerikan mutfağında bir fast food restoranınız var. Bu bağlamda, hamburger ve hazır yiyecek sevenler sizin hedef kitleniz olur. Yani bir konsept restoran hedef kitleyi belirleme ve bu hedef kitleye göre hizmet verme ve planlar yapmanızı sağlar. Böylece işletmeniz için yol haritası belirlemiş olursunuz. Bir konsept ve tarzınızın olması işletmeniz için çok önemli bir husustur. Sizi uyum içinde hareket ettirir ve dikkat çekmenizi sağlar. Bu yüzden restoran konsepti yorumları buna göre belirlenir ve olumlu sonuçlar ve pozitif geri dönüşler alırsınız. Konsept oluşturmanın bir başka avantajı da işinizi kolaylaştırmasıdır. Konsept ve tarzı olmayan işletmeler her zaman bunun sıkıntısını çeker. Ancak konsepti belli olan bir işletme için yapıcalak işler bellidir ve bu yörüngede hareket edip belirli işler bütününde hareket eder. Böylece plan ve programınız belli olup o seyirde devam edersiniz. Küçük bir işletme sahibi olsanız dahi son derece yaratıcı konseptler uluslararası mutfak destinasyonlarına dönüştürülebilir. Lokal diye tanımladığımız işletmelerin son yıllarda revaçta olmasının sebebi de budur.  Çekirdek bir müşteri grubunu çekecek kadar eşsiz olmaya

Çalışarak büyük başarılar elde edebilirsiniz. Bu da konsept restoranın en önemli avantajlarından biridir. Siz de restoranınıza eşsiz ve yaratıcı konseptler belirleyerek müşteri potansiyelinizi arttırıp, gelen daimi müşterilerin de devamını sağlarsınız. Konsept ve tarz sahibi olmak size birçok avantaj kazandırır.

Konsept Restoran Nedir?

Konsept kelimesi dilimize Fransızcadan geçmiştir. Konseptin dilimizdeki sözlük anlamı kavramdır. Bununla birlikte; tarz, anlayış, görüş düşünce anlamında da gelmektedir. Ancak ‘’tarz’’ kelimesi konsept için daha uygundur. Konsept sadece restoranlarda değil aynı zamanda, diğer meslek ve iş kollarında kullanılan tarz yani, ‘’yenilikler’’ anlamına da gelmektedir. Günümüzde bu yenilikler çok farklı şekillerde karşımıza çıkıyor ve bunların bir standardı bulunmuyor. Hayatımızın büyük bir kısmına görgün tanıklığı eden restoranlar ile insanoğlu, 1700’lü yıllarda Paris’te Boulanger tarafından kurulan modern restoran sayesinde tanıştı. Dünyanın bu ilk restoranında, çorbalar ve sıcak yemeklerle hasta insanlar ayakta tutulmaya çalışıldı. Gelişmekte olan bu kavramla birlikte Paris’te, aşçılık mesleği yaygınlaşmaya başladı. Diğer bir deyişle, aşçılık bir meslek olmaya başladı ve gittikçe artan aşçı sayılarıyla birlikte bu meslek kolunda bir patlama yaşadı. Bu patlamadan sonra Fransız Devrimi ile birlikte birçok meslekte olduğu gibi aşçılık mesleğinde de işsizlik yaşandı. Çünkü bir göç dalgası başladı ve bu göç dalgasına aşçılarda katıldı ve başka ülkelerde bu mesleği icraa etmeye başladılar. Başta Amerika olmak üzere tüm dünyaya yayılan aşçılık mesleği ile doğru orantıda, restoranlar da açılmaya başladı. Bununla birlikte farklı kültürlerle bütünleşen restoran kavramı ile insanlar farklı yemekler ve menülerle tanıştı. Günümüzde de büyük şehirlerde daha çok hızlı yemek restoranları tercih edilirken daha dingin yerlerde modern restoranlar kalıcılığını ilk günden bu yana sürdürmektedir. Gideceğiniz restoranı seçme kısmı tamamen sizin tercihinize, yiyeceğiniz yemeğe bağlıdır. Fakat iş Restoran açmaya geldiğinde, bu kriterlerin hepsi değişiyor. Bu noktada canınızın ne istediğinden çok, bütçenize bağlı hareket etmek, yapabileceğinizin en iyisini yapmak daha önemli olacaktır. Restoranınızın konumu ile birlikte restoran seçiminizi de nokta atışı yapmak önem arz ediyor. Örneğin; iş yerinizi açacağınız yerin hedef kitlesine göre hızlı yemek satan bir restoran mı, orta ölçekli mi yoksa lüks bir restoran mı olacağına karar vermeniz gerekiyor. Eğer bir AVM içinde restoran açmayı düşünüyorsanız hızlı yemek satan bir restoran açmak mantıklı olur. Ama orta ölçekli bir restoran açmayı düşünüyorsanız, aile restoranı açmanız müşteri potansiyelinizi arttıracaktır. Müşterilerinizin ne istediği işletme sahipleri için çok önemlidir. Müşteriler ödediği ücret karşılığı hem almış olduğu hizmet kalitesinden hem de hijyenik bir ortamda bulunmaktan memnun kalmak ister. Beklentiye girdikleri hizmetin dışında tutarsız bir durumla karşılaşmak, müşterilerin hoşuna gitmez. Bu durumda müşteri memnuniyeti ve potansiyeli azalır. Örneğin; Çin restoranına giden bir kişinin menüde Hint mutfağı ile karşılaşması restoran ve menü uyumunu bozar ve müşteri tarafından hoş karşılanmaz. Eğer restoranınızda menü karışık olacak ve farklı mutfaklardan ilham alınarak hazırlanacaksa konsept de buna göre seçilmelidir. Yani, Restoran ismi ve menüsü birbiri içerisinde uyumlu olmalı ve verilecek hizmette buna göre belirlenmelidir.

