Bir Kafe’ye Müşteri Çekmenin 7 Yolu | NarPOS Restoran Otomasyonu
Bir Kafe’ye Müşteri Çekmenin 7 Yolu

Bir Kafe’ye Müşteri Çekmenin 7 Yolu

Bir Kafe’ye Müşteri Çekmenin 7 Yolu


Bir Kafe’ye Müşteri Çekmenin 7 Yolu

Müşteri memnuniyeti, hem müşteriyi elde tutma hem de yeni müşteri kazanımı için en işlevsel hedeftir. Gelişen teknoloji ile birlikte kafeelr müşterileriyle olan iletişimlerini güçlendirmeye ve ne istediklerini daha iyi anlamaya başlıyor. Bu durumu örneklemek için yakın zamanda yapılan bir anket, müşterilerin %29,5'inin dijital menülerin satın alma davranışlarında daha etkili olduğunu söylediğini ortaya koydu. İngiltere'de bunu gerçekten doğrulayan bir çalışma yapıldı. Büyük kafe zincirlerinin kağıt menü tabelalarını dijital olanlarla değiştirmesiyle satışların %50 arttığını açıkladı. Ayrıca, bir araştırmaya göre, bir restoranın dijital alanı, çevrimiçi video veya Facebook içeriğinden daha fazla satış odaklı değer sunuyor. Kafenizin ve tüm hizmetlerinin reklamını yapmanın mükemmel ve düşük maliyetli yolu kaliteli hizmettir. Farklı müşterilerin düzenli bir müşteri olmak için farklı öncelikleri vardır, ancak beklentileri aşağı yukarı aynıdır. Bunu sağlamak için hizmetlerimizi çeşitlendirmek ve geliştirmek yeterlidir. Bu yazımızda, şirket içi faaliyetlerinizden satışları artırmak için 10 yolu özetledik.

1- Dijital Tabela

Dijital tabela, müşterileri işletmenize davet eden göz alıcı ve havalı bir satış tasarımıdır. Bu tema hareketsiz görüntüleri, videoları, PDF'leri, sunumları veya sosyal medya paylaşımlarını görüntüleyebilir. Ayrıca şirketinizdeki diğer kiosklar, tabletler vb. ile çalışırlar. Digital tabela ile kampanyalarınızı çok daha hızlı duyurabilir, ürünlerinizi en son fiyatlarla menünüzde bulundurabilirsiniz. Müşterilerinizi yaklaşan etkinlikler hakkında bilgilendirebilirsiniz. Kafenize daha fazla müşteri çekebilirsiniz.

Ek olarak, dijital bilgi ekranı, şirketinize gelen müşterilere çevrimiçi varlığınızı gösterme fırsatı sunar. Daha önce deneyimlemedikleri bu alanlarda sitenizi görebilir, kampanyalarınızı, fırsatlarınızı ve diğer fırsatları takip edebileceklerini görebilirler. Görüldüğü anda müşterilere ben buradayım diyecek halde olmalıdır. Günümüzde teknolojinin gelişmesi ve bulut sistemlerin yaygınlaşması ile bu tür ürünlerin maliyeti oldukça düşmüştür.

2- Sosyal Medya Kullanımı

İlk olarak, dağıtım hakkında konuşalım. Sosyal medya operasyonlarınızda profesyonel yardım almak istemeseniz bile bu işi olabildiğince profesyonel bir şekilde tek başınıza yürütmelisiniz. Gönderilerinizin görsel düzenine ek olarak, takipçilerinizin şirketinize ilgi duymasını sağlayacak içerikler de sunmalısınız. Sosyal medyanın aktif ve etkili kullanımı, müşterilerinizin dikkatini birçok yönden çekebilir. Sosyal medya, yeni ürün ve kampanyaların tanıtımı için önemli bir mecradır.

Bugünden itibaren her iş için doğru reklam yöntemini seçmelisiniz. Bunların en büyüğü ve en etkilisi sosyal medyada nasıl göründüğüdür. İnsanlar yeni yerler keşfedemeyecek kadar işleriyle meşguller ama her zaman gördükleri yerleri merak etmeye başlıyorlar. Sosyal medya ile kafenizi daha görünür hale getirebilir, tüm detayları daha şeffaf hale getirebilir, insanların sizi daha kısa sürede bulmasını sağlayabilirsiniz.

Örneğin;

Youtube: Gün içinde en çok ziyaret edilen sayfalarınız ilk hedefiniz olmalıdır. Youtube, kullanıcıların araştırma yaparken veya beyin fırtınası yaparken kısa ilham verici videolar yayınlayabildikleri bir kanaldır. Müşterilerinizi işiniz, müşteri kitleniz ve kafenizin güncel durumu hakkında an be an bilgilendirebileceğiniz en aktif kanallardan biridir. İnsanlar kafenizin adını yazdıklarında ne kadar güncel kaynaklar bulabilirlerse sizi o kadar sık ​​ziyaret edeceklerdir

Instagram: Çoğu kullanıcı, ziyaret ettikleri güzel ve benzersiz yerlerin fotoğraflarını ve videolarını paylaşmayı sever. Eşsiz, marjinal bir alana ihtiyacınız var. Aynı zamanda kafenizin bir Instagram sayfasına ihtiyacı var. Müşteriler sizi gönderilerinde etiketlediğinde, daha fazla kişi tarafından görülürsünüz. Instagram sayfanızı ziyaret eden kişiler, sayfanızın güncel ve aktif olmasını sever.

