Kahve kelimesi Türkçe'de "birinci kahve, ikinci kahve" anlamına gelmektedir. "Kahve içtiğimiz yer, kafe" anlamına gelir. French cafe” 1. “Kahve, kahve içilen ikinci yer, kahvehane” kelimesinden alıntıdır.
Kafeler hangi sektöre girer derseniz de gıda üretimi ve dağıtımı ile kafe, restoran ve kafeterya çalışanları da sektöre dahildir. Kafe çeşitleri nelerdir dersek de kafe çeşitleri: Kahvehane, çay evi, kitap kafesi, manga kafe, kilise kafesi, filozof kafe, coffeeshop, İngiliz kafesi.
Gelin kafe çeşitlerinden en çok duyulanlarına daha detaylı bakalım.
Kahvehane: Kahve veya kahve dükkanı; kahve ve çayın yanı sıra nargile, masa oyunları, sohbet ve çeşitli aktiviteler gibi çeşitli alkolsüz içecekler ve tütün ürünleri sunmaktadır.
Kafeterya ve barların aksine, genellikle yemek servisi yapılmaz ve alkollü içecekler genellikle dahil değildir. Özellikle Müslüman toplumda kahvehaneler oldukça popülerdir. 16. yüzyıldan beri Orta Doğu'da insanların bir araya geldiği, kahve benzeri içecekler içtiği, sohbet ettiği, kitap okuduğu ve çeşitli masa oyunları oynadığı yerlerden biri de kahvehane olmuştur. Kafe aynı zamanda birçok edebi, politik ve sanatsal biçimin doğmasına da yol açmıştır; Aynı zamanda sosyal konuların tartışıldığı kültürel mekanlar olarak da işlev görürler ve bu nedenle "café" olarak da bilinirler.
Kahve kelimesinin Arapça'dan Türkçeye çevrilmesi: مقهى (kahwa) ve Etiyopya'nın Kaffa bölgesinden geldiğine inanılıyor. Hane (ev) kelimesi Farsça kökenlidir. Osmanlı tarihçisi İbrahim Peçevî'nin de belirttiği gibi, İstanbul'da ilk kahvehane açıldıktan sonra kelime birçok dilde kullanılmıştır.
Çay evi: Çayevi; çay, çay bazlı diğer hafif içeceklerin servis edildiği bir yerdir. Açık bahçe çayı da mevcuttur. Bazen "çay" kelimesi bir menüye atıfta bulunmak için de kullanılır. Çayhanelerin işlevi ülkelere göre değişmekle birlikte genel olarak çayevleri kahvehaneler gibi sosyalleşme merkezleri olarak hizmet vermektedir.
Kitap Kafesi: Kitap kafe veya öğrenci kafesi, kitap, gazete ve dergi teması etrafında dönen bir kafe, restoran türüdür. Kitap kafelerde kütüphaneler, resim koleksiyonları, heykeller, ikinci el kitaplar ve objeler yaygındır. Menüde sade yemekler, mezeler, tatlılar ve sıcak/soğuk içecekler bulunur. Kitap kafeler birçok ülkede sosyal aktiviteler, internet, okuma, araştırma ve bilimsel tartışma için popüler yerlerdir. Kitap kafeleri büyük ölçüde ücretsizdir, ancak kolejler, kütüphaneler, okullar ve üniversitelerin de kendi kitap kafeleri vardır.
Coffeeshop: Coffeeshop, Hollanda'da kişisel tüketim için halka esrar satışının yerel makamlar tarafından onaylandığı kuruluşlardır.
Hollanda yasaları, kenevir ürünlerinin lisanslı kafelerde küçük miktarlarda satışına izin vermektedir. Bu yapıların çoğu kenevir yanında içecek ve yiyecek servisi yapmaktadır. Kafede alkol veya diğer uyarıcı maddelerin içilmesi ve reşit olmayan kişilere satışı kesinlikle yasaktır. Bu kurallara uyulmaması durumunda işletmeler kapanma riskiyle karşı karşıyadır. Esrar satışına izin verme fikri, 1970'lerde "sert" ve "yumuşak" keyif verici uyuşturucuları ayırmak amacıyla ortaya atıldı. Hollandalı bir yargıç, 2012'de getirilen kısıtlamalar kapsamında turistlerin esrar kafelerine girmesinin yasal olarak yasaklanabileceğine karar verdi. Yasağı uygulama konusunda seçim yetkisi belediye meclislerine verildi ve yasak şu anda ülkenin güneyinde yalnızca birkaç belediye tarafından uygulanıyor. Hollanda.