Konsept Restoran Özellikleri

Konsept restoran özellikleri, mutfak tarzıyla bağlantılıdır. Örneğin; Fast food, hızlı, rahat, kaliteli yemek, Gastropub, Füzyon mutfaklar, yakın çevrede ve spor severler için konseptler gibi. Diğer yaygın konseptler arasında, Aile restoranları, Bistrolar, Kafeler, Açık büfeler, orta ölçekli yeme-içme ve mobil yiyecek kamyonetleri sayılabilir. Ancak bunların içinde dünya genelinde en yaygın olanları Pizza restoranı, Burger restoranı ve farklı franchise restoranlardır. Bunun en büyük nedeni rekabettir. Bu yüzden restoranınızın konseptini daha iyi tanımlamak çok önemlidir. Bu organik aramalar için anahtar kelimeleri kullanmaya benzer. Müşteriler, yiyecek tercihlerini "pizza" yerine "organik vejeteryan pizza" olarak belirtebilirler. Konseptinizi belirli yiyecek, servis ve atmosfer standartlarını kullanarak belirlemeniz gerekiyor. Öncelikle konseptinizi tanımlamak çok önemli. Eğer konseptinizi sonradan değiştirirseniz, planlama sürecine yeniden başlayıp menü, dekor, hizmet standartları ve reklam stratejisinde önemli değişiklikler yapmanız gerekebilir. Bunun üzerinde çalışırken, konseptinizi ve temanızı tamamlayacak öğeleri seçmelisiniz. Örneğin, konseptinizi yansıtacak yemek ve içecek isimleri, dekor, elektronik tabelalar ve restoran ismi seçmelisiniz. Öte yandan menülerde bununla bağlantılı olarak belirlenmelidir. Menüyü temel belgeniz olarak belirleyip, menü üzerinden bu konuda karar alabilirsiniz. Genelde restoranlar farklı bölümlerinde ayrı yemek deneyimleri sunar ve barlar genellikle yemek salonlarından daha farklı bir konsept sunar. Ancak bu farklılıkları ‘’uygun fiyatlar, çiftlikten masaya ve katkısız sağlıklı gıdalar’’ gibi diğer konseptler ile uyumlu hale getirmelisiniz. Restoran konseptinizi belirlemek, temel olarak restoranınızın nasıl çalıştığı ile bağlantılıdır. Menü, iç tasarım, oturma stili, servis ve atmosfer gibi konular da bunun içindedir. Başarılı konseptler rahat bir ortamda yemek yeme, pişirme ve sipariş verme, daha hızlı bir menü ve daha düşük fiyatlar, geleneksel restoranlar dışında düşük fiyatları birleştiren kaliteli restoranlar, otobüs, tren vagonu veya tramvay olarak tasarlanan benzersiz restoranlar, sokak yemekleri, Pizza restoranları, sosis dükkanları, kebap yerleri, burger restoranları, açık büfeler, hazır yiyecekler ve kahvaltı yerleri gibi etmenleri içeriyor. Bu bağlamda konsept restoran özellikleri, yeni ve modern fikirleri kapsıyor. Yaratıcı işler her zaman dikkat çekiyor ve çağa uygun şekilde restoran atmosferleri ve menüler ile uyumlu şekilde hareket etmek gerekiyor.