Instagram sayesinde müşteriler en iyi ürün fotoğraflarına, personele, mekan görünümlerine, hizmet yönergelerine ve çok daha fazlasına kolayca erişebilir. Araştırmalar, insanların Instagram'da ünlülerin ve fenomenlerin nerede olduğunu deneyimlemek istediğini kanıtladı. Ünlüler ve sosyal medya fenomenleri kafenize geldiğinde, daha fazla görüntülenmesi için paylaşın lütfen. Ayrıca, bu kişilerin hayranlarını ve diğer takipçilerini kazanabilirsiniz.

3- Müşterileri Ödüllendirmek

Müşteriler işletmenizde ürününüzü deneyimlediğinde, Instagram'da etiketleyip paylaşma, hakkında tweet atma veya Tripadvisor'da yorum yazma olasılıkları daha yüksektir. Bu gönderilerin çoğunun markasız yapıldığını ancak konumla etiketlendiğini görebilirsiniz. Beklentiler ise daha önce işi denemiş olanların izlenimlerinden etkilenir veya yönlendirilir. Belirli bir işlem yapmadan müşterilerinizi paylarına göre ödüllendirerek doğal pay oranınızı artırabilirsiniz. Bu, işletmeniz hakkında kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler sayesinde daha geniş ve daha doğru bir kullanıcı tabanına ulaşmanızı sağlar. Müşteriler ürünlerinizi işletmenizde deneyimlediklerinde, Instagram'da etiketleme ve paylaşma, TripAdvisor'da tweet atma veya yorum yapma olasılıkları daha yüksektir. Bu paylaşımlar çoğunlukla markasızdır ancak konumla etiketlenmiştir. Potansiyel müşterilerin, işletmenizi daha önce denemiş kişilerin izlenimlerinden etkilenmesi veya yönlendirilmesi daha olasıdır, bu da daha yüksek bir tercih oranıyla sonuçlanır. Herhangi bir özel işlem yapmanıza gerek kalmadan müşterilerinizin hisselerini ödüllendirerek doğal hisse oranınızın artmasına ek katkı sağlayabilirsiniz.

4- Kişileştirilmiş Veriler

Gelen müşterileri tekrar şirketinize çekmek ve onların markanızla bağ kurmasını sağlamak için günümüz teknolojisinde birçok alan bulunmaktadır. Kullanım tarzınıza göre sosyal medya uygulamaları, mobil uygulamalar ya da dijital çözümler buna katkı sağlayabilir. Yelp, Foursquare, Google Yorumları, Tripadvisor, Facebook Yorumları ve diğer kullanıcıların yorum yaptığı bölümler müşteriler tarafından her zaman takip edilmektedir.

5- Süre Bilgisi

Bir müşterinin sipariş vermesini ve yemeğini hazırlamasını beklemek açıkçası oldukça külfetli bir süreç ve müşterinin açlığına bağlı olarak gergin bir durum yaratabiliyor ama neden daha eğlenceli hale getirmiyorsunuz? Örneğin, müşteriler sipariş verirken bir avatar seçebilir ve siparişlerini hazırlamak için ne kadar zaman kaldığını ve yemeğin hangi aşamada olduğunu dijital tabelada görebilir. Müşteriler siparişlerinin kaç dakikada hazır olacağını bildikleri için işleri kolaylaştırır. Self servis ve paket servis yapan kafelerde sıra numaralarını, başka bir lokasyonda verilen siparişin hazırlanmasına ne kadar kaldığını, yemeğin hangi aşamada olduğunu gösteren uygulama ve tabletlerin insanların psikolojik olarak rahatlamasına yardımcı olduğu bilinen bir unsur. İnsanlar siparişlerini takip edebilmek istiyor.

6- Çeşitli Ödeme Yöntemleri

Yemek kartları, temassız ödeme yöntemleri, kredi kartları ve nakit kabul ederek müşterilerinize çeşitli seçenekler sunun. Bu şekilde, mağazanıza girer girmez istedikleri gibi ödeme yaptıklarını bilmenin rahatlığını yaşayacaklar.

Ayrıca QR kod siparişi ve ödemeyi de desteklemelidir. Temassız sipariş, günümüzde restoran ve kafe müşterilerinin en bariz beklentilerinden biridir. Bu beklenti, Protel'in QR Menu Order temassız sipariş ve ödeme çözümü ile karşılanıyor. Müşteriler, sipariş ve ödeme sürecini tamamlamak için masalarında veya cep telefonlarında QR kodu okutabilirler.

7- Müşterinizi Tanımak

Müşteriler işletmenin ortak odak noktasıdır. Onları kişisel olarak analiz etmek ve ne ücret aldıklarını ve yeni müşterileri elde tutmak için ne gerektiğini bilmek sizi ısrarcı yapacaktır. Bulunduğunuz yer ve müşteri tabanınız hakkında özeleştiri Ürün hakkında iyi bir bilgi, satış oranınız üzerinde ciddi bir etkiye sahip olabilir.

Doğrudan posta, gazete ve dergiler, sarı sayfalar, tabela ve reklam panoları, harika web siteleri, araç reklamları, sosyal medya ve bloglar mevcut müşterilerinizi elde tutmanıza ve yeni müşterilerin sizi daha iyi tanımasına ve sizi seçmesine yardımcı olabilir. Kafenizin hemen yakınında yinelenen reklamlar, yüksek çözünürlüklü sosyal medya gönderileri, daha fazla etkileşim ve tüm kanallarda sık sık isim varlığı sizi tercih edilen bir işletme haline getirecektir. Her müşterinin gereksinimleri farklı olduğu için çoklu alan adı başarıyı getirir

İlginizi Çekebilir: Restorantlarda Kar Marjı Nasıl Hesaplanmalıdır?