Maastricht belediye meclisi turistlerin kafeleri ziyaret etmesine izin vermesine rağmen, bu dükkanların biri hariç tümü yerel sakinlere açıktır (satışta yaşayan Hollandalı, Belçikalı veya Alman sakinler). Bu, mağazalar arasındaki gönüllü anlaşma ile mümkün olmuştur. Yasak, Amsterdam şehri ve Hollanda'nın diğer bölgeleri için geçerli değil.
Birçok konsept olmasına rağmen son dönemde üçüncü dalga kafeler, küçük fırınlar ve minimalist tasarımlar ortaya çıkmıştır. Konsept seçiminde önemli olan işletmenizi nerede açmak istediğiniz ve işletmeci olarak ne istediğinizdir. Ancak açılış öncesinde rakip analizi ve lokasyon analizi yapmanız işletmenizin karlılığı ve sürdürülebilirliği açısından önemlidir. Öte yandan kafenizin dekorasyonu da bu süreçlere etki eden anahtarlardan biridir.
Son zamanlarda sosyal medyada popüler olan kavramları takip ederek ve işletmenizi açacağınız yere uygulayarak dijital ortamda reklam verirken işinizi kolaylaştırabilir. Ayrıca lansman sırasında ve sonrasında bir sosyal medya uzmanından destek almanız reklamlarınızı hızlandırabilir. Sosyal medyada konseptinizi yansıtan bir "hashtag" kullanmak görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olabilir.
Ayrıca en popüler konseptler butik kahve dükkanı, internet kafe ve nargile kafe. Bu konseptler için yatırım maliyetleri ve ekipman listelerinin normal kahvehanelerden farklı olacağını unutmayın. Ayrıca internet cafe ve nargile cafe konseptleri için almanız gereken izinlerin ve üye olmanız gereken organizasyonların değişiklik gösterebileceğini göz önünde bulundurmalısınız. Bölgenizin demografik yapısını göz önünde bulundurarak konseptinizi seçmenizi öneririz. Ayrıca 18-30 yaş arası nüfusa sahip mekanlarda daha canlı dekorasyon ve salaş ortam sizi müşterileriniz için vazgeçilmez bir tercih haline getirecektir. Daha ileri yaş mekanlarında daha ciddi ortamlar oluşturmanız lehinize olacaktır.
Sektör uzmanı restoran danışmanı ile bulunduğunuz yere ve fikirlerinize uygun bir menü oluşturabilir, işe alım bölümünde bir danışman ile çalışarak işinizi daha hızlı açabilirsiniz. Ardından, tedarik zincirinizi kurma ve ilk kez başlama konusunda yardım alabilirsiniz. Ayrıca danışmanınızın bağlantısını kullanarak malzeme ve ekipman alımında avantajlı fiyatlardan yararlanma imkanına da sahip olabilirsiniz.
Menü öğeleriniz netleştikten sonra bir grafik tasarımcı ile çalışmalısınız. Bu ortaklık, menünüzün görünümü ve hissi, kullanmanız gereken diller ve kullanmanız gereken ana renkler konusunda daha profesyonel bir görünüme sahip olmanızı sağlayacaktır. Doğrudan bir reklam ajansı ile çalışıyorsanız çok daha kapsamlı bir hizmetten yararlanabilirsiniz. Özellikle pandemi döneminde menünüzü kağıt menü olarak yazdırmak yerine QR Kod'u menü olarak kullanarak pandemi sırasında bulaşma riskini azaltabilirsiniz.
2020 yılı için kafe-dükkan açmanın malzeme ve aksesuarlarıyla birlikte ortalama maliyeti 60.000 ila 65.000 lirayı bulsa da nargile kafeler ve kahvehaneler gibi özel konseptlerde internet bütçenizi 100.000 lirayı aşmanız, bütçenizi tam olarak yansıtmanıza yardımcı olabilir. kavramlar ve iş karınızı korumak, size yardımcı olacaktır.
Sağlanan bütçenin kullanılan malzemelere, dekorasyona, yerdeki kiralama ve satın alma fiyatlarına ve yıla göre değişebileceğini unutmamak gerekir.