Benzer şekilde, konaklama sektörü bir bütün olarak artan enflasyondan sert bir şekilde etkilendi. Artan restoran yiyecek maliyetleri ve tedarik zinciri kıtlıkları, ülke çapında restoran sahipleri için benzeri görülmemiş bir oynaklığa neden oldu. Bu zorluklara dayanmak için, açık pozisyonları dolduracak yetenekli ve deneyimli çalışanlara ihtiyacınız var, ancak sektördeki yetenek havuzu hiç olmadığı kadar küçük.
Bu işgücü boşluklarını dolduramazsanız, uzun bekleme süreleri, daha yüksek fiyatlar ve deneyimsiz (veya yetersiz) personel restoranın işleyişini etkilediğinden, sonuçlar müşterinin yemek deneyimine yayılabilir.
Yeni bir iş gücü oluşturmaya başlamadan önce, şu anda sahip olduğunuz çalışanlara ve onları devam ettirmek için neler yaptığınıza daha yakından bakmanız çok önemlidir.
Temel olarak, işgücü eksikliğinizin acil yanıtı, çalışanların elde tutulmasıdır.
Personeli etkileyen yaygın restoran endüstrisi sorunları arasında düşük ücretler, çok az yan haklar ve ekipte kalmaya yönelik düşük (veya hiç) teşvik yoktur. Bu rekabetçi bir sektör ve restoranınızı çalışmak için harika bir yer olarak kalabalığın arasından nasıl sıyrılacağını bulmanız gerekiyor. Çalışan sadakati oluşturan benzersiz bir çalışma kültürü var mı? Çalışanlarınızın profesyonel gelişimine yatırım yapıyor musunuz?
Restoran sahipleri ve işletmecileri için, tam olarak nasıl uzun vadeli çalışanlar yaratılacağını ve personel devir oranlarını nasıl azaltılacağını keşfetmenin zamanı geldi.
İnsanlar kendilerini iş takımlarına sadık ve yakın hissederlerse, bir işte kalma olasılıkları daha yüksektir. İster fazla mesai yapıyor ister zor müşterilerle uğraşıyor olsunlar, mevcut ekibin arkanızda olduğunu ve aktif olarak birlikte çalıştığını bilen çalışanlar yanınızda olacaktır.
Bu yakın çalışan ilişkilerini oluşturmak ve beslemek için herkesi bir araya getirecek bir personel yemeği planlayın ve sağlayın. Çalışanlar birlikte saatler geçirecekse, neden rahatlayabilecekleri ve birbirlerini daha iyi tanıyabilecekleri bir saat olmasın?
Size fazladan maliyeti olmayan ekstra moral artışı için, günün sonunda fazla yiyeceği personelle birlikte eve göndermeyi düşünün. Bu sadece günlük yemek israfınızı azaltmakla kalmaz, aynı zamanda restoranınızın sorunsuz çalışmasını sağlayan çalışkanlara da nazik bir jest olur.
Halihazırda yetersiz kadronuz varsa, mevcut çalışanlarınızın kapsamlı eğitimine yatırım yapmakta fayda var. Akşam yemeği yoğunluğu ve tatil dönemleri nedeniyle talep arttıkça, restoranınızdaki çalışanlar kendilerinden tam olarak ne beklendiğini ve sorumluluklarını nasıl yerine getireceklerini bilirler.
Ekibinize çapraz eğitim vermeyi de düşünebilirsiniz. Özellikle de normalden küçük bir ekiple çalışıyorsanız. Bunun yararı, bir personel geç kalırsa, hastalanırsa veya başka görevler nedeniyle alıkonulursa, bu arada bir başkası onun yerini alabilir.
Dikkate alınması gereken bir başka faktör de, işler yoğunlaştığında ön büro ve arka ofis personelinin nasıl işbirliği yapabileceğidir. Bazı çözümler arasında, her ekip üyesinin yoğun zamanlarda bunaltıcı hale gelen yaygın, kolay görevlerin nasıl yapılacağı konusunda eğitilmesi yer alır. Bu, bulaşık makinesini çalıştırmayı, temiz yemek takımlarını kaldırmayı ve daha fazlasını içerebilir.
Restoran personeliniz en iyi varlığınızdır. Neyin işe yaradığını ve neyin iyileştirilmesi gerektiğini ilk elden biliyorlar. Her çalışanla düzenli olarak bire bir görüşerek dürüst bir diyalog başlatırsınız.
Geri bildirim isteyin ve personelinizden duyduklarınıza göre değişiklik yapmaya hazır olun. Onlara iş yeri deneyimlerini geliştirmek için neler yapabileceğinizi özellikle sormak isteyebilirsiniz. Bu ipuçları ve öneriler, genel çalışma ortamını iyileştirebilir ve küçük sorunları ayrılma nedeni haline gelmeden önce çözebilir.
