Eğer bir kahve dükkanınız varsa müşterileri çekmenin birçok püf noktası vardır. Bunlar restoran ve menü tasarımından yiyeceklerin lezzeti ve kalitesine kadar uzanabilir. Bu noktada, edineceğiniz birkaç ekipman sayesinde ürün ve hizmet kalitenizi artırabilir, potansiyel müşterileri dükkanınıza çekebilirsiniz. Peki bu ekipmanlar nelerdir?
Buram buram kahve kokusuna ve lezzetli yiyeceklere kim hayır diyebilir? Müşterilerin kahve dükkanı tercih ederken dikkat ettikleri unsurlardan biri de ürünlerin ve ekipmanların kalitesidir. Müşteriler, tasarımı mükemmel fakat ürün ve hizmeti kötü olan bir işletmeye gitmek istemez. Bu noktada kahve çeşitlerini artırmak, lezzet önerileri sunmak, demleme yöntemlerinin çeşitliğini artırmak müşterileri mutlu edebilir. Mutlu müşteriler, zamanla sadık hâle gelebileceği gibi dükkanınıza potansiyel müşteriler de kazandırabilir.
Bir kahve dükkanı açmak istiyor veya var olan dükkanınız için bir ihtiyaç listesi çıkarmak istiyorsanız listenize aşağıdaki ekipmanları ekleyebilirsiniz:
Bir kahvenin lezzetini değiştiren unsurların başında kullanılan demleme yöntemlerinin geldiğini biliyor muydunuz? Kahve dükkanınıza gelen müşterilerden bazıları kahve gurmesi olabilir. Bu noktada kahvelerinin espresso makinesinde, v60 ile, filtre kahve makinesinde ya da diğer 3. dalga kahve ekipmanları ile demlenmesini isteyebilirler. Kahve dükkanlarınızda bu makinelerin yanı sıra mutlaka chemex, cold brew, dripper ve aeropress demleme makineleri bulundurmalısınız.
Starbucks gibi kahve dükkanlarının başarılı olmalarındaki en büyük nedenlerden biri de ekipmanlarını tamamen müşteri ihtiyaçlarına göre sağlamış olmalıdır. Müşterilerinizin laktoza alerjisi olabilir veya vegan sütleri tercih ediyor olabilirler. Bu noktada her müşterinin beklentisini karşılamak için dükkanınızda süt çeşitliliğini artırmalısınız. Örneğin yulaf, badem, fındık gibi süt çeşitlerini edinebilir; laktozsuz, yarım yağlı ve yağlı süt seçeneklerini müşterilerinize sunabilirsiniz. Bu sayede müşteri memnuniyetini artırabilir, kahve dükkanınıza daha çok müşterinin gelmesini sağlayabilirsiniz.
Kahve çekirdeklerinin birbirinden farklı tatlara sahip olduğunu biliyor muydunuz? Örneğin, aroma açısından en zengin kahve çekirdeği, Etiyopya kahve çekirdeğidir. Yıkanarak işlenen bu kahve türü, kuru olanlara kıyasla düşük asit oranına sahipken Kosta Rika kahve çekirdeğinin asit seviyesi yüksektir. Ayrıca kahveler çiçeksi, baharatsı, odunsu gibi farklı aromalara sahiptir. İşletmenize gelen kahve gurmesi müşteriler farklı kahve türlerini görmek, tatmak isteyebilir. Bu noktada mutlaka farklı kahve çekirdeklerine kafenizde yer vermelisiniz. Bunun yanı sıra her masaya tatlandırıcı, esmer veya beyaz şeker, peçete koyabilirsiniz. Bu sayede müşterileriniz şeker miktarını kendileri belirleyebilir, kendi damak zevklerine göre şeker kullanabilirler.
POS sistemleri günümüzde nakit ödeme almaktan daha fazla işleve sahiptir. Kahve dükkanınız için edineceğiniz bir POS sistemi sayesinde envanterinizi takip edebilir, işletmenizin kârını izleyebilirsiniz. Ayrıca NarPOS gibi hibrit çalışan sistemler sayesinde elektrikler olmasa bile verilerinizi koruyabilir ya da ödeme alabilirsiniz. Bu konuda hizmet veren markalardan size uygun olanı tercih edebilir, hızlı bir şekilde hizmet vermeye devam edebilirsiniz.
Pandemiden beri karekod menü ve ödeme seçenekleri artış gösterdi. Artık müşteriler bir restoran veya kafeye gittilerinde temassız ödeme yapmak, siparişlerini QR kodlar aracılığyırla vermek istiyorlar. Hatta bu yöntemlere sahip olmayan işletmeler yerine sahip olanları tercih ediyorlar. Bu noktada kahve dükkanınız için karekod menüler oluşturarak her masaya bu karekodları koyabilirsiniz. Bu sayede rakip işletmelerden öne çıkabilir, daha çok müşteri çekebilirsiniz. Unutmayın, yalnızca hızlı ve sorunsuz çalışan bir QR menü müşterilerinizi mutlu edebilir.
Bir işletmeniz varsa müşterilerin dükkanınıza gelmeden önce bakacakları ilk durak Instagram veya TikTok hesabınız olabilir. Eğer sosyal medya hesabınızda adres, iletişim bilgileriniz ve yiyecek-içecek menüleri yoksa bunları hemen eklemelisiniz. Bu sayede müşteriler dükkanınıza gelmeden önce adres tarifi alarak daha kolay bir şekilde sizi bulabilir, iletişim numaranız sayesinde gelmeden önce yer ayırtabilirler. Yiyecek-içecek menüsü sayesinde ise dükkanınıza gelmeden ne yiyip içeceklerine karar verebilirler.
Hiçbir müşteri rahat edemediği bir işletmeyi tercih etmek istemez. Bu noktada kahve dükkanınıza eşya alırken masaların yüksekliğine dikkat etmeli, konforlu sandalyeler seçmeye özen göstermelisiniz. Bu sayede müşteriler rahat bir şekilde oturabilir, size tam puan verebilirler. Bunun yanı sıra prize ihtiyaç duyan bir müşteri dükkanınıza gelmek isteyebilir. Müşterilerinizin telefonlarını şarj ederken kahvelerini yudumlamaları için her masaya prizler yerleştirebilirsiniz. Bu sayede işletmenize daha çok müşteri çekebilirsiniz.
Kahve dükkanınızdaki iş akışını Narpos ile daha hızlı ve kolay bir şekilde yönetebilirsiniz. NarPOS’un Patron Ekranı özelliği sayesinde ise dünyanın her yerinden sisteme erişim sağlayabilir, anlık bilgi ve raporlamaları alabilirsiniz. Ayrıca Narpos’un Ürün Satış Raporu ekranında, Adisyonlarda satılan ürünlerin miktar fiyat ve toplam tutarı şeklinde rapor olarak alabilirsiniz. Hatta bazen konuklara ikram edilen ikram giderleri içinde Sadece IKRAM Olanları Listele seçeneği seçilerek İkram raporunu da kullanabilirsiniz. Daha fazla bilgi için bizimle hemen iletişime geçin!
İlginizi Çekebilir: Restorant Maliyeti Nasıl Hesaplanır?