Konsept Restoran Avantajları

Eşsiz ve benzersiz bir konsept restoranınızın öne çıkmasını sağlar ve potansiyel iş ortaklarına kapı aralayıp işletmenizin daha kolay bulunmasını ve göze çarpmasını sağlar. Konseptiniz hedef kitlenize ulaşmanızı sağlar. Bu yüzden Konsept restoran avantajlarından yararlanmış olursunuz. Bu avantajları sağlamak için restoran isminiz, menüleriniz ve servisiniz uyumlu bir şekilde ilerlemeli. Bunun sonucunda müşterileriniz bu uyumun farkında olur ve işletmenize karşı pozitif duygular besler. Öte yandan bir konsept belirlemek sizi direkt bir hedef kitle ile buluşturur. Örneğin, Amerikan mutfağında bir fast food restoranınız var. Bu bağlamda, hamburger ve hazır yiyecek sevenler sizin hedef kitleniz olur. Yani bir konsept restoran hedef kitleyi belirleme ve bu hedef kitleye göre hizmet verme ve planlar yapmanızı sağlar. Böylece işletmeniz için yol haritası belirlemiş olursunuz. Bir konsept ve tarzınızın olması işletmeniz için çok önemli bir husustur. Sizi uyum içinde hareket ettirir ve dikkat çekmenizi sağlar. Bu yüzden restoran konsepti yorumları buna göre belirlenir ve olumlu sonuçlar ve pozitif geri dönüşler alırsınız. Konsept oluşturmanın bir başka avantajı da işinizi kolaylaştırmasıdır. Konsept ve tarzı olmayan işletmeler her zaman bunun sıkıntısını çeker. Ancak konsepti belli olan bir işletme için yapıcalak işler bellidir ve bu yörüngede hareket edip belirli işler bütününde hareket eder. Böylece plan ve programınız belli olup o seyirde devam edersiniz. Küçük bir işletme sahibi olsanız dahi son derece yaratıcı konseptler uluslararası mutfak destinasyonlarına dönüştürülebilir. Lokal diye tanımladığımız işletmelerin son yıllarda revaçta olmasının sebebi de budur.  Çekirdek bir müşteri grubunu çekecek kadar eşsiz olmaya

Çalışarak büyük başarılar elde edebilirsiniz. Bu da konsept restoranın en önemli avantajlarından biridir. Siz de restoranınıza eşsiz ve yaratıcı konseptler belirleyerek müşteri potansiyelinizi arttırıp, gelen daimi müşterilerin de devamını sağlarsınız. Konsept ve tarz sahibi olmak size birçok avantaj kazandırır.

İlginizi Çekebilir: Hayalet Mutfak Nedir?