Hızlı bir düzeltme yerine zaman içinde ele alınması gereken bir zorluk varsa, bu konuda şeffaf olun. Mevcut çalışanlarınız dürüstlüğü takdir edecek ve desteklendiğini ve onaylandığını hissedecektir.
Web sitenizde veya ilan tahtanızda bir iş ilanı yayınlamanız yeterli değildir. Muhtemel çalışanları cezbetmek için daha geniş bir ağ oluşturmanız gerekir. Sosyal medya ve iş siteleri, aramanız için ideal varlıklardır.
Açık pozisyonları paylaşmak ve daha geniş bir aday havuzuna ulaşmak için Instagram, Twitter ve LinkedIn gibi sosyal medya hesaplarını kullanın.
Bu dijital platformların her biri genellikle iş ilanlarınızı yeni personel bulmak için hedeflemenize yardımcı olacak araçlara sahiptir. Örneğin, restoranınızın yakınında bulunan çalışanları bulmak için coğrafi bölgeye göre hedefleme yapabilirsiniz.
Harika bir seçenek, mevcut personelinizi açık pozisyonlar hakkında paylaşımda bulunmaya teşvik etmektir. Restoran endüstrisi birbirine sıkı sıkıya bağlıdır ve çalışanlarınızdan birinin yeni bir restoran pozisyonu arayan birini (veya birini tanıyan birini) tanıması muhtemeldir. İnsanları başarılı bir şekilde açık pozisyonlara yönlendiren personeli ödüllendiren bir çalışan sevk programı oluşturun.
Daha alışılmışın dışında bir yaklaşım benimsemek istiyorsanız, tavsiye programınızın reklamını web siteniz veya restoranınızda müşterilere de yapabilirsiniz. Başarılı bir şekilde yeni bir çalışanı yönlendiren herhangi bir müşteriye ücretsiz yemek sunmayı düşünün. Bu, mevsimlik işçilerin yüksek talep gördüğü yaz aylarında faydalı olabilir.
E-posta ile pazarlama, restoranınızın yemeklerinin, fırsatlarının ve özel etkinliklerinin reklamını yapmak için harika bir araçtır ve ayrıca açık personel pozisyonlarınız hakkında onları bilgilendirmek için de kullanabilirsiniz. Abonelerinizi, hangi personel pozisyonlarının doldurulması gerektiği ve nasıl başvurulacağı konusunda güncel tutun.
Herhangi bir işyerinde olduğu gibi, sistemi verimli kılmak için ekip çalışması şarttır. Restoran işinde, müşterilerinizle dostane bir ilişki kurmak, sadakat şanslarını artıracaktır.
Ancak yönetim ve personel arasında açık bir iletişim hattı da bir o kadar önemlidir. Bir yönetici olarak, onları asla aşağılık ve vazgeçilebilir hissettirmemelisiniz. Kendi adlarına konuşmalarına izin vererek çalışanlarınıza yetki verin.
Yeni çalışanları işe almak, mevcut çalışan tazminatınızı artırmaya kıyasla daha pahalı bir yoldur. Bu nedenle, yeni yetenekler edinmenize yardımcı olamayacaksa, onların ekibe iyi bir şekilde entegre olduklarından emin olmalısınız.
Hızlı teknolojik gelişmeler, toplumun mevcut durumuyla birleştiğinde çevrimiçi hizmetlerin yükselişini gördü. Restoran personel sorunlarınızdan bazıları akıllı araçlarla çözülebilir.
Sınırlı personele sahip restoranlar, akşam yemeği pazarı düştüğü için teslimatı kolaylaştırmalarına yardımcı olacak bir çevrimiçi sipariş sisteminden yararlanabilir. Bununla birlikte, yemek yeme etrafında inşa edilmiş personel sayılarına sahip olanlar, uyum sağlamakta hala zorlanabilirler.
Yukarıdaki şeyler dikkate alındıktan sonra, her şey restoranınızın daha fazla personel için ödeme yapıp yapamayacağına bağlı. İşçilik, operasyonel maliyetlerinizin en önemli parçalarından birini oluşturur. Restoran kârlarındaki genel düşüş eğiliminin yanı sıra asgari ücretler de artmaya başlıyor. Bu nedenle, kayıpları azaltmaya ve maliyetleri optimize etmeye ihtiyaç vardır.
Daha doğru tahminler için satış verilerini toplayan akıllı bir sistem kullanabilirsiniz. Mobil planlama uygulamalarını kullanmak, çalışanların vardiyalarını daha verimli bir şekilde planlamasına yardımcı olabilir. Ek olarak, bulut tabanlı bir sistem, planlanmış işgücüne ve bunlara karşılık gelen ücretlere erişmenizi ve bunların çapraz kontrolünü yapmanızı daha kolay hale getirir.
İlginizi Çekebilir: Dünya Mutfakları ve Özellikleri Nelerdir?